صدور پروانه های نهضت ملی مسکن با تخفیف 30 درصدی

به گزارش جام پارسی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: این شهرداری برابر قوانین و مقررات برای طرح نهضت ملی مسکن 30 درصد تخفیف در صدور پروانه های ساختمانی را لحاظ می نماید.

صدور پروانه های نهضت ملی مسکن با تخفیف 30 درصدی

توانا در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و شهردار بیرجند از اراضی زعفرانیه گفت: شهرداری بیرجند علاوه بر اینکه انجام این پرونده ها را در اولویت نخست کاری خود دارد با اعمال قوانین تخفیف 30 درصد در هزینه های صدور پروانه، نهایت همکاری و مساعدت لازم را در این خصوص انجام می دهد.

او اضافه نمود: همه تلاشمان را به کار می گیریم که روند اجرای طرح های نهضت ملی مسکن تسریع گردد و مدیریت شهری بستر های لازم برای صدور پروانه های مورد احتیاج به منظور ساخت این واحد های مسکونی را فراهم آورده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند مطرح نمود: در سال های اخیر شاهد افزایش جمعیت شهر بیرجند هستیم و این مساله ضرورت برنامه ریزی مناسب برای تامین مسکن جوانان و ساکنان این شهر را افزایش داده است.

او اضافه نمود: طرح نهضت ملی مسکن واقع در اراضی موسوم به زعفرانیه بیرجند از مهمترین های اولویت های دولت سیزدهم است و شهرداری منطقه یک در اقدام جهادی برای صدور پروانه ساختمانی اراضی مورد نظر همه نیرو های متخصص شهرسازی در سطح شهرداری بیرجند و سازمان های وابسته را به کار گرفته است.

توانا ادامه داد: با تشکیل تیم اختصاصی مستقر در اتاق مجزا با حضور افراد ذیصلاح برای تسریع در امور، از دهم مرداد تا پنجم شهریور ماه تمامی مراحل مربوط به صدور پروانه تعداد 455 قطعه با مجموع 4 هزار و 158 واحد مسکونی شامل ثبت درخواست در سامانه، تشکیل پرونده، کارشناسی، تایید نقشه های مربوطه، اخذ استعلامات مورد احتیاج، انجام و هزینه های متعلقه محاسبه شده است.

او اظهار کرد: بعلاوه در اسرع وقت به شرکت های مربوطه اعلام شده که تا به امروز اقدامی برای پرداخت هزینه ها صورت نگرفته است.

معاون شهردار بیرجند گفت: انجام مابقی مراحل برای صدور پروانه های ساختمانی، (10 درصد کار به جامانده) صرفا بعد از پرداخت هزینه های متعلقه امکانپذیر است.

او اضافه نمود: براساس گزارش ارائه شده از سوی شهرداری منطقه 2 بیرجند، برای اراضی موسوم به سایت اداری در سال 1401 تا به امروز تقریبا 150 پروانه ساختمانی صادر شده و حدود 100 پروانه به علت تکمیل پرونده از ناحیه متقاضیان در مرحله اقدام بوده که به محض تکمیل پرونده ها، پروانه های مورد نظر نیز صادر خواهد شد.

توانا گفت: اراضی دولتی که در طرح نهضت ملی مسکن قرار دارند از هزینه تغییر کاربری معاف هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی 24 شهریور سال جاری در جلسه شورای مسکن استان گفت: شهرداری ها به ویژه در مرکز استان باید در زمینه صدور پروانه ساختمانی واحد های طرح نهضت ملی مسکن با همه توان یاری نمایند تا سرعت کار افزایش یابد.

عباس زاده اضافه نمود: در شاخص های ارزیابی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح ملی، خراسان جنوبی از نظر تامین زمین مورد احتیاج در شرایط خوبی قرار گرفته است، اما در زمینه واگذاری اراضی برای آماده سازی و صدور پروانه باید دقت بیشتری گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی هم در آن جلسه گفت: براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی باید برای پروژه های نهضت ملی مسکن شهرداری ها 30 درصد تخفیف را اعمال نمایند.

داعی اضافه نمود: براساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی تمامی شهرداری های کشور از جمله خراسان جنوبی موظف به اعمال تخفیف 30 درصدی در هزینه های طرح نهضت ملی مسکن هستند و امیدواریم بعد از این جلسه، موضوع با قدرت دنبال و اجرایی گردد.

او با بیان این درخواست که شهرداری ها صدور پروانه را به تکمیل عملیات آماده سازی مشروط ننمایند گفت: بعد از واگذاری زمین به متقاضیان، شهروند باید قادر به پیگیری صدور پروانه ساختمانی باشد و در این زمینه شهرداری ها باید توجه ویژه داشته باشند.

خبرنگاران خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1802

به "صدور پروانه های نهضت ملی مسکن با تخفیف 30 درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور پروانه های نهضت ملی مسکن با تخفیف 30 درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید