طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت

به گزارش جام پارسی، کوکی بادام زمینی از جمله شیرینی های خوشمزه در کافه ها است که در خانه هم به راحتی قابل تهیه است. با استفاده از تنها سه ماده اصلی می توانید این کوکی بسیار خوشمزه و لذیذ را تهیه کنید و آن را به عنوان یک میان وعده در ساعات مختلف روز نوش جان کنید

طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت

به گزارش خبرنگاران به نقل ازکتاب کاله

مواد لازم

کره بادام زمینی200 گرم

پودر قند175 گرم

نمک یک چهارم قاشق چای خوری

تخم مرغ عظیم یک عدد

مرحله اول

برای تهیه یک کوکی بادام زمینی خوشمزه ابتدا باید فر را روشن کنید و درجه حرارت آن را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا گرم گردد. (اگر دسترسی به فر ندارید می توانید یکبیسکوئیت کره بادام زمینی بدون فر درست کنید.) دو سینی عظیم مناسب فر را بردارید و کاغذ روغنی مخصوص پخت را به اندازه کف سینی ها ببرید. کاغذ روغنی را در کف هر دو سینی پهن کنید.

مرحله دوم

یک کاسه عظیم بردارید و 200 گرم کره بادام زمینی را داخل آن بریزید. سپس 175 گرم پودر قند را الک کنید. پودر قند الک شده را به کاسه اضافه کنید و با یک قاشق چوبی هم بزنید. حالا یک چهارم قاشق چای خوری نمک اضافه کنید و خوب هم بزنید. یک عدد تخم مرغ عظیم را داخل کاسه بشکنید. همه مواد را با قاشق چوبی خوب مخلوط کنید تا به صورت خمیری یک دست دربیاید. همانطور که می بینید این دستور پخت به علت نداشتن آرد بسیار مناسب افرادی است که مصرف گلوتن برای آنها مضر است.

مرحله سوم

پس از این که مخلوط کوکی بافت نرم و خمیری گرفت، توپ هایی به اندازه گردو با دست درست کنید. توپ های خمیری را درون سینی ها قرار دهید. دقت کنید که بین توپ ها حداقل دو سانتی متر فاصله باشد تا پس از پخت و افزایش حجم کوکی ها به هم نچسبند. کوکی ها را با پشت چنگال به آرامی به سمت پایین فشار دهید تا کمی پخش شوند.

مرحله چهارم

سینی را داخل فر قرار دهید. پس از گذشت 12 دقیقه و زمانی که کناره های کوکی ها طلایی تر از مرکز آن شد، سینی را با احتیاط از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک گردد. پس از حدود 10 دقیقه کوکی های پخته شده را با احتیاط از سینی خارج کنید و روی قفسه سیمی مناسب قرار دهید تا کاملا خنک شوند. کوکی ها را پس از خنک شدن داخل ظرف مورد نظرتان بچینید و نوش جان کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 991

به "طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی بادام زمینی با طعمی متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید