واکاوی تساوی استقلال در شیراز، از زمین ناهموار تا تعویض سنتی

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران، از هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر، تیم فوتبال استقلال روز گذشته در استادیوم حافظیه شیراز به مصاف فجر شهید سپاسی رفت و در حالی که تا دقیقه 95 از میزبان خود پیش بود، با گل دیر هنگام شیرازی ها تن به تساوی یک - یک داد تا نخستین امتیازات آبی پوشان در این فصل در شیراز از دست برود.

واکاوی تساوی استقلال در شیراز، از زمین ناهموار تا تعویض سنتی

آبی پوشان در دقیقه 60 این بازی به وسیله کوین یامگا از روی نقطه پنالتی به گل رسیدند که این گل بعد از فشار زیادی که فجر شهید سپاسی در دقایق پایانی روی دروازه این تیم وارد کرد پایان در دقیقه 95 از دست رفت.

فرهاد مجیدی در این ملاقات تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد نموده بود و رودی ژستد مهاجم تازه وارد تیمش را به همراه امین قاسمی نژاد از ابتدا در ترکیب ثابت قرار داد تا این بازی را به شکلی تهاجمی شروع کند. هرچند غیبت امیر حسین حسین زاده در ترکیب اصلی باعث شد تا ضریب سازندگی آنها در خط میانی کاسته گردد که شاید این تصمیم به علت شرایط نامناسب زمین شیراز، عدم امکان بازی سازی روی زمین و روی آوردن به بازی مستقیم به صورت آگاهانه از سوی مجیدی اتخاذ شده بود.

آبی پوشان در دقیقه 60 و از روی نقطه پنالتی به وسیله بازیکنی به گل رسیدند که در این روزها ستاره بی چون و چرای این تیم است و با زدن سومین گل خود در سومین باری که برای این تیم به میدان رفته، نه تنها رجحانن گلزن استقلال است بلکه همراه با پیمان بابایی رجحانن گلزن تا هفته چهارم است.

بلافاصله پس از گلزنی آبی پوشان تعویض های استقلال شروع شد و ژستد و قاسمی نژاد که تغییرات مجیدی در ترکیب اصلی نسبت به بازی قبل بودند، جای خود را مطهری و حسین زاده دادند تا استقلال به ترکیب برنده خود (ترکیب ابتدای نیمه دوم بازی مقابل تراکتور) برسد. تعویض هایی که باعث شد بعد از گل رجحان هم دقایقی ابتکار عمل را در دست داشتند.

سومین تعویض آبی پوشان که 10 دقیقه بعد از گل بود را می توان تقریباً یک تعویض سنتی در این تیم دانست. ورود زبیر نیک نفس به جای آرش رضاوند اتفاقی است که معمولاً در تیم مجیدی بعد از پیش افتادن مقابل حریفان روی می دهد.

این تعویض باعث شد تا بر خلاف آنچه پیش بینی می شد، هافبک های فجر سپاسی ابتکار عمل در میانه میدان را در دست گرفته و فشار شان را بر تیم استقلال افزایش دهند و همین افزایش فشار باعث شد تا آنها در دقایق پایانی بازی بارها ایجاد خطر نموده و پایان نیز در آخرین ثانیه های بازی به گل تساوی دست یابند.

در چهار هفته گذشته از فصل جاری بر خلاف فصل پیش کمتر دیده شده آبی پوشان بعد از گل میل به تهاجم شان را حفظ نموده و معمولاً ترجیح می دهند بیشتر حفظ نتیجه را در اولویت قرار داده و برای دست یابی به گل های رجحان به ضد حمله روی بیاورند. تاکتیکی که در هفته دوم مقابل ذوب آهن در اصفهان جواب داد و شاگردان مجیدی در دقیقه 95 با استفاده از یک ضد حمله به گل دوم خود رسیدند.

با پایان یافتن هفته چهارم لیگ برتر آبی پوشان با کسب 10 امتیاز عملکرد خوبی داشتند و با اینکه بعضی کارشناسان معتقدند کیفیت بازی های این تیم در حد مطلوب نیست، اما آنها از نظر کسب امتیاز پیروز بوده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1543

به "واکاوی تساوی استقلال در شیراز، از زمین ناهموار تا تعویض سنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکاوی تساوی استقلال در شیراز، از زمین ناهموار تا تعویض سنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید