کمبود حمایت های اقتصادی تحقیقات دانشگاهی را دچار ضعف می نماید

به گزارش جام پارسی، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: نخستین عنصر در کار تحقیقاتی نیروی انسانی است که کشور ما از بعد دانشجویی و اساتید هیچ کمبودی ندارد اما به خاطر کمبود حمایت های اقتصادی نسبت به کشورهای دیگر، تحقیقات ما دچار ضعف است.

کمبود حمایت های اقتصادی تحقیقات دانشگاهی را دچار ضعف می نماید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

حسین حسینی تودشکی معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به نقش اساتید و دانشجویان در رشد علمی کشور گفت: پژوهش در کشور از شرایط خوبی برخوردار است اما به سختی و دشواری فعالیت می نماید چراکه بودجه و امکانات لازم وجود ندارد و اگر امروز پژوهش و تحقیقات در کشور رتبه خوبی دارد و در حد مقایسه با دیگر کشورها قرار گرفته به خاطر ایثار و فداکاری اساتید و دانشجویان است.

باید پژوهش در حوزه صنعت و زندگی مردم قابل لمس باشد

وی اضافه نمود: باید همه برنامه های پژوهش و فناوری در سطح کشور به سمت احتیاج های بالقوه فعلی کشور راهنمایی گردد امروز حوزه صنعت از دانشگاه خدمات می گیرد. اما متأسفانه پیشرفت نداشته است.از طرفی اعتقاد دارم باید سطح علمی دانشجو را در حد تکنسین کاهش دهیم و با برنامه ریزی درست پژوهش در حوزه صنعت و زندگی مردم قابل لمس باشد.

عملکرد دانشگاه ها در حوزه پژوهش قابل تقدیر است

حسینی تودشکی توضیح داد: معتقدم عملکرد دانشگاه ها در حوزه پژوهش با توجه به امکانات و تجهیزات درجه یک بوده و قابل تقدیر است چراکه نخستین عنصر در کار تحقیقاتی نیروی انسانی است که کشور ما از بعد دانشجویی و اساتید هیچ کمبودی ندارد اما به خاطر کمبود حمایت های اقتصادی نسبت به کشورهای دیگر تحقیقات ما دچار ضعف است.

نیروی انسانی دانشگاهی احتیاجمند برنامه خوب است

وی ادامه داد: مهم ترین خلاء برنامه ریزی است که نیروی انسانی دانشگاهی احتیاجمند برنامه خوب است که می تواند راستا حرکت را برای تاثیرگذاری پیدا کند. از طرفی اگر دانشگاه به کار پژوهشی جهت دهد قاعدتا تحقیقات با راستا معین حرکت می نماید اما اگر کار پژوهش راهنمایی و حمایت نگردد راستا را خودش انتخاب می نماید که در این زمینه باید خلاءها را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 367

به "کمبود حمایت های اقتصادی تحقیقات دانشگاهی را دچار ضعف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود حمایت های اقتصادی تحقیقات دانشگاهی را دچار ضعف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید