مجموعه داستان های کوتاه مدرن در راز موج سوم

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، داستان های کوتاه مدرن این کتاب به شیوه عینی بیانگر آداب و سنن جامعه در کنار پرداختن به مسائل خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

مجموعه داستان های کوتاه مدرن در راز موج سوم

نویسنده دراین مجموعه از کاربرد ژانرهای رئال، رئال پارانویا، رئال جادویی، بومی اقلیمی، فانتزی و طنز استفاده کرده و زاویه دیدهای اول شخص مدرن، اول شخص گذشته نگر، تک گویی نمایشی (اول شخص با مخاطب خاموش)، اول شخص غیرمتعارف (شخصیت مرده)، اول شخص جمع (ما)، سوم شخص (او) و راوی غیرهمجنس با نویسنده را به کار گرفته است.

این کتاب 20 داستان کوتاه را با نام های یلدا دختری در سرزمینم، زرد- نارنجی- سرخ، فقط یک چهارراه، راز موج سوم، گذر از پل، کاروانسرای گلی، تو بمان، سرزمین خوشبختی، جنازه بابابزرگ، ماهرخ، بالاتپه، آواز جغدها، غروب پاییزی، مامان من میشی؟، با کاوه، او با من است، آخرین قطار مترو، چوپان فداکار، قلعه شناور و سکوت صدا شامل می شود.

قسمتی از داستان مامان من میشی؟:

گوشی ام زنگ می خورد، تا از کیفم درمی آورم: مامانت داره زنگ می زنه و جواب می دهم، می گوید: ببین زرشام شرمنده، خواهرم دیر میرسه بیمارستان، من باید وایسم تا بیاد، نمی تونم مامان رو با این حالش تنها بذارم، یک ساعتی طول می کشه تا بیام پیشتون. می ایستیم و زل می زنیم به دور سبزه میدان، کمی آن طرف تر چند تن روی نیمکت بتنی نشسته اند و در حال خوردن حلیمی هستند که بخارش در هوا می پیچد، چند تن هم از خانمی کنار پیاده رو آش رشته خریده اند کاسه به دست دنبال جایی هستند تا بنشینند. پسر جوانی که کنار مغازه شان هستیم تست عطر را به دستم می دهد: خانم بفرمایید چه عطری می خواید، سرد، گرم؟ دشت اولم رو ارزون حساب می کنم. سرم را پایین می اندازم: برزین بیا بریم یه جای مناسب تر. او با برقی که در چشمانش است: حالا که وقت داریم بریم توی بازار؟ من اونجا رو خیلی دوست دارم. با اینکه خودم هم بی میل نیستم: یه وقت خسته می شی برای خرید خودتون. به من خیره مانده: نه خسته نمی شم، بریم؟ با تردید شانه هایم را بالا می اندازم: باشه حالا که خیلی دوست داری، بریم. فقط باید حواسمون جمع باشه همدیگه رو گم نکنیم. کاغذی از کیفم در می آورم، شماره ام را می نویسم و به دستش می دهم: خب شماره ام رو که داری، گوشیت هم که اُوردی. با دیدن تابلو کوچک بازار کفاش ها وارد دالان می شویم، دستش را از دستم می کشد: اِ مگه من بچه ام؟ دستم درد گرفت و گوشه پالتوی مرا می گیرد. چشم و حواسم به ویترین های کوچک مغازه هاست وعابرانی که با عجله تنه ای می زنند و می روند. وقتی چرخی های باربر داد می زنند: بپا بپا نخوره بهت. کنارمی ایستیم تا از میان مردم بگذرند. طرح ها و رنگ های مختلف ترمه مرا به سمت خود می کشند و فروشنده ای با صدای بلند داد می زند: روتختی، رومیزی تو سایزهای مختلف و مشتری جمع می کند. چند قدم مانده به تیمچه حاجب الدوله بوی خوش قهوه همراهمان می شود، می خواهم وارد مغازه شوم: برزین دستت رو بده به من دستی در دستم حس می کنم، با موهای کم و درشت، فکر می کنم: چه دست تپلی داره برزین! اما چرا زودتر متوجه نشده بودم؟ تازه چه زود تا گفتم دستش رو داد بهم و بهونه نگرفت مردی با سری بزرگ و گوش های کوچک و موهای حنایی کمپشت با گوشه چشمانم می بینم که به من زل زده: مامان من میشی؟ مامان من میشی؟

نشر پلات کتاب راز موج سوم را در 104 صفحه و با بهای 90 هزار تومان عرضه کرده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1922

به "مجموعه داستان های کوتاه مدرن در راز موج سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجموعه داستان های کوتاه مدرن در راز موج سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید