از اضافه وزن دانش آموزان در دوران کرونا جلوگیر کنید!

به گزارش جام پارسی، یک رژیم شناس و متخصص تغذیه درخصوص نحوه پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بچه ها در روزهای کرونایی توضیحاتی را ارائه کرد.

از اضافه وزن دانش آموزان در دوران کرونا جلوگیر کنید!

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران ، شهاب اولیایی رژیم شناس و متخصص تغذیه ،گفت: با توجه به شرایط اپیدمی ویروس کرونا آموزش دانش آموزان به صورت مجازی و آنلاین ادامه دارد که این تغییر شرایط باعث شده است تا در سبک زندگی تمام افراد، تغییراتی ایجاد گردد.

او در ادامه اضافه کرد: در کنار تاثیر مثبتی که آموزش آنلاین می تواند در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داشته باشد؛ ارائه این نوع آموزش نقاط منفی مانند کم تحرکی، پرخوری و بر هم خوردن نظم در خوابیدن ها را هم به خود اختصاص داده است.

اولیایی گفت: در شرایط عادی دانش آموزان در مدرسه حاضر می شدند و حتی کم تحرک ترین آن ها در ساعت زنگ تفریح و ورزش میزان قابل توجهی تحرک داشتند که همین موضوع ورزش برای پیشگیری از چاقی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت بود.

راهکارهای پیشگیری از اضافه وزن دانش آموزان در دوران کرونا

این رژیم شناس و متخصص تغذیه اعلام کرد: در شرایط اپیدمی ویروس کرونا با چند مشکل مانند پرخوری های مکرر، افزایش اوقات فراغت و کم تحرکی رو به رو شده ایم. در اولین مرحله توصیه می گردد والدین تا حد امکان از خرید افراطی تنقلات مانند چیپس، پفک، شیرینی ها و بستنی خودداری نمایند. در واقع سعی کنید از میوه و سالاد های متنوع در این شرایط زمانی استفاده گردد.

او اضافه کرد: در وعده های اصلی غذایی والدین مراقب باشند افراط در خوردن غذا انجام نگردد. پدر و مادر باید در این شرایط زمانی الگوی مناسبی در بحث تغذیه برای دانش آموزان خود باشند. در خانواده هایی که فضای خانه متشنج است، فرزندان از استرس به خوردن غذا پناه می برند؛ به همین دلیل توصیه می گردد والدین استرس و تشنج را از خانواده دور نمایند تا فرزند آن ها دچار پرخوری ناشی از استرس نگردد.

اولیایی گفت: در واقع به دلیل شرایط اپیدمی ویروس کرونا امکان ورزش کردن و استفاده از فضای بیرون مناسب نیست. اما توصیه می گردد حرکت های ورزشی قابل اجرا در خانه، توسط تمام افراد خانواده انجام گردد. همچنین خانواده ها می توانند از فیلم های آموزشی برای انجام حرکات ورزشی استفاده نمایند.

این متخصص تغذیه عنوان نمود: خانواده ها سعی نمایند به میزان بیشتری در کار های منزل از فرزند خود متناسب با سن آن ها یاری بگیرند که همین موضوع به تحرک فرزند یاری می نماید.

اولیایی در سرانجام توضیح داد: تماشای فیلم های آموزش ورزشی، ورزش دسته جمعی خانواده در خانه و کاهش استفاده از وسایل الکترونیکی مانند تبلت و تلویزیون به پیشگیری از اضافه وزن در این شرایط اپیدمی ویروس کرونا یاری می نماید. باید توجه داشته باشید که چاقی برای دانش آموز به هیچ عنوان نقطه مثبتی تلقی نمی گردد و افزایش وزن برای آن ها یک مشکل سلامتی است که می تواند در آینده زمینه ساز بیماری های زمینه ای مانند چربی و قند خون، مسائل کبدی، قلبی عروقی و اسکلتی باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 971

به "از اضافه وزن دانش آموزان در دوران کرونا جلوگیر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اضافه وزن دانش آموزان در دوران کرونا جلوگیر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید