1000 کیلومتر خط ریلی جدید تا سال 1400 احداث می گردد

به گزارش جام پارسی، وزیر راه و شهرسازی ارتقا کیفیت ناوگان باری و مسافری، اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی و احداث خطوط دوم به همراه نگهداری و بازسازی خطوط را سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی در دولت بیان کرد.

1000 کیلومتر خط ریلی جدید تا سال 1400 احداث می گردد

محمد اسلامی در مراسم بهره برداری از 56 پروژه حمل و نقل ریلی در ایام الله دهه فجر گفت: توسعه و پیشرفت شامل نمادهایی می گردد که مراسمات افتتاحیه و بهره برداری پروژه ها یکی از همین نمادهاست و نشان دهنده یک جریان زنده است.

وی اضافه کرد: مهم این است که هدفمند و با برنامه مدون افزایش سهم ریل در حمل و نقل کشور را بدست آوریم.

وزیر راه و شهرسازی به تشریح سه محور اصلی توسعه حمل و نقل ریلی در دولت دوازدهم اشاره نمود و گفت: اولین محور کیفیت بخشی به ناوگان بار و مسافر بود که در امسال شاهد یک اقدام متفاوت نسبت به سال گذشته بودیم.

اسلامی اضافه کرد: دومین محور توسعه زیرساخت های ریلی بود که دولت متعهد به اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی شد و حالا پس از تحقق آن بنا دارد 3 پروژه دیگر به طول 1000 کیلومتر را تا 1400 به شبکه اضافه کند.

وی در مورد محور سوم توسعه حمل و نقل ریلی نیز بیان داست: احداث خطوط دوم و بهسازی خطوط موجود نیز در دستور کار نهاده شد تا بتوانیم فعالیت های لجستیکی را از این طریق تقویت نموده و برنامه جامع لجستیک کشور را به پیش ببریم.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: پروژه ای که 45 سال قبل مد نظر قرار داشت، امروز با رویکرد متفاوت و دیدگاه لجستیکی صورت گرفته است.

اسلامی یادآور شد: در راه آهن اینچه برورن نیز طی یکسال گذشته اقداماتی با هدف برطرف موانع شکل گرفت که بیانگر برداشته شدن گام های عملیاتی در این پروژه است.

منبع: چمدان
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 424

به "1000 کیلومتر خط ریلی جدید تا سال 1400 احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1000 کیلومتر خط ریلی جدید تا سال 1400 احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید