انتقاد از اقدامات صرفاً برای برخورد با آلودگی هوا، فعالیت کارخانه ذوب چدن در وسط منطقه مسکونی

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران: در جلسه امروز شورای شهر آلودگی هوای تهران و انتقاد از اقدامات حذفی در این زمینه مورد آنالیز نهاده شد که فعالیت کارخانه ذوب چدن در منطقه 18 تهران یکی از این نقدها بود.

انتقاد از اقدامات صرفاً برای برخورد با آلودگی هوا، فعالیت کارخانه ذوب چدن در وسط منطقه مسکونی

جهت دریافت خدمات آلاچیق کنار استخر با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسینم، در جلسه امروز شورای شهر ، رجوی فر استاد دانشگاه استرالیا و مشاور فنی کشورهای گوناگون با ارائه گزارشی را با عنوان شهرهای آینده ارائه کرد که جهانمالی یکی از اعضای شورا در واکنش به این گزارش گفت: نسخه هایی که در همه جهان وجود دارد بسیار خوب است و در سطح بالایی است اما اگر می خواهیم این نسخه ها را محلی کنیم باید با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و مالی تهران باشد. هم اکنون عظیم ترین مشکل ما در حوزه برنامه ریزی شهری این است که الگوهایی را که در جهان مطرح می گردد هنگام استفاده توان محلی کردن آن ها را نداریم، از طرح های پیروز در سایر کشورها استقبال می کنیم به شرط آن که آن را به لحاظ فرهنگی و مالی محلی کنیم که اگر به این موضوعات توجه نگردد دچار مشکل می شویم.

رویکرد ما در بحث آلودگی هوا صرفا روش های حذفی است

در ادامه دبیر یکی دیگر از اعضای شورای شهر با اشاره به مسئله آلودگی هوا مطرح کرد: هم اکنون آلودگی هوای تهران همانند یک هیاهوی آدم کش شده است که مبارزه با آن احتیاج به یک عزم ملی دارد، شاکری نیز با اشاره به اینکه الودگی هوا بخش حاکمیتی و شهرداری دارد که در هر دو بخش به عزمی عظیم احتیاج داریم چند بار میخواهیم کارخانه ها را تعطیل کنیم رویکرد مادر بحث آلودگی هوا صرفا روش های حذفی شده است. از بخش های حاکمیتی می خواهیم که به موضوع آلودگی هوا توجه ویژه داشته باشند. چرا که یک چهارم جمعیت ایران در خطر قرار دارند.

وی اضافه کرد: خود ما اعضای شورای شهر تا چه اندازه حاضر هستیم برای کاهش الودگی هوا یاری کنیم و وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.

مختاباد نیز در جلسه امروز شورای شهر با اشاره به معضل آلودگی هوا تهران مطرح کرد: با این مسکن های مقطعی نمی توان با الودگی هوا مقابله کرد انتظار داشتیم در این شرایط رئیس سازمان محیط زیست به شورای شهر می امد و مشارکت جدی تری نشان داده می شد.

انتظار داشتیم رئیس سازمان محیط زیست به جلسه شورای شهر می امد

وی همچنین با انتقا داز نبود زیباشناسی در شهر تهران اضافه کرد: در هر شهری که وارد می شوید استانداردهای ابتدایی را به لحاظ شهرسازی مشاهده می کنیم اما در تهران اینگونه نیست. هرفردی که زمین دارد به شهرداری پول پرداخت نموده و مجوز ساخت یک ساختمان 5 طبقه یا 20 طبقه را می گیرد بنابراین شاهد یک شهر درهم پاشیده هستیم که تحت هیچ شرایطی نمی توان آن را جمع کرد به گونه ای که در یک کوچه یک ساختمان دو طبقه در کنار یک برج 25 طبقه وجود دارد.

حافظی دیگر عضو شورای شهر با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در فصل تدوین بودجه باید مسئله آلودگی هوا را در اولویت قرار دهند، گفت: هم اکنون اهواز آلوده ترین شهر جهان است و با آلودگی در تهران و اراک روبرو هستیم بنابراین از نمایندگان مجلس می خواهیم که به آلودگی هوا توجه داشته باشند.

کارخانه ذوب چدن در منطقه مسکونی آن هم در منطقه 18 تهران

وی اضافه کرد: در منطقه 18 تهران کارخانه ذوب چدن در وسط منطقه مسکونی واقع شده است که حکم قضایی برای تعطیلی کارخانه گرفته شده است اما مشاهده می گردد که یک عضو شورای شهر نام می زند تا در حکم قضایی استعماع ایجاد گردد؛ در منطقه 18 و 20 تهران زمین های بایری داریم که محل جمع آوری زباله و آتش زدن زباله شده است و هیچ کس هم نسبت به این موضوع نظارت ندارد.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه ا زبودجه 3 هزار و 500 میلیارد تومانی تنها 50 میلیارد تومان برای توسعه مترو اختصاص یافته است گفت: در چنین شرایطی نباید مدعی شد که چرا هوا آلوده است باید به گونه ای که برنامه ریزی کرد که تنها ماموریت شهرداری در سال 93 توسعه مترو باشد.

انتقاد بعضی از اعضای شورای شهر از عملکرد سراهای محله

درادامه جلسه دوستی یکی دیگر از اعضای شورای شهر با انتقاد از اینکه نظارت کافی و لازم برسراهای شهرداری در مناطق مختلف وجود ندارد و متولی آن تعیین نیست و شخصی براساس توافق نامه اداره آنجا را بر عهده می گیرد.

وی اضافه کرد: اگر حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری متولی سراهای محله است باید نظارت کافی بر آنها داشته باشد و بهتر است تا اداره این سراهای محله به شهرداری مناطق واگذار گردد تا کنترل کافی بر عملکرد و هزینه آنها انجام گردد.

در ادامه مختاباد با تایید سخنان دوستی بیان داشت: بنده 3 الی 4 هفته گذشته نامه ای را به معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ارسال کردم و خواهان آن شدم که تا گزارشی را از سازمان های زیرنظرشان یعنی سراهای محله، خانه هنرمندان و ... و هزینه های اعلام نمایند. اما به بنده پاسخ دادند نامه را مستقیم به شهردار بنویسید. آیا ما هرکاری را که میخواهیم انجام دهیم باید قالیباف جوابگوی آن باشد. یا اعضای شورای شهر می توانند از معاونت های شهرداری سوال بپرسند.

وی اعلام کرد: سراهای محله برای چی ایجاد شده است و چه اتفاقاتی در آنجا می افتد، میلیاردها تومان در این سراهای محله هزینه می گردد که نتیجه آن صفر است.

در ادامه طلایی در پاسخ به سخنان مختاباد مطرح کرد: طبق ضوابط اعضای شورای شهر باید مکاتبتشان را با شهردار انجام دهند و شهردار باید جوابگو باشد اگر می خواهید این رابطه را تغییر دهید و با بخشهای مختلف شهرداری مکاتبه داشته باشید باید هیئت رئیسه این موضوع را آنالیز وبا شهرداری جلسه بگذارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 546

به "انتقاد از اقدامات صرفاً برای برخورد با آلودگی هوا، فعالیت کارخانه ذوب چدن در وسط منطقه مسکونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از اقدامات صرفاً برای برخورد با آلودگی هوا، فعالیت کارخانه ذوب چدن در وسط منطقه مسکونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید