آسیب سوگواری بدون حضور دوستان در ایام کرونا

به گزارش جام پارسی، مدیر عامل موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با بیان اینکه طی دو سال اخیر و با پاندمی کووید 19 خانواده ها در حالی که باید سوگ از دست دادن عزیزان را تحمل می کردند، امکان همدلی و دریافت همدردی دیگران را نداشتند، گفت: عدم امکان سوگواری در کنار دوستان تاثیرات و آسیب های روحی را ایجاد کرده و به نظر می رسد حوزه مددکاری اجتماعی توجه به این امر را پس از کرونا باید در دستور کار قرار دهد.

آسیب سوگواری بدون حضور دوستان در ایام کرونا

به گزارش خبرنگاران، روزبه کردونی در چهارمین کنگره آنلاین بین المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران با موضوع مددکاری اجتماعی و ادغام اجتماعی، اظهار کرد: مهم ترین مسئولیت مددکاری اجتماعی و فعالان اجتماعی باید در تعامل با معقولاتی نظیر خیر همگانی و مسئولیت اجتماعی باشد تا بتوانند نقش آفرینی خود را متناسب و همزمان با تغییرات پارادایمی و رویکردی و اجتماعی به ویژه پس از اثر گذاری اجتماعی کرونا پیش ببرند.

وی با اشاره به مطالعات اجرا شده در زمینه پاندمی کووید 19، شرح داد: مطالعات مورد اجماعی وجود دارد که نشان می دهد کرونا سه شوک در حوزه سلامت، اجتماعی -اقتصادی و سیاست گذاری در جهان ایجاد کرده است و اگر قرار باشد در بحث مددکاری اجتماعی گفتمان و رویکرد و سیاست گذاری را مد نظر داشته باشیم باید به سوالی مهم جواب دهیم که در حوزه مددکار اجتماعی در دوره پسا کرونا و حین کرونا چه نقش آفرینی تاریخی باید اتفاق بیافتد؟.

کردونی معتقد است که مددکار اجتماعی کسی است که شناخت دقیق از نیازمندی های جامعه هدف خود دارد و با مهارت های شخصی به افراد کمک می کند تا بر مسائل فائق آیند.

به گفته مدیر عامل موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی، از جمله تاثیرات پاندمی کووید 19، تاثیر در حوزه سلامت روانی بوده است و از این رو نیاز است مددکاری اجتماعی فهم دقیقی نسبت به امر ایجاد شده پیدا کرده و مبتنی بر اثر نو اجتماعی عمل کند.

کردونی ادامه داد: در تمام مفاهیم و سیاست گذاری ها و رویکردهای خود باید به قبل و بعد شیوع اپیدمی کرونا توجه کرد و دانست که ما به عنوان فعالان اجتماعی این عرصه، باید چه تفاوتی در رویکردهای خود در حوزه اندیشه ای، سیاست گذاری و اجرایی قائل شویم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تصویر شبه روشنی از اثرات کرونا بر حوزه های اقتصادی و سلامت وجود دارد و این تصویر به ما قابلیت برنامه ریزی می دهد، افزود: از این جهت مهم است که در حوزه های حمایت اجتماعی و مددکاری اجتماعی که معطوف به خدمت به ضعیف ترین و نیازمندترین اقشار است، آخرین تاثیرات اجتماعی را لحاظ کرده و بدانیم نیازمندی های روز مردم در آن حوزه ها چه تغییراتی کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1691

به "آسیب سوگواری بدون حضور دوستان در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب سوگواری بدون حضور دوستان در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید