5000000 تومان به نفع موتورسوارها

به گزارش جام پارسی، یکی از هدف گذاری های دولت، برقی کردن موتورسیکلتها در کلان شهرهاست که اگر اجرایی گردد، منفعت 5 میلیون تومانی برای هر مالک موتور به همراه خواهد داشت.

5000000 تومان به نفع موتورسوارها

به گزارش خبرنگاران، ایران در حال حاضر مونتاژنماینده موتورسیکلت های برقی شناخته شده که حدود 20 درصد آن فراوری داخل و مابقی کاملا وارداتی است. به طور کلی استقبال از موتورسیکلت های برقی در ایران چندان زیاد نیست که عمدتا دلیل آن بالا بودن قیمت موتورسیکلت های برقی و باتری آن ها اعلام می گردد؛ چراکه در این نوع موتورها پنج تا شش باتری استفاده می گردد و قیمت باتری ها هم بیش از سه میلیون تومان است.

البته قیمت موتورسیکلت های بنزینی با موتورسیکلت های برقی چندان تفاوتی ندارد؛ بنابراین تا به امروز به دلیل ارزان بودن قیمت بنزین و استهلاک کم موتورسیکلت های بنزینی، مردم از موتورسیکلت های برقی استقبال نمی کردند. پس از سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت این فراورده نفتی، بی شک موتورهای برقی مورد توجه بیش تری قرار می گیرد و این در حالی است که رئیس انجمن فراورینمایندگان موتورسیکلت ایران چندی پیش اعلام نموده که برای فراوری موتورسیکلت های برقی طرح و ایده های جدیدی ارائه شده که طبق این طرح ها می توان طی دو سال 80 درصد موتورهای فرسوده را با موتورسیکلت های برقی جایگزین کرد.

موتورسواران چگونه سود می برند؟

با اجرای چنین طرحی فراورینمایندگان موتورسیکلت برقی می توانند در مدت دو سال، سه میلیون دستگاه موتورسیکلت فرسوده را جمع آوری و با موتورسیکلت های برقی جایگزین نمایند. در این میان، وزارت نیرو اعلام آمادگی نموده است و با توجه به این که این نوع وسیله نقلیه روزانه 200 کیلومتر می پیماید و سالانه 2100 لیتر بنزین مصرف می نماید که هزینه آن 6 میلیون تومان می گردد، با اجرای این طرح، هزینه برق مصرفی آن حدود 600 هزار تومان در سال خواهد بود و از این محل هر دارنده موتور 5 میلیون تومان در سال منفعت می برد.

هم چنین سالانه 2100 لیتر بنزین به ازای هر دستگاه موتورسیکلت کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت که این بنزین را می توان صادر کرد. براساس آمار، پیاده سازی این طرح برای 300 هزار دستگاه موتورسیکلت در تهران حدود 1.5 میلیون تن آلایندگی از فضای شهر را کاهش خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 373

به "5000000 تومان به نفع موتورسوارها" امتیاز دهید

1 کاربر به "5000000 تومان به نفع موتورسوارها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5000000 تومان به نفع موتورسوارها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید