مطالبات صنفی دانشجویان دانشگاه تهران مطرح شد ، انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان

به گزارش جام پارسی، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه ای به سرپرست دانشگاه تهران درباره مطالبات دانشجویان در سه حوزه دانشجویی، آموزشی و فرهنگی مواردی را متذکر شد.

مطالبات صنفی دانشجویان دانشگاه تهران مطرح شد ، انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به مقیمی سرپرست دانشگاه تهران، در مورد عملکرد مدیران دانشگاه و مطالبات به حق دانشجویان را مطرح کردند.

در این نامه شورای صنفی ابتدا به عملکرد مدیریت حوزه دانشجویی و مطالبات دانشجویان اشاره نموده و آمده است: حوزه دانشجویی که به خاطر در برگرفتن بخش های رفاهی از جمله خوابگاه و تغذیه یکی از کلیدی ترین بخش های دانشگاه است. بازسازی و نوسازی خوابگاه های سطح شهر و شروع واکسیناسیون دانشجویان برای نخستین بار جزء مهم ترین نکات مثبت و قابل تقدیر این حوزه است، اما رفتار غیرمعقول و ضد دانشجویی مدیران حوزه مسائل فراوانی ایجاد نموده که سبب اذیت و معطل شدن دانشجویان شده است.

بعلاوه در بخش اسکان دانشجویانی که شرایط آن ها برای اسکان در خوابگاه محرز شده و طبق مصوبات شورای نظارت این امر لازم الاجراست، اما بی توجهی به این موضوع سبب معطل ماندن تعدادی از دانشجویان شده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در بحث تغذیه دانشجویان خوابگاه کوی، مکرراً شاهد مسائلی در مورد کیفیت و کمیت غذا و افزایش نرخ قیمت بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی دانشجویان بوده ایم، اما مسئولان این حوزه ابراز بی توجهی نموده اند و کاسه صبرمان را به لب آورده اند.

در این نامه به کیفیت غذای خوابگاه هم اشاره شده و شورای صنفی یادآور شده است: کیفیت خوابگاه به درجه ای رسیده که داخل آن انواع زباله دیده شده که این مورد در شأن دانشجویان دانشگاه تهران نیست! اگرچه این موضوع گزارش داده شده است، اما اقدامی صورت نگرفته و صرفاً به کار های نمایشی و کاغذ های گزارش خلاصه شده است.

شورای صنفی از برنامه پیشنهادی تغذیه سال تحصیلی جاری و حذف بعضی اقلام انتقاد نموده است.

در بخش دیگر این نامه به حوزه آموزشی اشاره شده و یادآور شده است که علی رغم وجود محدودیت های بسیار آیین نامه و صرفاً منوط کردن پیگیری مسائل حوزه خدمات آموزشی و شکایت های استادان از اعضای شورای صنفی، این شورا در مسائل جاری دانشگاه و دانشجویان حضور دارد.

شورای صنفی دانشگاه تهران با انتقاد از عملکرد بعضی مدیران حوزه آموزشی دانشگاه تهران یادآور شده است: متأسفانه در دانشگاه تهران بعضی از استادان قانون را زیرپا می گذارند و دانشگاه هم برخورد جدی و قاطع ندارد؛ به اسم نمونه طبق دستورالعمل دانشگاه استفاده از شبکه های اجتماعی خارجی تحت هیچ شرایطی مجاز نیست، اما با وجود گزارش های دانشجویی نظارتی صورت نگرفت.

این شورا مسئله مهم و دغدغه اصلی دانشجویان را دانلود فیلم های ضبط شده آنلاین اسم نموده و گفته است فیلم های ضبط شده قابلیت مشاهده در گوشی تلفن همراه را ندارد و صرفاً در سیستم کامپیوتر قابل پخش است که علت آن ضعف های زیرساختی است. در مورد دانشجویان تحصیلات تکمیلی مسائلی وجود دارد که ناشی از عدم یکپارچگی و اجرایی دستور العمل های دانشگاه به وسیله واحد ها و دانشکده های این دانشگاه است.

در بخش دیگر این نامه به حوزه فرهنگی و مطالبات دانشجویان اشاره شده و آمده است: یکی از حوزه های دانشجومحور و فعال به ویژه در این شرایط کرونایی حوزه فرهنگی دانشگاه است. آیین نودانشجویان سال 1400 یکی از نمونه کار های پیروز این حوزه بوده و امید است جشن دانش آموختگی ورودی های سال های 1395 و 1396 که تا به امروز به علت شرایط کرونایی به تعویق افتاده است برگزار گردد.

این دانشجویان خطاب به سرپرست دانشگاه تهران تاکید نموده اند، سرپرست دانشگاه مطالبات برحق و قانونی دانشجویان را آنالیز کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1493

به "مطالبات صنفی دانشجویان دانشگاه تهران مطرح شد ، انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبات صنفی دانشجویان دانشگاه تهران مطرح شد ، انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید