پرداخت بدهی 150 هزار یورویی ایران به آزمایشگاه کلن آلمان

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران، از اردیبهشت ماه گذشته که ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) بابت بررسی نمونه گیری های ارسالی به آزمایشگاه کلن آلمان 180 هزار یورو به حساب این آزمایشگاه واریز کرد تا به امروز پرداختی دیگری به آلمانی ها انجام نشده و همین مسئله بدهی سنگین 150 هزار یورویی را برای نادو ایران ایجاد نموده است.

پرداخت بدهی 150 هزار یورویی ایران به آزمایشگاه کلن آلمان

با مدارک لازم برای تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

این بدهی که در واقع به خاطر مسائل موجود برای ورودهای خروج های اقتصادی در سطح بین المللی ایجاد شده، به زودی پرداخت می گردد تا حساب و کتاب میان نادو ایران و آزمایشگاه آلمان صاف و صفر گردد.

به گفته مهرزاد خلیلیان رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، مبلغ بدهی ایران به آلمان روز گذشته (شنبه) وارد حساب وزارت امورخارجه ایران در فرانکفورت شد تا از این طریق به حساب آزمایشگاه کلن واریز گردد. این واریزی تا اواسط هفته جاری انجام می گردد و بدین ترتیب بدهی ایران به آلمان صفر خواهد شد.

خلیلیان در پاسخ به پیگیری خبرنگاران این موضوع را اعلام و تأیید کرد که بودجه لازم برای پرداخت بدهی آلمانی ها موجود بود و نیازی به تأمین آن نداشتیم.

خبرنگاران پیش از این در گزارش پنهان کاری در دوپینگ 10 ورزشکار ایران / بررسی 150 نمونه معطل پول به مسئله بدهی نادو و عواقب آن پرداخته بود. به گفته خلیلیان اما با پرداخت بدهی موجود به آلمانی ها، نمونه های باقی مانده هم به زودی بررسی و نتیجه آنها اعلام خواهد شد.

دیگر اینکه ستاد ملی مبارزه با دوپینگ علاوه بر بدهی به آلمان، مبلغ 150 هزار یورو هم به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) بدهکار است. این بدهی بابت حق عضویت سال های 2018 و 2019 ایران در وادا که هنوز پرداخت نشده، ایجاد شده است. موضوعی که خبرنگاران آبان ماه در گزارش اختصاصی خود با عنوان بدهی 300 هزار یورویی ایران به آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ و آلمان به آن پرداخته بود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در خصوص این بخش از بدهی ایران البته خبرهای خوبی ندارد. وی می گوید که برای پرداخت بدهی 150 هزار یورویی به وادا هنوز مسائل واریز پول به حساب مورد نظر حل نشده اما در حال پیگیری این موضوع هم هستیم تا هرچه زودتر با وادا هم تسویه حساب گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 360

به "پرداخت بدهی 150 هزار یورویی ایران به آزمایشگاه کلن آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت بدهی 150 هزار یورویی ایران به آزمایشگاه کلن آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید