هاشمی: همکاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به کسب نتایج بهتر در بازی های آسیایی یاری می نماید

به گزارش جام پارسی، رییس کمیته ملی المپیک پس از برگزاری جلسه ستاد بازی های المپیک و آسیایی گفت: ما در این نشست ها تمام تلاشمان را می کنیم تا مسائل کمتر و شرایطی فراهم گردد تا کاروان ایران به بهترین شکل ممکن به این بازی ها اعزام گردد.

هاشمی: همکاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به کسب نتایج بهتر در بازی های آسیایی یاری می نماید

از سفر با رزرو تور پاتایا نوروز 99 لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی در خاتمه جلسه مشترک ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی گفت: در جلسات قبل رشته هایی که باید در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شرکت نمایند مصوب شد و بنا شد برنامه های خود را اعلام نمایند تا اعضای جلسه اشراف کامل روی موضوع داشته باشند و بر اساس ارزیابی اولیه خود فدراسیون ها بازخوردی به جلسه بدهند تا بر اساس این بازخوردها ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی در مورد رشته های اعزامی و تعداد نفراتشان به بازی های آسیایی 2018 جاکارتا تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

رییس کمیته ملی المپیک اضافه نمود: موضوعات دیگری که در جلسه امروز مطرح شد بازی های پاراآسیایی معلولین و المپیک زمستانی بود که بنا شد 2 مرد و 2 زن که در صحرانوردی و آلپاین کسب سهمیه نموده اند به بازی های المپیک زمستانی در بهمن ماه اعزام شوند. البته تا آن زمان اگر افراد جدیدی هم کسب سهمیه نمایند به این رقابت ها اعزام می شوند.

هاشمی برگزاری این جلسات را بسیار مهم دانست و ادامه داد: این جلسات زمینه هماهنگی هرچه بیشتر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را فرآهم می نماید و همفکری این دو نهاد در یک فضای تفاهمی به نتایج بهتر در بازی های آسیایی 2018 یاری شایانی می نماید. کوشش ما بر این است که هم به لحاظ تعداد مدال و هم به لحاظ صندلی در جاکارتا عملکرد بهتری داشته باشیم هرچند که کار بسیار سخت است. سایر کشورها بیکار ننشسته اند و ما در این نشست ها تمام کوششمان را می کنیم تا مسائل کمتر و شرایطی فراهم گردد تا کاروان ایران به بهترین شکل ممکن و با کمترین دغدغه به این بازی ها اعزام گردد.

رییس کمیته ملی المپیک در خاتمه گفت: تدبیر سلطانی فر برای برگزاری این جلسات با فاصله زمانی کمتر برای برنامه ریزی دقیق تر و برطرف بسیاری از مسائل یاری نماینده است.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه با تاکید بر این نکته که فدراسیون ها باید نونهالان و نوجوانان فعال در رشته های خود را برای مدال آوری شناسایی و روی آن ها سرمایه گذاری نمایند، گفت: بعضی فدراسیون ها نظیر فوتبال در بخش نوجوانان خوب کار نموده اند اما همین نوجوانان برای رسیدن به تیم های امید و ملی دچار مشکل می شوند که فدراسیون های ما باید با شناسایی نقاط ضعف، این چالش را مرتفع نمایند تا در بازی های المپیک و آسیایی صندلی و مدال داشته باشند.

سلطانی فر همچنین با اشاره به بعضی رشته هایی که در آسیا فعال است، خاطر نشان کرد: در رشته هایی نظیر بدمینتون که مهد آن کشورهای آسیای شرقی هستند، می توان با استفاده از ظرفیت مربیان بنام آن، هم در تربیت مربیان و در نهایت در پرورش نخبه های این دست از رشته ها، گام های موثری برداشت و در برنامه ریزی منظم جزء 10 کشور برتر آسیا شد.

در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش مسئولان کمیته ملی پارالمپیک در مورد فرایند آماده سازی ورزشکاران به بازی های پارآسیایی، روسای فدراسیون های بدمینتون، دوچرخه سواری و اسکی، برنامه های خود را برای اعزام به بازی های آسیایی و المپیک زمستانی، ارائه دادند.

با تاکید وزیر ورزش و جوانان از این پس با توجه به فاصله کم باقی مانده تااین بازی ها، نشست های ستاد عالی با فاصله کمتر برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در هر یک از نشست ها روسای بعضی از فدراسیون های حاضر در این بازی ها نیز حضور خواهند داشت.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی 27 مردادماه تا 11 شهریورماه سال آینده به میزبانی اندونزی و در جاکارتا، پالمبانگ و چند حومه دیگر این دو شهر برگزار می گردد. با اضافه شدن 13 رشته جدید و حذف 4 رشته، در مجموع این دوره بازی های آسیایی در 40 رشته برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 302

به "هاشمی: همکاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به کسب نتایج بهتر در بازی های آسیایی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی: همکاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به کسب نتایج بهتر در بازی های آسیایی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید