تور قطر ارزان: قطر ایرویز پروازهایش به ایران را توسعه می دهد!

به گزارش جام پارسی، افزایش پروازهای قطر ایرویز به ایران

شرکت هواپیمایی رسمی کشور قطر اعلام نموده که قرار است پروازهای قطر ایرویز به شهرهای مختلف ایران را توسعه بدهد. هواپیمایی قطر ایرویز یکی از برترین ایرلاین های جهانست که در شهر دوحه قطر مستقر است و به بیش از 150 مقصد در سرتاسر جهان پرواز انجام می دهد. حال علیرغم افزایش تحریم ها علیه ایران، این شرکت هواپیمایی در بیانیه ای اعلام نموده که پروازهایش به ایران را افزایش می دهد. با خبرنگاران همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

تور قطر ارزان: قطر ایرویز پروازهایش به ایران را توسعه می دهد!

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

افزایش پروازها به ایران

در حالی که ایالات متحده از افزایش تحریم ها علیه ایران سخن می گوید و کشورهای دیگر را هم وادار به رعایت این تحریم ها می نماید، قطر ایرویز در صدد توسعه همکاری ها و فعالیت هایش در ایران است. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز اعلام نموده که میخواهد از ابتدای سال میلادی 2019 پروازهای قطر ایرویز را توسعه بدهد و پروازهایی را به سمت شهرهای مختلف ایران از جمله اصفهان و شیراز و تهران انجام بدهد. اکبر الباکر، مدیرعامل شرکت قطر ایرویز در این باره اظهار کرد: پروازهای اخیر قطر ایرویز به ایران به خوبی گواه تعهد این ایرلاین به فعالیت با ایران بوده است.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز در نظر دارد از ابتدای سال نو میلادی دوبار در هفته پروازهایی را به سمت فرودگاه بین المللی اصفهان راه اندازی کند. این پرواز، علاوه بر پروازهای فعلی این ایرلاین است که به مقصد تهران، شیراز و مشهد صورت می گیرد. اکبر الباکر در مصاحبه ای اعلام کرد: ما قصد داریم با راه اندازی پرواز به شهر اصفهان، این شهر کهن و پرقدمت را که با معماری بی نظیر و بازارهای سنتی اش زبانزد خاص و عام است به مسافران خود معرفی نماییم. وی اعلام کرد که افزایش پروازهای قطر ایرویز به ایران می تواند باعث توسعه ارتباطات تجاری و تفریحی بین این دو کشور بشود. به همین دلیل شاهد رشد فروش تور قطر از شیراز نیز در مقایسه با دیگر استان های کشور بوده ایم.

با توجه به تهدیدهای آمریکا در خصوص ارتباط فعالیت با ایران، شرکت های هواپیمایی مختلف مثل ایرفرانس، کی ال ام و بریتیش ایرویز برنامه پروازی خود به ایران را محدود یا به حالت تعلیق در آورده اند. با این حال قطر ایرویز از این فرایند تبعیت ننموده و نه تنها پروازهایش را قطع ننموده بلکه در صدد توسعه و افزایش آن ها هم هست. کشور قطر که میادین مشترک نفتی و گازی با ایران دارد بارها همکاری های دو جانبه ای با ایران انجام داده است و اهمیتی به سیاست های تحریمی نداشته است.

افزایش همکاری قطر با ایران

کشور قطر میزبان بازی های جام دنیای فوتبال 2022 خواهد بود و از چند سال پیش مشغول آماده سازی تدارکات این رویداد بزرگ ورزشی بوده است. به همین دلیل، قطر ایرویز اعلام نموده که در کنار افزایش پروازهای قطر ایرویز به ایران میخواهد در میزبانی بعضی از تیم های حاضر در جام دنیای با ایران مشارکت داشته باشد و از قابلیت جزایر ایرانی خلیج فارس هم استفاده بکند. این موضوع اگرچه با مخالفت و نقدها بعضی کشورها همراه بوده است، اما ظاهرا قطر در پی انجام همکاری های بیشتر با ایران است. این پیشنهاد با استقبال ایران هم همراه بوده است و مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان بیان نموده که مایل به این همکاری است و تمام جزایر جنوبی ایران را در اختیار این همکاری قرار می دهد. وی در مصاحبه ای بیان نموده است: ما می توانیم تسهیلات تمرین تیم های ورزشی را قبل از مسابقات در اختیار تیم ها قرار دهیم و با توجه به این که بسیاری از جزایر جنوبی ایران آب و هوا و اقلیمی مشابه قطر دارند می توانیم از این بستر استفاده کنیم.

مسابقات جام دنیای فوتبال، بزرگ ترین و محبوب ترین رویداد ورزشی در سرتاسر دنیاست و میلیاردها نفر از ماه ها قبل مشغول آماده سازی شرایط برگزاری این مسابقه هستند. این پیشنهاد قطر می تواند باعث شکسته شدن فشار تحریم ها بر ایران بشود و شاید همین موضوع به مزاج بعضی از کشورها خوش نیامده باشد.

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز

قطر ایرویز شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور قطر است و مقر و دفتر مرکزی اش در شهر دوحه قرار گرفته است. این ایرلاین یکی از برترین شرکت های هواپیمایی در دنیاست و با ناوگانی مدرن و جوان متشکل از بیش از 200 ففرایند هواپیما به سرتاسر دنیا پرواز انجام می دهد. شبکه پروازی این ایرلاین بیش از 150 مقصد در آفریقا، آسیای میانه، اروپا، خاورمیانه، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و اقیانوسیه را در بر می گیرد. فرودگاه بین المللی حمد که بارها به عنوان یکی از برترین فرودگاه های دنیا انتخاب شده است قطب اصلی فعالیت های قطر ایرویز به شمار می رود. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز علاوه بر این از سال 2013 به عضویت اتحاد هواپیمایی وان ورلد در آمده است.

منبع: xinhuanet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1654

به "تور قطر ارزان: قطر ایرویز پروازهایش به ایران را توسعه می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر ارزان: قطر ایرویز پروازهایش به ایران را توسعه می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید