انتقاد یک فعال اقتصادی از آغاز به کار فعالیت ها

به گزارش جام پارسی، عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است در شرایط فعلی آغاز به کار کارخانه ها، نه تنها نمی تواند شرایط اقتصادی کشور را تغییر دهد که حتی برای سلامت نیروها نیز بسیار خطرناک خواهد بود.

انتقاد یک فعال اقتصادی از آغاز به کار فعالیت ها

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: ما برای مقابله با ویروس کرونا، تجربه سایر کشورها را داریم. برای مثال چین به قرنطینه کامل شهر آلوده به ویروسش اقدام کرد یا کشورهای اروپایی اقتصادشان را به طور کامل تعطیل کرده اند. ما نیز باید به منظور جلوگیری از شیوع گسترده تصمیماتی مشابه بگیریم.

به گفته وی، امروز بسکمک از شرکت های بزرگ خودروساز در بخش های مختلف دنیا، کار خود را تعطیل کرده اند و با توجه به ریسک بالای افزایش سرعت شیوع، واحدهای تولیدی کار نمی کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امکان فعال کردن برخی خطوط تولیدی وجود ندارد، گفت: برای مثال در حوزه قطعه سازی، وقتی بانک ها نیمه تعطیل اند، بازار تعطیل است و امکان دریافت مواد اولیه وجود ندارد و حتی به راه اندازی یک خط تولید نیز کمک نخواهد کرد. از سوی دیگر هر واحد تولیدی ریسک آلوده بودن افراد و انتقال آن به دیگر کارکنان را باید بپذیرد که می تواند صدمات گسترده ای برای خطوط تولید ایجاد کند.

نجفی منش ادامه داد: اولویت نخست با سلامت کارکنان و مردم است. ما در هفته های گذشته، حدود 10 نفر از فعالان در عرصه خودرو و قطعه سازی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده ایم. اگر این عدد بیش از این شود، جبران آن بسیار سخت است. این در حالی است که اگر ما در ابتدا خطر بیماری را کم کنیم، در آینده می توان آسیب های اقتصادی را جبران کرد.

وی با بیان اینکه دولت باید از اقتصاد حمایت کند تا از شرایط فعلی عبور کنیم، اظهار کرد: این درست است که دولت تحت تاثیر تحریم ها، با محدودیت منابع اعتباری روبرو بوده اما می تواند با کوچک کردن خود و استفاده از درآمدهای نهادهایی که تا به امروز اقتصادیات نمی دادند، از این دوران سخت عبور کند تا با از بین رفتن بیماری، بار دیگر اقتصاد راستا خود را پی بگیرد.

به گزارش ایسنا، امروز حسن روحانی، رییس جمهوری در ستاد مبارزه با کرونا گفت که بر اساس مصوبات جدید، در استان های کشور به جز تهران کسب و کارهای کم ریسک می توانند از 23 فروردین فعالیتهای خود را آغاز کنند، اما کسب و کارهای پر ریسک از جمله مراکز ورزشی، استخرها و مراکزی که نیاز به حضور جمعیت دارند فعلا تا اطلاع ثانوی همچنان تعطیل باقی می مانند تا بعداً درباره آنها تصمیم گیری شود.

بر اساس اظهارات وی، مشابه این تصمیم برای استان تهران از 30 فروردین ماه کلید خواهد خورد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 593

به "انتقاد یک فعال اقتصادی از آغاز به کار فعالیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد یک فعال اقتصادی از آغاز به کار فعالیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید