چرا رادیاتور به اندازه کافی گرم نمی گردد؟

به گزارش جام پارسی، رپرتاژ آگهی - تا به حال شده به بدنه شوفاژ دست بزنید و ببینید قسمت هایی از آن گرم و قسمت های دیگر سرد هستند؟ در این صورت احتمالا هوا درون محفظه جریان دارد و فضای آب گرم را اشغال نموده است. در خیلی از موارد این مشکل با هواگیری شوفاژ رفع می گردد، البته در صورتی که مطمئن باشید رادیاتور شما دچار خوردگی و نشت آب نشده است. تعویض رادیاتور با این که فرایند ظاهرا ساده ای دارد، کار وقت گیری است و ممکن است آشفتگی و آلودگی زیادی هم به همراه داشته باشد. پس بهتر است دلایل کافی برای تعویض آن داشته باشید.

چرا رادیاتور به اندازه کافی گرم نمی گردد؟

در روزهای سرد پاییز و زمستان، همه به یک چیز اعتماد می کنیم: سیستم گرمایشی خانه. با خیالی راحت شوفاژها را روشن می کنید و فقط 20 دقیقه زمان کافی ست تا بدانید شوفاژ همچنان سرد است. در این مورد جای نگرانی وجود دارد؛ در بسیاری از موارد، مسائل رادیاتور نتیجه یک اتفاق ناگهانی نیست، بلکه حاصل انباشت تدریجی مسائل جزیی است. سال ها طول می کشد تا زنگ زدگی، خوردگی و انسداد اتصالات خود را نشان دهد و عملکرد رادیاتور را تحت تاثیر قرار دهد. اینجاست که با سرد شدن دستگاه یا گرمادهی ناکافی سیستم گرمایشی خود روبه رو می شوید. حتی با وجود نگهداری مناسب هم نمی توانید انتظار داشته باشید رادیاتورها تا ابد به شکلی کارآمد به فعالیت خود ادامه دهند. در این صورت ناچار خواهید بود دیر یا زود یک رادیاتور جدید را جایگزین کنید.

زمان تعویض رادیاتور رسیده است، اگر…

سرد شدن شوفاژ ممکن است به دلیل عملکرد نادرست رادیاتور شوفاژ و یا موتورخانه مرکزی ساختمان باشد. اگر اطمینان دارید که مشکل فقط در رادیاتورهای خانه شماست، باید دست به کار شوید و به فکر یک راه چاره باشید. باید بدانید که دیگ های بخار دست کم هر 10 یا 15 سال تعویض می شوند. در حالی که رادیاتورها طول عمر بیشتری دارند. زمانی که یک رادیاتور را نصب می کنید، نیازی به جابه جا کردن آن نیست. در صورت شرایط نگهداری مناسب، می توانید مطمئن باشید که یک رادیاتور سال ها بدون دردسر برای تان کار می نماید. با این حال ممکن است روزی مجبور به تعمیر یا تعویض رادیاتور شوید. در دو صورت باید رادیاتور را تعویض کنید:

مجبور به تعویض رادیاتور و دریافت یک دستگاه جدید هستید.

چه زمانی باید رادیاتور را تعویض کنید؟ جواب این پرسش چندان ساده نیست. مگر این که رادیاتور نشتی آب داشته باشد یا به هر طریقی آسیب دیده باشد. در این صورت چاره ای جز تعویض آن ندارید. شرایط دیگری هم وجود دارد که ممکن است مجبور شوید رادیاتور را تعویض کنید. اگر رادیاتور اتاق را گرم نمی نماید، احتمالا میزان خروجی گرمای دستگاه برای فضای اتاق کافی نیست، یا به دلیل طول عمر دستگاه و اتصالات دیگر، گرما به شکل بهینه به اتاق نمی رسد. در این صورت بهتر است به فکر یک دستگاه جدید باشید، چون یک رادیاتور هر چند هم سالم به نظر برسد، نقش زیادی در انتقال انرژی دارد. رادیاتور ناکارآمد می تواند تا حد چشمگیری باعث هدر رفتن انرژی و اتلاف آن گردد.

دوست دارید یک رادیاتور جدیدتر و کارآمدتر داشته باشید.

در بسیاری از موارد، تعویض رادیاتور یک انتخاب آزادانه است. شاید در حال بازسازی خانه باشید و ترجیح دهید رادیاتوری جدید با ظاهری مدرن تر و سازگارتر با فضای خانه داشته باشید. شاید هم به دنبال یک رادیاتور قدرتمند با ظاهری کلاسیک و قدیمی باشید. واضح است که این انتخاب خودخواسته، هزینه هایی هم دارد. خرید یک دستگاه رادیاتور جدید چیزی فرای یک لیست از معایب و مزایای رادیاتور فعلی در خانه شماست. برای این که بتوانید تصمیم گیری آسان تری داشته باشید، می توانید پرداخت هزینه ها را به دیجی پی بسپارید و تنها به تاسیسات جدید خانه فکر کنید.

چطور رادیاتور مناسب را خریداری کنیم؟

پس از در نظر دریافت تمام جوانب، خاتمه تصمیم گرفته اید رادیاتور خود را تعویض کنید. اگر همین حالا نگاهی به جدیدترین طرح های رادیاتور بیاندازید، از این همه تنوع و زیبایی شگفت زده خواهید شد. دیگر چندان از رادیاتورهای کلاسیک سفید رنگ خبری نیست. می توانید به سادگی یک رادیاتور مطابق با رنگ، چیدمان و سبک دکوراسیون خانه را انتخاب کنید. البته قطعا باز هم یک تردید عظیم خواهید داشت: هزینه خرید رادیاتور. رادیاتورها قیمت های متفاوتی دارند، در هر صورت می توانید همواره از وام کالا برای داشتن یک سیستم گرمایشی ایمن، کارآمد و مطمئن بهره مند شوید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1190

به "چرا رادیاتور به اندازه کافی گرم نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا رادیاتور به اندازه کافی گرم نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید