ناتو: توافق با طالبان، مشروط به دریافت تضمین است

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می گوید اگر مذاکرات صلح افغانستان از سرگرفته گردد، این سازمان از آن استقبال می نماید. با این حال، وی مدعی شد رفتارطالبان نشان دهنده عدم تعهد این گروه به صلح پایدار است و ثابت می نماید که ضروری است در هرنوع توافق صلح، تضمین های معتبری از آنها گرفته گردد.

ناتو: توافق با طالبان، مشروط به دریافت تضمین است

او مدعی شد طالبان به جای کوشش برای ختم خشونت ها در افغانستان، به آن دامن می زند.

استولتنبرگ همچنین از طالبان خواست در صورت آغاز مذاکرات از خود نرمش نشان داده و از بعضی خواسته ها و شرایط بگذرد.

به ادعای دبیرکل ناتو، این سازمان به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می دهد تا آنان بتوانند با تروریسم بین المللی مبارزه نمایند و شرایط لازم را برای برقراری صلحی پایدار در کشورشان بوجود آورند.

وی همچنین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان اشاره نمود و از رأی دهندگان افغان تقدیر کرد که با وجود تهدیدهای امنیتی در انتخابات شرکت کردند.

مذاکرات میان آمریکا و طالبان به مرحله حساس رسیده و قرار بود که بعد از حدود 9 ماه و ده دور مذاکره توافق نامه آمریکا و طالبان امضاء گردد اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یکباره آن را لغو کرد.

با امضای این توافق نامه، جدول زمانی 16 ماهه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تعیین می شد.

ترامپ ادامه خشونت طالبان را دلیل این کار دانست و تعیینا به حمله انتحاری 5 سپتامبر در مکروریان کابل اشاره نمود که در آن یک نظامی آمریکایی و 11 شهروند افغانستان کشته شدند و گروه طالبان بلافاصله مسئولیت آن را به عهده گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 126

به "ناتو: توافق با طالبان، مشروط به دریافت تضمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو: توافق با طالبان، مشروط به دریافت تضمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید