نکات تأثیرگذار ساده برای رهایی از موهای چرب

به گزارش جام پارسی، روزی که شما موهایتان را می شویید، حالت موهایتان خیلی خوب است اما، روزی که موهایتان را نشویید، چرب و بدحالت می گردد. در این جا چندین راهکار سریع برای موهای چرب ارائه شده است.

نکات تأثیرگذار ساده برای رهایی از موهای چرب

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

روزی که شما موهایتان را می شویید، حالت موهایتان خیلی خوب است اما، روزی که موهایتان را نشویید، چرب و بدحالت می گردد. در این جا چندین راهکار سریع برای موهای چرب ارائه شده است.

خب خانم ها، این را به خاطر داشته باشید، که اولین قاعده مراقبت از مو، تمیز نگه داشتن آن است و این بدین معنا است که شما باید مرتبا موهایتان را بشویید؛ یعنی یک روز در میان یا حداقل دو بار در هفته .... حداقل! با این وجود، اگر شما وقتی پیدا نکردید که استحمام کنید و موهایتان چرب شد، بهتر است که حداقل فقط برای شستن موهایتان وقت بگذارید. در این جا بعضی راه های بسیار تاثیرگذار برای غیرچرب و تمیز نگه داشتن موها وجود دارد.

روش هایی برای داشتن موی غیرچرب

پودر بچه

اگر شما عجله دارید تا به جایی برسید و وقت ندارید که موهای چرب خود را بشویید، می توانید از پودر بچه برای از بین بردن اندازهی از چربی استفاده نمایید. این یک شیوه موقتی است اما زمانی که احتیاج باشد، به طور عجیبی جواب می دهد.

مطمئن شوید که پوست سرتان به خوبی خشک است وگرنه پاشیدن پودر بر روی پوست مرطوب سر، می تواند شرایط را بدتر کند. حال به آرامی مالیدن اندازهی پودر بچه روی پوست سرتان را امتحان نمایید، مطمئن باشید که اندازه بسیار کمی برداشته باشید، فقط کافی است تا پودر را با انگشت هایتان روی موها بمالید و آن را به طور کامل روی پوست سرتان ماساژ دهید. اجازه ندهیدکه پودر روی موهایتان پراکنده گردد! زمانی که اجازه دادید تا پودر، چربی اضافه را به طور کامل جذب خود کند، پودر اضافی را با انگشت هایتان از موهایتان خارج کنید. استفاده از آرد ذرت یا پودر تالک که حاوی موچسب می باشند هم در جذب روغن اضافی از پوست سر می تواند کارایی خیلی خوبی دلشته باشد.

شامپو پودر خشک

این محصول، مراقب بی همتا و تاثیرگذار مو می باشد که با وجود دو کارکرد در یک محصول ارائه می گردد. این مورد، نه تنها چربی را از پوست سر شما جذب می نماید بلکه مو را کاملا تمیز می نماید. تمام چیزی که احتیاج است شما انجام دهید این است که اندازهی از آن را تهیه کنید، چند دقیقه اجازه دهید تا روی مو استراحت کند و زمانی که این محصول، تمام چربی را جذب خودش کرد، آن را از روی موی خود بردارید. شامپو های خشک زمانی که شما در سفر هستید یا به علت وجود بیماری قادر به استحمام نیستید، گزینه بسیار فوق العاده ای است. این شامپو یکی از برترین روش ها برای رهایی از موهای چرب، بدون احتیاج به دوش گرفتن است.

عطر

یک عطر بر پایه الکل را بر روی پوست سرتان اسپری نمایید و سپس آن را از طریق یک دستمال با بافت مصنوعی پاک نمایید. این کار به جذب روغن یاری خواهد نمود و موهای شما را هم خوش بو می نماید!

دستمال ضد عفونی نماینده دست یا دستمال مرطوب

از دستمال های دست جاذب الکل مرطوب برای پاک کردن پوست سر خود استفاده نمایید. این دستمال ها به تمیز کردن غده چربی، چرک و آلودگی از پوست سر شما یاری خواهد نمود. شما حتی می توانید از دستمال دست الکلی فاقد کرم معمولی که تاحدودی همان تاثیرات را دارد هم استفاده نمایید.

جوش شیرین به نام شامپو

جوش شیرین یک جایگزین قلیایی موثر و ارزان برای شامپو ها و سایر محصولات شیمیایی تقویت مو می باشد. بسیاری هستند که به کارآیی جوش شیرین در مبارزه با مو و پوست سر چرب تایید می نمایند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق سوپ خوری از جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط نمایید و همچون شامپوی معمولی که استفاده می کنید، مورد استعمال قرار دهید. از این ترکیب انتظار کف نداشته باشید و فکر نکنید که جایگزین بدون کف به درستی عمل نمی نماید. به مو اجازه دهید برای 2 الی 3 دقیقه با جوش شیرین خیس بخورد، پس از آن شما می توانید موهایتان را آب بشویید.

سرکه سیب به نام یک نرم نماینده

اکنون یک قاشق سوپ خوری از سرکه سیب طبیعی را با یک فنجان آب ترکیب نمایید و آن را مانند هر نرم نماینده دیگری که استفاده می کنید روی تمامی قسمت های سر خود ماساژ دهید. این ترکیب باعث می گردد تا موهای شما نرم تر شوند و کمتر دچار گره خوردگی شوند. سرکه را به پوست سرتان نزنید و به جای آن، از آن برای ماساژ دادن قسمت میانی تا نوک مو بهره ببرید. اجازه دهید که سرکه به مدت 5 دقیقه روی موهایتان بماند و سپس آن را زیر آب سرد بشویید.

نکات عمومی در رابطه با رهایی از موی چرب

اولین قانون کلی برای داشتن موهای خیلی خوب این است که آب زیادی بنوشید، سعی نمایید حداقل 4 لیتر آب هر روز بنوشید، این کار باعث می گردد که بر روی اندازه ترشح چربی کنترلی وجود داشته باشد.

سعی کنید هر روز موهایتان را با استفاده از شامپوی کم و یک روز در میان بشویید. شامپوها برای موهای چرب مانند کنترل نماینده چربی و محصولات پاکسازی مو برای از بین بردن غدد چربی از پوست سر به خوبی عمل می نماید.

از مواد شیمیایی مضر و ژل های متداول استفاده نکنید، زیرا آن ها تنها فقط اوضاع را بدتر و مو را چرب تر می نمایند. آن ها به مو آسیب شدیدی وارد می نمایند.

همواره موهایتان را بعد از انجام فعالیت یا بعد از یک روز بسیار گرم آفتابی به منظور جمع آوری عرق از روی پوست سرکه باعث افزایش چربی مو می گردد، بشویید. زیرا این مورد، خود یکی از دلایل اصلی برای افزایش چربی در مو است.

به سمت مدل موهایی که باعث چرب به نظر رسیدن موهایتان می شوند، نروید، واقعا ارزشش را ندارد.

همواره موهای خود را به خوبی بشویید به طوری که هر نرم نماینده به جای مانده ای هم شسته گردد و امکان چسبیدن چربی و آلودگی بر روی آن باقی نماند.

آخرین نکته که کم اهمیت هم نیست این است که با موهایتان بازی نکنید و انگشتانتان را روی پوست سرتان نکشید، زیرا که این کار باعث تحریک غدد چربی و افزایش فعالیت آن ها می گردد.

شما حتی می توانید از دستورالعمل های خود ساخته برای درمان مو چرب پیروی کنید. با ترکیب کردن داروهای خانگی ویژه با مخلوط آلوئه ورا، برگ درخت چای،اکالیپتوس، رزماری به شامپو بچه یا هر شامپو ملایم دیگری، آن ها را بسازید.

با امید این که این مقاله به شما در دست یابی به مو سر بسیار تمیزتر و سالم تر یاری نماید. با انجام این اقدامات مهم شما دیگر با این مشکل ها روبرو نخواهید شد. بعلاوه این مهم است که شما رژیم خود را حفظ نمایید و بیش از حد از غذاهای آماده چرب یا نوشیدنی مانند چای، کافئین، الکل یا نوشیدنی های گازدار افراط نکنید زیرا که آن ها اندازه چربی را افزایش می دهند .

منبع: راسخون
انتشار: 30 مهر 1400 بروزرسانی: 30 مهر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1491

به "نکات تأثیرگذار ساده برای رهایی از موهای چرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات تأثیرگذار ساده برای رهایی از موهای چرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید