ارزان ترین و ساده ترین کباب کوبیده خانگی

به گزارش جام پارسی، با سنگدان و دنبه و به دلخواه کمی گوشت چرخ کرده می توانید یک کوبیده رستورانی ارزان قیمت در خانه تهیه و به سیخ بزنید و کباب کنید.

ارزان ترین و ساده ترین کباب کوبیده خانگی

کباب کوبیده مقرون به صرفه با سنگدان یکی از روش های بسیار خوشمزه و ساده برای تهیه یک کوبیده مقرون به صرفه در خانه است که شاید برای شما هم جالب باشد. شما می توانید از این دستور پخت برای پیک نیک و دورهمی ها استفاده کنید و یک کوبیده بدون ریزش داشته باشید. سنگدان برای کسانی که مشکل کم خونی و فقر آهن دارند یکی از بهترین گزینه ها است و از ریزش مو جلوگیری می کند. با خبرنگاران همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده مقرون به صرفه با سنگدان

  • سنگدان مرغ 500 گرم
  • دنبه 100 گرم
  • پیاز 2 عدد
  • آرد 1 قاشق غذاخوری
  • زعفران 2 قاشق غذاخوری
  • گوشت چرخ کرده 150 گرم در صورت تمایل
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

طرز تهیه کباب کوبیده مقرون به صرفه با سنگدان

مرحله اول

ابتدا باید سنگدان مرغ و دنبه را خوب بشویید. پیاز را خرد کنید. می توانید از سنگدان مرغ بسته بندی و تمیز در فروشگاه استفاده کنید و حتما از تاریخ تولید آن مطمئن باشید. زعفران را با کمی قند بسابید و با چند قطعه یخ دم بگذارید.

مرحله دوم

در ادامه باید مواد را چرخ کنید. می توانید از چرخ گوشت یا غذاساز با تیغه خردکن یا دستگاه 123 استفاده کنید. به ترتیب سنگدان و دنبه و پیاز را دو بار از چرخ گوشت رد یا به کمک دستگاه برقی خود مواد را میکس کنید تا مواد پوره شود.

مرحله سوم

حالا باید مواد را داخل یک کاسه بریزید و ادویه ها و زعفران و به دلخواه گوشت چرخ کرده و آرد را اضافه کنید و خوب هم بزنید. مواد را خوب ورز دهید و بعد روی آن را بپوشانید و 3 الی 4 ساعت در یخچال استراحت دهید تا مواد خوب منسجم شوند و طعم ها به خورد هم بروند.

مرحله چهارم

بعد از 4 ساعت باید یک کاسه آب کنار دست خود قرار دهید و از مواد کوبیده بردارید و روی سیخ بزنید و چندین بار وسط سیخ زدن دست های خود را خیس کنید. به کوبیده شکل دهید و سر و ته آن را حتما جمع کنید تا موقع کباب شدن روی آتش نریزد. بعد منقل و زغال را آماده کنید و اجازه دهید تا خاکستر کمی روی زغال را بگیرد. کوبیده را روی منقل قرار دهید و مدام بچرخانید تا کباب شما خوب مغزپخت شود. کباب خوشمزه خود را کنار سالاد ارمنی، یک شام سبک و بی نظیر میل کنید.

نکات کلیدی در تهیه کباب کوبیده مقرون به صرفه با سنگدان

  • افزودن آرد باعث منسجم شدن مواد می شود.
  • می توانید گوشت چرخ کرده را اضافه یا حذف کنید.
  • اندازه ها را رعایت کنید و مواد را به دلخواه کم و زیاد نکنید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای بیشتر از آشپزی شامی با لوبیا سفید، غذای مقوی و مفید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 آبان 1401 بروزرسانی: 7 آبان 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1818

به "ارزان ترین و ساده ترین کباب کوبیده خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین و ساده ترین کباب کوبیده خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید