گام اول طرح نو سهمیه بندی بنزین در کیش تا 10 روز آینده

به گزارش جام پارسی، سرپرست منطقه آزاد کیش زمان اجرای طرح سهمیه بندی تازه بنزین به هر کد ملی را خاطرنشان کرد. بنا بر اعلام سرپرست آزاد کیش و خبرگزاری دولت، ایرنا این طرح تا 10 روز آینده به صورت آزمایشی در کیش اجرا می گردد. کیش به عنوان پایلوت اجرای طرح بنزین برای همه تا 10 روز آینده شاهد اجرای آن خواهد بود و هم اکنون مقدمات و زیرساخت های آن فراهم شده است تا اولین گام اجرای تخصیص سهمیه سوخت خودروهای بنزینی بر اساس کارت ملی در این جزیره برداشته گردد.

گام اول طرح نو سهمیه بندی بنزین در کیش تا 10 روز آینده

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حال تهیه زیرساخت های لازم نرم افزاری و سخت افزاری است و هر زمان که این زیرساخت ها آماده گردد، اجرای طرح بنزین برای همه را انجام خواهد داد. فریدون عباسی دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در همین باره می گوید: هنوز اتفاق نوی در مجلس رخ نداده است و آخرین اخبار همان است که دولت اعلام می نماید.

او ادامه می دهد: این طرح اکنون در سطح محدود محدود اجرا می گردد و بنابراین اگر مسئله ای هم داشته باشد متوجه می شویم و آن را رفع می کنیم. وی بیان می نماید: در حال حاضر نمی توان زمانی برای اجرای همگانی طرح سهمیه بنزین داد. ابتدا باید طرح اجرا گردد و مسائل آن را رفع کنیم و زمانی که طرح سهمیه نو بنزین کارآمد شد، آن را به صورت همگانی اجرا کنیم.

این طرح ویژه خودروهای بنزین سوز است که بخش عمده یارانه سوخت را به خود اختصاص داده است و قرار است سهمیه سوخت به این خودروها در 2 بخش خودروهای شخصی و خودروهای عمومی (تاکسی و وانت) تخصیص داده گردد. بنابر اظهارات مقامات دولتی و مجلسی ها قرار است که به هر کد ملی سهمیه بنزین تعیین اختصاص یابد و افرادی که خودرو ندارند، می توانند بنزین مازاد را در بازار به فروش برسانند.

دولت گفته مردم می توانند بنزین سهمیه ای تحویل بگیرند و مازاد بنزین را آزاد بفروشند، اما هنوز تعیین نیست که افراد باید این بنزین را به چه کسانی بفروشند. پیش از این قرار بود خریدار بنزین مازاد مردم خود دولت باشد، اما اکنون تعیین نیست آیا دولت هنوز خریدار سهمیه بنزین مازاد مردم به قیمت آزاد است یا نه. احتمالاً هم کارشناسان به همین علت نگران افزایش قیمت بنزین به دست خود مردم هستند.

***

شما می توانید اخبار روز خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

نوترین آگهی های خودرو
منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1765

به "گام اول طرح نو سهمیه بندی بنزین در کیش تا 10 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گام اول طرح نو سهمیه بندی بنزین در کیش تا 10 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید