ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران، روزنامه کیودو ژاپن این احتمال را مطرح می نماید که موشکی که کره شمالی امروز صبح به داخل دریای ژاپن شلیک نموده، از نوع بالستیک باشد.

ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد

به این ترتیب، این دومین موشک بالستیکی است که کره شمالی طی یک ماه اخیر آزمایش نموده حال آنکه در این فاصله، دو موشک کروز هم پرتاب نموده است.

از سوی دیگر، توشیمیتسو موتگی وزیر خارجه ژاپن می گوید اقدام امروز صبح پیونگ یانگ، تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه و جامعه بین الملل است. وی بعلاوه از آنالیز جزئیات این آزمایش موشکی اطلاع داد.

اقدام پیونگ یانگ در حالی انجام شد که روز گذشته نماینده کره شمالی در سازمان ملل، انجام آزمایش موشکی را حق مسلم این کشور قلمداد کرد.

پیش از آن، جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ایالات متحده آماده است تا بدون هرگونه پیش شرط و برای حل و فصل موضوع مبرم خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، با مقامات کره شمالی دیدارهایی انجام دهد.

البته، دولت جو بایدن هنوز راه حل مشخصی در قبال کره شمالی ارائه ننموده اما مدعی است که از شروع گفتگوها استقبال می نماید حال آنکه طرف مقابل، صداقت این ادعا را به چالش کشیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1473

به "ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید