یک هیأت فرانسوی امروز به لبنان سفر می نماید

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از الأخبار، یک هیأت فرانسوی امروز دوشنبه به بیروت مرکز لبنان سفر خواهد نمود. این هیأت تجاری متشکل از اعضای اتحادیه کافرمایان فرانسه (MEDEF) است.

یک هیأت فرانسوی امروز به لبنان سفر می نماید

بر اساس این گزارش، قرار است هیأت فرانسوی در جریان سفر به لبنان با مقامات این کشور در رابطه با پفراینده بازسازی بندر بیروت تبادل نظر کند. الاخبار اعلام نموده است: آنچه که واضح به نظر می رسد، این است که فرانسه به علت روابط تاریخی با لبنان، مشارکت در پروژه بازسازی بندر بیروت را حق خود می داند و کوشش می نماید از حضور چین و روسیه در این پروژه جلوگیری کند.

روز آدینه گذشته اعلام شد که قاضی طابق بیطار بازپرس ویژه پفراینده انفجار مهیب بندر بیروت فرایند پیگرد قضایی این پفراینده را پس از شنیدن اظهارات شاهدان شروع نموده است. بر این اساس، بازپرس پفراینده زمانی را برای بازپرسی حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تعیین کرد.

افزون بر این، قاضی طارق بیطار در نامه ای به نمایندگان مجلس لبنان درخواست کرد تا مصونیت مجلسی از علی حسن خلیل وزیر دارایی سابق، غازی زعیتر وزیر امور امور عامه المنفعه سابق و نهاد المشنوق وزیر کشور سابق برداشته شود تا زمینه برای تحت پیگرد قرار دادن این افراد فراهم شود.

در همین حال، قاضی بیطار بعلاوه از دولت لبنان خواست تا اجازه بازپرسی از طونی صلیبا فرمانده دستگاه امنیت این کشور را صادر کند. این قاضی بعلاوه خواهان صدور مجوز برای اقامه دعوی علیه عباس ابراهیم مدیر کل دستگاه امنیت سراسری لبنان شد.

لازم به ذکر است، لبنان در تاریخ 4 آگوست سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 190 کشته و 6 هزار و 500 مجروح برجای گذاشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1391

به "یک هیأت فرانسوی امروز به لبنان سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک هیأت فرانسوی امروز به لبنان سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید