شروع مرحله دوم طرح سفیر کتاب ویژه نوسوادان در فارس

به گزارش جام پارسی، همزمان با دهه مبارک فجر مرحله دوم طرح سفیر کتاب در 12 پایگاه سواد آموزی استان فارس شروع شد.

شروع مرحله دوم طرح سفیر کتاب ویژه نوسوادان در فارس

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش از ، در نشستی با حضور روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس و بهزاد نوروزی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس و مربیان سوادآموزی دومین مرحله طرح سفیر کتاب ویژه نوسوادان در فارس با ارائه طرح و آموزش به سفیران کتاب شروع شد.

روج الله منوچهری در این نشست ضمن تبریک دهه مبارک فجر به تأکیدات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره نمود و گفت: از فرمایشات امام خمینی (ره) است که فرمودند باید ایران را مدرسه کنیم. در دوران انقلاب اسلامی شاهد برنامه ریزی گسترده در کشور در این راستا بوده ایم. استان فارس نیز در حوزه نوسوادی پیشرو هست و در کشور صندلی بالایی دارد.

او با تصریح اینکه از چند سال پیش دغدغه برای جلوگیری از بازگشت به بی سوادی ایجاد شده است، اضافه نمود: ما در کتابخانه های عمومی به این مسئله به چشم یک هدف و برنامه کاری نگاه می کنیم. در فارس طرح هایی در این حوزه اجرا شد که بعضی از این طرح ها همچون نشست کتابخوان نوسوادان بعد ملی پیدا نموده است.

او اضافه نمود: سال جاری در بیشتر کتابخانه های عمومی نشست کتابخوان و ویژه برنامه های برای نوسوادان اجرا شده است.

منوچهری با تاکید بر اینکه باید کتاب را در دسترس نوسوادان قرار دهیم، گفت: یکی از راه ها این بود که در مرکز سوادآموزی کتابخانه دایر گردد؛ این کار هزینه بسیاری را می طلبد؛ افزون بر این کتاب های زیادی نیز در اختیار هر مرکز نخواهد بود و نمی توان احتیاج های همه نوسوادان را پوشش داد. برهمین اساس مقرر شد که طرح سفیر کتاب را ویژه نوسوادان را اجرا کنیم.

منوچهری با عنوان اینکه یاری به آموزش مادام العمر وظیفه کتابخانه های عمومی است، گفت: مقدمات کار آماده شده تا مرحله دوم این کار را برای نوسوادان برگزار کنیم. این طرح سال جاری در دوازده مرکز سواد آموزی شروع می گردد و در ادامه آن را گسترش خواهیم داد. امیدوارم نوسوادان نیز همچون عشایر از این طرح استقبال نمایند.

او با اشاره به طرح سفیر کتاب، اضافه نمود این طرح از هفته کتاب سال جاری با همکاری آموزش و پرورش عشایری و امور عشایر استان اجرا شد و در این طرح سفیران کتاب های کتابخانه های عمومی را به مناطق عشایر می برند و به دست مخاطبان می رسانند.

به گفته او، طرح سفیر کتاب بسیار استقبال جامعه عشایری بود؛ در سه ماهه نخست این طرح بیش از 1400 نفر به عضویت کتابخانه ها در آمدند و ماهیانه بیش از دو هزار کتاب خوانده می گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس اعلام کرد: در طرح سفیر کتاب نوسوادان علاوه بر عضویت رایگان، به تمامی کتاب های کتابخانه های عمومی بیش از دو میلیون و هشتصد هزار جلد کتاب دسترسی خواهند شد. سفیران می توانند براساس احتیاج های مخاطبان کتاب های را انتخاب نمایند. همچنین سفیران و نوسوادان با استفاده از نرم افزار سامان می توانند کتاب های دلخواه را انتخاب و سفارش دهند.

معاون سواد آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز با تاکید بر اینکه معجزه دین ما کتاب است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بحث کتابخوانی بسیار تأکید دارند و باید دغدغه های ایشان در حوزه کتاب رفع گردد.

بهزاد نوروزی با اشاره به اینکه کتاب خوانی باعث کاهش استرس می گردد و حافظه و خلاقیت را بهبود می بخشد، اضافه نمود: کتاب سرگرمی ارزان و قابل حمل هست و هویت جدیدی به مخاطب می دهد.

او با تاکید بر اینکه رجعت به بی سوادی از جمله معضلات حوزه سوادآموزی است که با کتاب خوانی حل می گردد، توضیح داد: حوزه سواداموزی در استان فارس به خاطر گستردگی استان، سخت است و احتیاج به همکاری تمامی دستگاه های فرهنگی دارد.

معاون سواد آموزش اداره کل آموزش و پرورش استان فارس توضیح داد: طرح سفیر کتاب بستر و ظرفیت خوبی است سال جاری در 12 مرکز اجرا می گردد و سال دیگر به همه مراکز این طرح را گسترش بدهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 380

به "شروع مرحله دوم طرح سفیر کتاب ویژه نوسوادان در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرحله دوم طرح سفیر کتاب ویژه نوسوادان در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید