چرا نباید گول توصیه های غیرواقعی سنتی درباره کرونا را بخویم؟

به گزارش جام پارسی، اکنون که در سراسر دنیا، کرونا، نگرانی بزرگی شده است و جان انسان ها را تهدید می کند، مقالات علمی و غیرعلمی زیادی در فضای مجازی دست به دست می شود و اطلاعات زیادی روانه مردم می شوند. کدام یک از این اطلاعات درست و کدام یک غلط هستند؟ پرسش های زیادی بعد از شیوع کرونا در ذهن مردم مطرح شده است و رسانه ها در مورد بسیاری از آن ها می نویسند. اما واقعیت چیست و آیا همه توصیه هایی که می شنویم برای جلوگیری از کرونا موثر هستند؟ در این زمینه به سوالاتی در زمینه تجویزهای سنتی که می شنویم پاسخ خواهیم داد.

چرا نباید گول توصیه های غیرواقعی سنتی درباره کرونا را بخویم؟

آیا خوردن سیر به پیشگیری از کرونا کمک می کند؟

طبق اطلاعاتی که سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده است، سیر یک ماده غذایی سالم است که خاصیت ضد میکروب دارد. با این حال طبق نظر این سازمان، هیچ شواهدی از شیوع این بیماری در دست نیست که خوردن سیر، مردم را از کرونا ویروس جدید محافظت کرده باشد.

آیا شستن بینی با آب نمک از بروز کرونا جلوگیری می کند؟

هیج مدرکی مبنی بر شستشوی منظم بینی با نمک وجود ندارد که مردم را از ویروس کرونا محافظت کرده باشد. شستشوی منظم بینی و حلق با آب نمک می تواند در بهبودی سریع افراد در سرماخوردگی موثر باشد اما شستشوی بینی در جلوگیری از عفونت های تنفسی اعلام نشده است.

در این زمینه بخوانید:

کرونا و توصیه هایی برای رانندگان تاکسی و اتوبوس؛ مراقب این نکات باشید!

چه ماسک هایی جلوی کرونا را می گیرند؟ در این رابطه بیشتر بخوانید

آیا روغن کنجد باعث جلوگیری از ورود کرونا به بدن می شود؟

طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی روغن کنجد اثری روی کرونا ویروس جدید ندارد. در زمینه استفاده از ضدعفونی کننده های شیمیایی نیز این سازمان هشدار می دهد که مراقب خطر برخی از مواد شیمیایی که از آن ها برای ضدعفونی کردن دست خود استفاده می کنید باشید و برخی از این مواد برای استفاده روی دست و بدن شما خطرناک هستند.

چند توصیه از سازمان بهداشت جهانی

طبق نظر سازمان بهداشت جهانی توصیه های خوراکی در مورد ویروس کرونای جدید، اساس علمی ندارد. اطلاعات دقیق علمی در مورد ویروس جدید کرونا در دست نیست که صحت توصیه های سنتی را تأیید کنند. طب سنتی اما تجویزهایی در این زمینه اعلام کرده است که با توجه به شیوع گسترده این ویروس، امکان راستی آزمایی آن هم در جامعه چندان وجود ندارد. توجه به اصول بهداشتی که سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده است یکی از بهترین اقداماتی است که در این زمان می توان انجام داد. شستن مداوم دست ها یکی از این نکات است که هر یک از افراد باید به آن توجه کنند. در توصیه های سازمان بهداشت جهانی، نسبت به استفاده از هر ضدعفونی کننده ای برای دست و بدن هشدار داده شده است. بسکمک از این ضدعفونی کننده ها برای سطوح قابل استفاده هستند و استفاده از آن ها می تواند افراد را با خطر روبرو کند.

منبع: سازمان بهداشت جهانی

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1002

به "چرا نباید گول توصیه های غیرواقعی سنتی درباره کرونا را بخویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا نباید گول توصیه های غیرواقعی سنتی درباره کرونا را بخویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید