مدرسه را به کانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تبدیل کنیم

به گزارش جام پارسی، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ماندگار جزو میراث فرهنگی تمامی ایرانیان است، اظهار کرد: مدرسه را به عنوان کانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تقویت کنیم.

مدرسه را به کانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تبدیل کنیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، عصر امروز محسن حاجی میرزایی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه بین وزارتخانه های آموزش وپرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین شهرداری تهران که با حضور علی اصغر مونسان، پیروز حناچی و بعضی از معاونان وزارت آموزش وپرورش و میراث فرهنگی و اعضای شورای شهر تهران به امضا رسید، اظهار کرد: مدرسه یک ساختمان نیست بلکه کانون زندگی، هویت ساز، شخصیت ساز، آینده ساز و شاخص ترین عنصر فرهنگی یک جامعه است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مدرسه توجه به آینده یک جامعه است، اظهار کرد: مأموریت داریم تا مدرسه را به عنوان کانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تقویت کنیم. در میان مدارس، مدارس ماندگار ویژگی منحصربه فردی دارند که این مدارس را به بخشی از تاریخ یک جامعه تبدیل نموده است. زندگی بزرگان و اندیشمندان و صنعتگران جامعه در این مدارس رخ داده است و خاطرات و خطرات گسترده ای در طول تاریخ پیرامون این مدارس وجود داشته است.

حاجی میرزایی ادامه داد: همه ما بهترین دوران و عمیق ترین لحظه های زندگی خود را در مدرسه تجربه نموده ایم و مدرسه تأثیر عمیق و شگرفی در شخصیت هر یک از ما داشته است؛ بنابراین مأموریت داریم تا این مدارس را مورد توجه قرار دهیم و برای پایداری و ادای حق آن ها کوشش کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید بابیان اینکه برای تصمیم گیری در خصوص مدارس ماندگار، آنالیز های مختلفی انجام و تجربیات جهانی را مرور کردیم، اظهار کرد: بهترین شکل استفاده از این میراث فرهنگی حفظ کارکرد مدارس ماندگار است. مدارس ماندگار باید کارکرد مدرسه را داشته باشد و فرایند آموزشی در آن ادامه پیدا کند؛ بنابراین بر حفظ کارکرد آموزشی مدرسه تأکید داریم.

وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: مدارس ماندگار جزو میراث فرهنگی تمامی ایرانیان است و همه مردم در این مدارس سهم دارند و نسل های آینده باید این مدارس را در اختیار داشته باشند. با این نگاه ایده مدرسه موزه شکل گرفت و مدارس ماندگار به طور هم زمان دارای کارکرد های آموزشی برای تداوم کارکرد فضا و موزه برای استفاده همه مردم از این فضا را خواهند داشت.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه افرادی که در این مدارس درس خوانده اند احساس عمیقی نسبت به این مدارس دارند و این افراد باید بتوانند در حفظ نگهداری این مدارس سهم داشته باشند، گفت: در نقطه شروع این حرکت هستیم و در تمام استان های کشور مدارسی داریم که به عنوان میراث فرهنگی ما هستند و باید درب های آن را به روی همه مردم باز کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 981

به "مدرسه را به کانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تبدیل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه را به کانون حیات و عنصر پویا در زندگی اجتماعی تبدیل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید