12.7 میلیارد ریال صنایع دستی استان سمنان در نوروز به فروش رفت

به گزارش جام پارسی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های بدست آمده، 12.7 میلیارد ریال صنایع دستی استان سمنان در نوروز به فروش رفت.

12.7 میلیارد ریال صنایع دستی استان سمنان در نوروز به فروش رفت

جعفر صفاخواه، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ابراز داشت: نوروز امسال 112 غرفه در قالب 17 بازارچه های صنایع در هشت شهرستان استان سمنان برای فروش صنایع دستی برپا شد.

وی ادامه داد: بازارچه های صنایع دستی استان سمنان از بیست و هفتم اسفند 1400 تا سیزدهم فروردین 1401 برپا بود و طی این مدت 11 میلیون و 193 هزار و 962 نفر از غرفه های صنایع دستی بازدید و خرید کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان بیان کرد: بیشترین فروش صنایع دستی نوروز امسال مربوط به شهرستان شاهرود به ارزش پنج میلیارد ریال بود.

صفاخواه گفت: هنرمندان شهرستان سمنان نوروز امسال پیروز به فروش صنایع دستی خود به ارزش سه میلیارد و 100 میلیون ریال شد.

وی بیان کرد: راه اندازی بازارچه های صنایع دستی فرصتی مناسب برای عرضه کالاهای دست ساز و فروش و رونق اقتصادی برای فعالان و هنرمندان این عرصه است و فروش صنایع دستی استان سمنان نوروز 1401 از نظر هنرمندان رضایت بخش بود و تداوم برپایی بازارچه های صنایع دستی در دستور کار است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان شرح داد: تولید محصول کاربردی و باکیفیت، متناسب با نیاز روز و توجه به مؤلفه خلاقیت و نوآوری نقش مؤثری در فروش دارد و انتظار می رود هنرمندان با عرضه تولیدات متنوع و باکیفیت، به میزان فروش مناسب دست یابند.

منبع: همگردی
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1722

به "12.7 میلیارد ریال صنایع دستی استان سمنان در نوروز به فروش رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12.7 میلیارد ریال صنایع دستی استان سمنان در نوروز به فروش رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید