شیشه و پارتیشن شیشه ای و کاربردهای آن در معماری

به گزارش جام پارسی، رپرتاژ آگهی - اگر به اطرافتان خوب دقت کنید، انوع پارتیشن شیشه ای، درب اتوماتیک شیشه ای، بالکن شیشه ای و دیگر کاربردهای شیشه را در دنیای پست مدرن امروزی می بینید. امروزه شیشه و پارتیشن شیشه ای، فضایی بسیار لوکس و جذاب را به ما عرضه کرده است و زیبایی دو چندانی را به سازه های معماری و ساختمان ها بخشیده است. حتماً شما هم لذت دیدن باران بهاری یا پاییزی را از پشت پنجره همیشه به یاد دارید. بودن در یک فضا و دیدن فضای بیرون از آن به مدت یک صنعت شفاف به نام شیشه یک کشف بسیار بزگ بوده است که از زمان های گذشته تا کنون در دوره های مختلف، به جای حذف شدن هر بار تغییرات بزرگ و رشد و تکامل را تجربه کرده است. در این مقاله می خواهیم نگاهی به انواع کاربردهای شیشه و انواع پارتیشن شیشه ای در ساختمان سازی و هنر معماری داشته باشیم و شما برای انجام هرچه با کیفیت تر پرروژه هایتان همراهی کنیم.

شیشه و پارتیشن شیشه ای و کاربردهای آن در معماری

چرایی استفاده از شیشه در ساخت و سازها

چشم های ما با بزرگترین لنزهای موجود در دنیا دائم به دنبال دیدن اطراف خود است و تمایلی ندارد در فضایی بسته با سنگ و ماسه و گچ روبرو شود و به همین خاطر است که برای ایجاد یک فضای زیباتر و لوکس تر، استفاده از انواع پارتیشن شیشه ای در میان طراحان و خانواده ها رواج پیدا کرده است.. دیدن و جذب نورهمراه با شیک و لوکس بودن فضاهای شیشه ای هر روزه ما را به سمت استفاده و گسترش این صنعت پیش می برد. تا جایی که حتی برای پارتیشن بندی نیز تمایل داریم از پارتیشن شیشه ای و یا درب اتوماتیک شیشه ای استفاده کنیم. 4هزار سال پیش شیشه به عرصه تولید رسید است اما 2 هزارسال طول کشید تا از شیشه برای پنجره های ساختمان استفاده شود. همراه با تغییر سبک معماری از رومی به سبک گوتیک استفاده از شیشه ها به منظور جستجوی نور در منازل، استفاده شد. جذابیت دیدن ستاره ها، باران، باغ، هوای ابری و هر چیزی که در بیرون از خانه و فضای محل کار رخ می داد، باعث شد که در اواخر قرن 20 با رشد صنعت تولید شیشه و ساخت انواع شیشه با کاربردهای متفاوت برسیم. و به سمت ساختن ساختمان های با نمایی کاملاً شیشه ای، بالکن های شیشه ای، درب اتوماتیک شیشه ای، حتی پل های شیشه ای و حمام شیشه ای، برویم.

آشنایی با انواع کاربرد شیشه در ساختمان سازی و معماری

شیشه بنا به گسترش تولید و بهبود کیفیتی که طی چند دهه اخیر داشته است جایگاه بسیار مناسبی در هنر معماری یافته است که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  • پارتیشن شیشه ای: جداسازی فضا در تمام سازه های ساختمانی یکی از اولویت ها در معماری بوده است. امروزه بیشتر ادارات و شرکت ها بنا به جذب به نیروی انسانی متخصص نیاز دارند فضایی را که در آن هستند پارتیشن بندی کنند. اغلب ادارات و شرکت ها به دنبال پارتیشن اداری هستند که فضا را لوکس و شیک نشان دهد، به راحتی نصب شود و مقرون به صرفه باشد. بر همین اساس از پارتیشن شیشه ای استفاده می کنند. شرکت رامادر توصیه هایی برای پارتیشن شیشه ای دارد که بهتر است به آن ها بیشترین دقت را داشته باشید.
  • بالکن شیشه ای: نصب و اجرای محفظه ای شیشه ای برای بالکن بسیارمرسوم است. شیشه بالکن کنارهمدیگر قرار می گیرند و علاوه بر زیبایی دوچندانی که به نمای ساختمان ما می دهند. همچنین یک محافظ عالی برای جلوگیری از ورود گرد و خاک و باد و باران به درون بالکن است. با جمع شدن و تا شدن شیشه ها بر روی هم، از حس تازگی باران لذت ببرید. بالکن شیشه ایی فضایی بسیارعالی و دنج برای نشستن خانواده دورهم و یا برگزاری جلسات کاری است. کتاب خواندن و دیدن باران و برف زمستانه را در این فضا از دست ندهید. فقط مراقب هزینه هایی که برای بالکن شیشه ای می کنید باشید و کار و پروژه خود را به شرکت معتبری بسپارید.
  • حمام شیشه ای: یکی از ضروری ترین مکان ها در هر خانه ای حمام است. فضایی بسیار گرم و دلنشین که بخش بزرگی از زندگی روزمره ما را دربر می گیرد. شیشه حمام از جنس سکوریت هستند که بسیار مقاوم می باشد. شیشه حمام به دو صورت لولایی و کشویی ساخته می شود. بنا به فضایی که دارید مهندسان رامادُر طی اجرای کار، بهترین پیشنهاد را به شما خواهند داد.
  • درب اتوماتیک شیشه ای: اغلب درهای ورودی بیمارستان ها، ادارات، بانک ها و جاهای پر تردد که بیشترین نیاز را به باز و بسته شدن دارند از درب اتوماتیک استفاده می کنند. درب اتوماتیک شیشه ای فضایی بسیار جذاب همراه با حس امنیت را برای ساختمان در حالت کلی و برای فضاهای فروشگاهی به طورخاص ایجاد می کند. یکی از بزرگترین مزیت های درب اتوماتیک این است که مانع خروج هوای گرم در زمستان ها و هوای سرد داخل در تابستان ها به بیرون خواهد شد. چرا که به سرعت هنگام عبورومرور بسته می شوند. درب اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارد که مهندسان شرکت رامادر شما را در انتخاب درب اتوماتیک متناسب با فضا و کاربردی که می خواهید داشته باشید راهنمایی می کنند.

شیشه سکوریت و شیشه لمینت

هرگاه که نام شیشه را می شنویم اولین چیزی که به ذهن ما می رسد شکستن آن است. اما صنعت شیشه بیشترین رشد را داشته است تا جایی که امروزه به دو نوع مهم در صنعت شیشه سازی رسیده ایم. شیشه سکوریت و شیشه لمینت. شیشه سکوریت 4 برابر مقاومت بیشتری از یک شیشه عادی را دارد و هنگام شکستن به قطعه های ریزی تبدیل می شود که تیز نیستند و میزان زخمی شدن را به پایین ترین حد می رسانند. از شیشه سکوریت برای صفحه گاز، شیشه حمام، درب های ورودی، شیشه بالکن، آسانسورها و غیره استفاده می کنند. شیشه لمینت نیز نوع دیگری از شیشه پرکاربرد دنیای امروزاست. مقاومت شیشه لمینت بیشتر از شیشه سکوریت است. این نوع از شیشه هنگام شکستن فرو نمی ریزد بلکه با لایه چسبنده ای که دارد خرد شده و کنارهم باقی می ماند. از این نوع شیشه ها در جاهای استفاده می شود که میزان امنیت بالاتری نیاز است. همانند نمای ساختمان های بلند، شیشه ماشین ها، فروشگاه های زنجیره ای، ویترین صرافی ها، طلا فروشی ها و غیره.

پروژه های خود را به چه کسی بسپاریم؟

دنیای معماری امروزه، دنیای استفاده از زیبایی ها و جذابیت های مدرن است. هر ساخت وس ازی نیاز به صرف بودجه های هنگفت دارد آنچه می تواند شما را دری این زمینه یاری کند استفاده از مواد اولیه باکیفیت و سپردن کار به کسی است که به باکیفیت ترین حالت ممکن کار را به شما تحویل دهد. مجموعه رامادر یکی از بزرگترین شرکت ها در زمینه انجام پروژه هایی در زمینه پارتیشن شیشه ای، درب اتوماتیک شیشه ای، بالکن شیشه ای، حمام شیشه ای، کرکره برقی و… است.

با نگاهی به وبسایت (ramadoor.co) می توانید کارنامه پیروز انجام 2500 پروژه را با شرکت ها و موسسات و ادارات بزرگی همچون فروشگاه رفاه، سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح، بانک صادرات، میهن، استانداری تهران، سایپا دیزل، مترو تهران و چندین پروژه پیروز دیگر را ببینید. نشانه اعتماد به رامادُر اعتماد پیمانکاران بزرگ در پروژه های بزرگ به رامادُر است. شما نیز می توانید با خیالی آسوده فرایند کاری خود را در زمینه درب اتوماتیک، کرکره برقی، صنعت شیشه سکوریت به رامادُر بسپارید و در انتها پروژه از تحویل دریافت پروژه خود با کیفیتی عالی لذت ببرید. حس رضایت شما نشانه پیروزیت رامادُر است.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 924

به "شیشه و پارتیشن شیشه ای و کاربردهای آن در معماری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیشه و پارتیشن شیشه ای و کاربردهای آن در معماری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید