مجوز نخستین موزه زعفران کشور در تربت حیدریه صادر شد

به گزارش جام پارسی، رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه گفت: مجوز نخستین موزه زعفران کشور در این شهرستان صادر شد.

مجوز نخستین موزه زعفران کشور در تربت حیدریه صادر شد

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی؛ مجوز موزه زعفران در مرکز زعفران جهان صادر شد.

او افزود: این موزه که از طریق بخش خصوصی ایجاد شده بعنوان نخستین موزه خصوصی زعفران کشور است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: این موزه علاوه بر اینکه مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران را به نمایش گذاشته، شامل نمایش آئین و رسوم مرتبط با زعفران و همچنین ابزار و ادوات کشاورزی و مردم شناسی هم است.

محمدی بیان نمود: این موزه در محل شرکت زعفران طلای سرخ ایرانیان در ابتدای ورودی شهر تربت حیدریه از سمت جنوب واقع شده است.

در این مکان علاوه بر ایجاد موزه، سایر مراحل مرتبط با زعفران از قبیل کتابخانه تخصصی زعفران، استارتاپ زعفران، صندوق امانات و بانک زعفران، تالار زعفران، مرکز تخصصی خرید و خدمات فراوری زعفران، پیشخوان زعفران است.

شایان ذکر است تربت حیدریه تعداد 4 موزه مردم شناسی، تنوع زیستی و مازاری و زعفران فعال و موزه کدکن، موزه ابریشم و موزه موتور و ماشین های قدیمی در دست اقدام است.

/ا.غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 شهریور 1400 بروزرسانی: 4 شهریور 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1428

به "مجوز نخستین موزه زعفران کشور در تربت حیدریه صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز نخستین موزه زعفران کشور در تربت حیدریه صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید