معرفی پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ایرکانادا

به گزارش جام پارسی، آشنایی با پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ایرکانادا| Air Canada Business class

امروز می خواهیم تا خدمات پروازی بیزینس کلاس یکی از شرکت های هواپیمایی معروف جهان و قاره آمریکای شمالی را مورد بررسی قرار دهیم که در جهان زبانزد است. پرواز بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ایرکانادا (Air Canada Business class) شرکت هواپیمایی شرکت هواپیمایی ایرکانادا یکی از شرکت های هواپیمایی در سطح جهان است که برترین خدمات را در این بخش ارائه می نماید. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر ابتدا مختصری از تاریخچه این شرکت هواپیمایی بدانید و در ادامه با هم از خدماتی که در پرواز بیزینس کلاس ایرکانادا ارائه می شود را بررسی نماییم.

معرفی پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ایرکانادا

مختصری از تاریخچه شرکت هواپیمایی ایرکانادا

شرکت هواپیمایی ایر کانادا در سال 1936 در شهر مونترال و استان کبک کانادا تاسیس شد و اولین پروازش را در سال 1937 از کانادا انجام داد. زمانی که این شرکت تاسیس شد، تحت نظر قوانین فدرال دولت وقت کانادا، به عنوان یکی از شرکت های تابعه از راه آهن کانادا تاسیس گشت تا شهرهای مختلف را از اقیانوس اطلس به اقیانوس آرام به یکدیگر متصل کند.

درباره نام این ایرلاین نکته ای وجود دارد، در اصل نام این ایرلاین در اوایل تاسیسش، هواپیمای ملی کانادا بوده است. پروازهای کوتاه مدت این ایرلاین در سال 1938 آغاز شد. این شرکت تا ژانویه سال 1940، تعداد کارمندان خود را به 579 نفر افزایش داد.

با توسعه سیستم رزرویشن در سال 1953، TCA و یا همان هواپیمایی سابق ملی کانادا اولین هواپیمایی در جهان بود که از سیستم رزرو کامپیوتری در ترمینال های راه دور را باب کرد و از آن استفاده نمود.

فعالیت های این ایر لاین با نام هواپیمای ملی کانادا ادامه داشت تا این که در سال 1965 با تصویب دولت کانادا این ایر لاین به نام ایر کانادا تغییر نام داد و از آن به بعد تمام فعالیت های این شرکت با نام هوایپمایی ایر کانادا صورت پذیرفت.

اولین بار که برای تغییر نام این ایرلاین اقدام شد، یکی از اعضای وقت هیئت مدیره پیشنهاد داد تا نام شرکت را به نام ایر کانادا تغییر دهند اما در آن زمان این پیشنهاد با مخالفت روبرو شد ولی مدتی بعد باز به جریان افتاد و در نهایت در 1 ژانویه سال 1965 همانطور که گفتیم تغییر نام این شرکت تصویب گشت.

طی طرح اقتصادی که دولت کانادا در دهه 80 میلادی برای تنظیم بازارهای این کشور پیاده کرد، ایر کانادا در سال 1988 کاملا دارای مالکیتی خصوصی شد. در سال 2000 ایر کانادا یکی از بزرگ ترین ششرکت های هواپیمایی رقیب خود را خریداری نمود و به این صورت عرصه حضور برای خود را بیش از پیش باز کرد.

در سال 2003 این شرکت خود را از یک ورشکستگی حتمی نجات داد و در سال بعدش شرکت هولدینگ هواپیمایی به نام ACE Aviation Holdings Inc را تحت مالکیت خود به وجود آورد. همانطور که در مقدمه گفتیم، شرکت هواپیمایی ایر کانادا به بیش از 180 مقصد داخلی و خارجی در جهان حمل و نقل هوایی و پرواز های برنامه ریزی شده دارد.

ایر کانادا، هشتمین شرکت بزرگ هواپیمایی در سراسر جهان است و ناوگان هوایی بسیار بزرگ و عظیمی دارد. این شرکت یکی از بنیانگذارن اصلی و مهم اتحادیه هوایی استار الاینس است.

بزرگ ترین و اصلی ترین قطب فرودگاهی این ایرلاین فرودگاه بین المللی تورنتو است. جالب است بدانید که بر اساس آمار منتشر شده از این ایرلاین در سال 2015 ، در آمد خالص این ایرلان معادل 19.8 میلیارد دلار بوده است. یکی از شرکت های تابعه ایر کانادا به نام ایر کانادا وکیشنز بیش از 90 مقصد را پوشش می دهد.

خطوط هوایی ایرکانادا در مجموع روزانه در حدود 1530 پرواز برنامه ریزی شده انجام می دهد. شرکت هواپیمایی ایرکانادا اقدام به برگزاری پروازهای بیزنس کلاس بین المللی،بیزینس کلاس مخصوص شمال آمریکا و حوزه دریای کارائیب، بیزینس کلاس قاره ای، پرمیوم اکونومی کلاس، اکونومی کلاس بین المللی، المللی اکونومی کلاس مخصوص شمال آمریکا و حوزه دریای کارائیب و در نهایت پرمیوم روژ بین می نماید. در ادامه با ما همراه باشید تا خصوصیات و ویژگی های انواع پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ایرکانادا را به اتفاق یکدیگر بررسی نماییم.

پروازهای بیزنینس کلاس شرکت هواپیمایی ایرکانادا

از جمله خصوصیات پروازهای بیزنس کلاس بین المللی این است که معمولا این کلاس پروازی در هواپیماهای بوئینگ 787 دریم لاینر و یا بوئینگ 777 انجام می پذیرد.

فضای خصوصی و راحت، فضایی مختص به کار و با امکانات لازم، لگ روم و فضای مخصوص به مسافر، جایگاه های پیشرفته و راحت، مانیتورهای لمسی خصوصی با قابلیت پورت های ورودی مختلف، شارژ انواع دستگاه های الکترونیک همراه مختلف و دیگر امکانات مختلف را شامل می باشد.

امکانات پروازهای بیزنس کلاس مخصوص شمال آمریکا و حوزه دریای کارائیب نیز به این گونه است که در واقع بیشتر تفاوت های این کلاس پروازی بیزینس کلاس داخلی با بیزینس کلاس بین المللی در سرگرمی ها و یک سری تفاوت های کوچک و امکاناتی برای سفرهای بین المللی دیگر است و در زمینه کیفیت پرواز در اصل فرق چندانی با یکدیگر ندارند.

اگر مسافر این پرواز هستید و یا قصد انتخاب آن را دارید باید بدانید که هزاران سرگرمی مختلف که از میان آنان می توانید انتخاب کنید، صفحه مانتیور شخصی، پاوربانک های مخصوص، مجله های فرانسوی و یا انگلیسی زبان مختلف، … و بسیاری از امکانات دیگر از منوی سرگرمی تنها نمونه هایی کوچک از چندین نوع امکاناتی هستند که در کلاس پروازی سرویس بین المللی مخصوص آمریکا و حوزه دریای کارائیب برای مسافران این ایرلاین موجود می باشد.

در آخر نیز باید بگوییم که پروازهای بیزینس کلاس قاره ای امکانات خاص تری نسبت به دو نوع قبلی خود دارد. جایگاه های این کلاس پروازی برای یک سفر طولانی بسیار راحت هستند و نه تنها باعث خسته شدن شما نمی شوند بلکه می توان گفت با تکنولوژی که در آن ها موجود است، موجب در رفتن خستگی سفرشما نیز می شوند. جایگاه های این کلاس پروازی بسیار راحت تر از دو مدل قبل تر پروازهای بیزینس کلاس هستند. خدمات سرگرمی این پرواز نیز برای مسافرانش زیاد است.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1688

به "معرفی پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ایرکانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی پروازهای بیزینس کلاس شرکت هواپیمایی ایرکانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید