طرز تهیه بورانی مرغ خانگی همراه 3 نکته طلایی

به گزارش جام پارسی، بورانی مرغ ماست هم غذایی ساده محسوب می گردد و هم می توان آن را غذایی مجلسی دانست. هم می گردد آن را به عنوان پیش غذا میل کرد و هم به عنوان غذای اصلی خانواده در وعده شام و ناهار از آن بهره برد. کمتر کسی این غذا را دوست ندارد و فارغ از آقا یا خانم بودن، این که شما بدانید چگونه بورانی مرغ درست کنید یک نقطه قوت برای شما محسوب می گردد. طرز تهیه بورانی با مرغ بسیار ساده است و به لحاظ زمانی هم، می توان از آن به عنوان یک غذای نسبتا سریع نام برد.

طرز تهیه بورانی مرغ خانگی همراه 3 نکته طلایی

در این مطلب قرار است طرز تهیه بورانی مرغ با ماست را با هم مرور کنیم تا نهایتا یک کاسه بورانی مرغ ماست خوشمزه برای وعده بعدی مان داشته باشیم. اگر شما هم از هواداران این غذای فوق العاده هستید، برویم که مواد لازم این غذا را با هم بخوانیم. راستی، بهتر است قبل از خواندن طرز تهیه بورانی مرغ و مواد آن، نکات طلایی درست کردن و خوردنش را در انتهای متن مرور کنید تا بورانی شما درجه یک و مهمان پسند گردد.

مواد لازم بورانی مرغ - برای 3 تا 4 نفر

  • 500 گرم ماست چکیده
  • 150 گرم سینه مرغ بی استخوان
  • 2 حبه سیر میانه
  • 6 قاشق غذاخوری سبزی تازه خرد شده (گشنیز، شوید، نعنا و جعفری)
  • 5 مغز گردوی نگینی شده
  • به اندازه دلخواه نمک، فلفل سیاه یا قرمز، پودر سیر یا موسیر
  • 1 الی 2 قاشق غذاخوری زعفران دم شده

طرز تهیه بورانی با مرغ

  1. سینه مرغ را با نمک، فلفل، حبه های سیر و کمی آب بپزید. می توانید به این ترکیب کمی از زعفران دم کشیده هم اضافه کنید.
  2. در همین حین که مرغ در حال پختن است، ماست را درون یک کاسه نسبتا بزرگ بریزید.
  3. سبزی های خرد شده دلخواه تان را کم کم به ماست اضافه کنید و خوب آن ها را مخلوط کنید.
  4. به مرغ سر بزنید و در صورت پخته بودن کامل، آن را به صورت نگینی خرد کنید.
  5. بگذارید مرغ ها برای 4 الی 5 دقیقه سرد شوند و سپس، آن را به مخلوط ماست و سبزی اضافه کنید.
  6. پس از این که خوب این مخلوط را هم زدید، نمک، فلفل، پودر سیر و گردوهای نگینی شده را به مخلوط اضافه کنید و دوباره با یک قاشق هم بزنید تا یک ترکیب یک دست حاصل گردد.
  7. می توانید از ماست، گردوها، زعفران دم شده و مایع آن برای تزئین بورانی تان بهره ببرید.

به همین راحتی غذای شما آماده است! ترجیحا غذا را در یخچال قرار دهید تا مواد کمی استراحت نمایند و خوب به خورد هم بروند. نوش جان شما و خانواده شما!

این طرز تهیه بورانی مرغ با ماست، هم آسان است و هم سریع. آماده سازی مواد این غذا 30 دقیقه و پخت آن هم 30 دقیقه طول می کشد. حتی اگر در تزئین و طرز تهیه این بورانی خیلی هم دقت و خلاقیت به خرج بدهید، باز هم در کمتر از 2 ساعت یک وعده غذایی آماده را در اختیار خواهید داشت.

بورانی مرغ و بادمجان، نسخه ای منحصربه فرد

اگر می خواهید این بورانی را عالی تر از آن چه که هست تجربه کنید، بادمجان را به ترکیب فوق العاده اش اضافه کنید. البته این مورد نو قرار نیست تغییر زیادی در طرز تهیه بورانی مرغ ماست شما ایجاد کند. تنها کاری که باید به نسبت طرز تهیه گفته شده اضافه تر انجام دهید، کبابی کردن بادمجان ها و اضافه کردنش به ترکیب است.

قبل از آماده کردن ماست و سبزی ها، 3 عدد بادمجان نسبتا کوچک را بشویید و خشک کنید و سپس آن ها را روی قسمت دیگری از گاز کبابی کنید. بعد از این که کامل فرآیند کبابی شدن رخ داد، بادمجان ها را گوشه ای قرار دهید که خنک شوند و بعد پوست آن ها را بگیرید. کمی بادمجان ها را خرد کنید و در یک ظرف کوچک آن ها را نگه دارید.

بعد از آماده کردن ماست و اضافه کردن مرغ، این تکه های کوچک نگینی شده بادمجان را هم به ترکیب خود اضافه و به حد دلخواه، آن را با قاشق له کنید. پس از کمی مخلوط کردن، شما بورانی مرغ و بادمجان دارید. همان طور که می بینید، در طرز تهیه بورانی مرغ ماست تغییر خیلی بزرگی به وجود نیامد، اما در طعم و مزه غوغایی رخ داد!

3 نکته طلایی در طرز تهیه بورانی با مرغ

همان گونه که پیش تر هم اشاره کردیم، طرز تهیه بورانی مرغ ماست واقعا ساده است و حتی افرادی که از آشپزی ترس دارند هم می توانند به راحتی آن را درست نمایند. اما این مسئله علت خوبی نیست که نخواهیم بورانی ما حتی خوشمزه تر و بهتر گردد و قلق های آن را فرا بگیریم. در قسمت زیر 3 نکته را برای شما آورده ایم که خبرگان حوزه آشپزی به خوبی با آن ها آشنا هستند.

1. ماست بورانی مرغ

می توان گفت ماست مهم ترین ماده در طرز تهیه بورانی مرغ ماست است. ماست پایه غذا را شکل می دهد و هر چه پس از آن در کار داریم، قرار است به ماستمان اضافه گردد. یکی از بایدها در طرز تهیه بورانی مرغ، سفت بودن ماست است. حتی اگر ماست چکیده در منزل ندارید، ماست معمولی خود را در یک پارچه نخی بریزید و آن را روی صافی قرار دهید. با این روش ماست شما کمی غلیظ تر و سفت تر خواهد بود.

تهیه مواد اولیه؛ خرید ماست

2. سبزی بورانی مرغ

برای سبزی ها هم نکاتی هست که بهتر است بدانید. این که نوع سبزی خرد شده چه باشد، کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. هر سبزی ای که عطر و طعم آن را بیشتر دوست دارید، از تره و اسفناج گرفته تا گشنیز و تکه های کوچکی از رزماری، همه وهمه را می توانید در ماست بریزید. شاید هم بگویید که اصلا سبزی تازه در اختیار ندارید. باز هم هیچ اشکالی ندارد، چرا که استفاده از سبزی های خشک شده هم کار شما را راه می اندازد. این غذای بیچاره با همه توانش دارد با ما راه می آید!

3. مواردی که با بورانی مرغ معرکه می شوند!

چیزهایی هستند که به صورت سنتی و برای سال هاست با بورانی مرغ ماست مصرف می شوند. یکی از معروف ترین این موارد، نان سنگک است. بورانی مرغ یک غذای نان سنگکی ست و حتی بعضی ها، مقداری سنگک خشک شده را خرد می نمایند و در آن می ریزند. مورد دیگر سس مایونز است. بعضی ها به علت آن که می خواهند طرز تهیه بورانی مرغ را کمی هیجان انگیز و چرب وچیلی نمایند، کمی سس مایونز به آن اضافه می نمایند. مزه بورانی مرغ با این مورد به طرز جالبی بهتر می گردد.

در آخر، کدو را داریم که ظاهرا نقش خیلی خوشمزه ای در طعم این بورانی ایفا می نماید و به لحاظ سالم بودن هم چند پله آن را ارتقاء می دهد. با این سه نکته و انجام مرحله به مرحله طرز تهیه بورانی مرغ، یک وعده به یادماندنی را با عزیزان خود تجربه خواهید کرد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 8 خرداد 1401 بروزرسانی: 8 خرداد 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1709

به "طرز تهیه بورانی مرغ خانگی همراه 3 نکته طلایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بورانی مرغ خانگی همراه 3 نکته طلایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید