چهل چشمه حنیفقان جاذبه ای چشم نواز در دل کوه است

به گزارش جام پارسی، خبرگزاری فارس/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، چهل چشمه حنیفقان جاذبه ای چشم نواز در دل کوه است.

چهل چشمه حنیفقان جاذبه ای چشم نواز در دل کوه است

چشمه یکی از پدیده های زیبا در طبیعت است که علاوه بر ظاهر شگفت انگیز، فواید زیادی برای انسانها و همه موجودات زنده دارد و بعضی از رودخانه ها از آن سرازیر می شوند.

چشمه، نوعی منبع آب جاری از آبهای زیرزمینی است و زمانی ایجاد می گردد که آب در حال حرکت زیر زمینی راهی به سطح پیدا نموده و از دل زمین بیرون بیاید و به عبارت دیگر محلی است که در آنجا آب به طور طبیعی از دل زمین به بیرون جریان پیدا می نماید.

چشمه ها گاهی اوقات بعد از بارش باران به صورت موقتی و گاهی به صورت جریان دائمی آب هستند و آب این چشمه ها به دلیل زلال بودن و شفافیت زیادی که دارند در زمان قدیم که لوله کشی به خانه ها راه نیافته بود، برای نوشیدن و استفاده خانگی اهمیت بسیاری داشت.

روستای حنیفقان در 45 کیلومتری جنوب فیروزآباد و 87 کیلومتری شیراز واقع شده است؛ فیروزآباد از جنوب با قیروکارزین، از شمال با کوار، از شرق با جهرم و از غرب با فراشبند و کازرون همجوار بوده و وجود ارتفاعات کوه پادنا باعث شده است از آب و هوایی معتدل برخوردار باشد و به دلیل برخورداری از اقلیم مناسب محصولات کشاورزی گوناگونی در آن کشت می گردد و چشمه حنیفقان از گردشگاه های مشهور این شهرستان است.

برای رفتن به این منطقه بکر و دوست داشتنی، در جاده فیروزآباد به سمت شیراز حرکت می کنید و به ترتیب بعد از پشت سر گذاشتن قلعه دختر و سدتنگاب، دوراهی میمند و روستای اسماعیل آباد به یک دو راهی می رسید که در سمت راست شما روستای کندران و سمت چپ شما روستای حنیفقان واقع شده است. در این میان به سمت چپ جاده حرکت کنید و وارد جاده روستای حنیفقان شوید.

در این جاده روستایی، درختان زیبای بنه و بادام کوهی وجود دارد. کم کم که به سمت جلو حرکت می کنید، صدای شرشر آب چنان آرامشی به روح و روانت می دهد که حس می کنی بهشت واقعی همین جاست؛ درختانی سرسبز دست به دست هم داده و در کنار هم صف آرایی نموده اند و به استقبال میهمانان عزیز آمده اند.

در زیر این درختان زیبا و سر به فلک کشیده چشمه های زیبا و شفاف جریان دارند و هستند کسانی که مسافت های طولانی را برای برداشتن جرعه ای آب چشمه به اینجا آمده اند؛ یکی می گوید آب چشمه برای رماتیسم خوب است و دیگری می گوید آب چشمه افزایش دهنده صفرای بدن و مفید برای درمان بعضی بیماری های زنان است و البته سیاه چادرنشینانی در حوالی این منطقه زیبا هستند و از آب این چشمه ها برای نوشیدن استفاده می نمایند.

در این منطقه زیبا انواع گل ها و گیاهان زیبا، دارویی و خوراکی و بعلاوه انواع بافت های صخره ای، سنگی وجود دارد که شما می توانید علاوه بر دیدن کردن و لذت بردن از این طبیعت زیبا از گیاهان دارویی و خوراکی آن، البته با شناخت از آنها و نحوه استفاده کردنشان به عنوان سوغات از این منطقه برای دوستان خود ببرید.

بعد از یک دیدنی اجمالی، می توانید در کنار این چشمه های زیبا ساعتها استراحت کنید و فقط به صدای گوش نواز آب دل و جان بسپارید و چشم هایتان را به طبیعت اطراف چشمه گره بزنید و از این همه زیبایی که در یکجا جمع شده به وجد آیید و البته نوشیدن یک استکان چای داغ در کنار این چشمه های خنک صفای گردش شما را چند برابر می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1625

به "چهل چشمه حنیفقان جاذبه ای چشم نواز در دل کوه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهل چشمه حنیفقان جاذبه ای چشم نواز در دل کوه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید