شورلت کوروت C8؛ خودروی سال 2020 به انتخاب موتورترند

به گزارش جام پارسی، وب سایت گجت نیوز - حسین مرادی: شورلت کوروت C8 به عنوان بهترین خودروی سال 2020 موتورترند انتخاب شد. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو شورلت کوروت سی 8 آشنا می شویم.

شورلت کوروت C8؛ خودروی سال 2020 به انتخاب موتورترند

با توجه به اینکه چیزی به خاتمه سال 2019 میلادی باقی نمانده، رقابت برای انتخاب بهترین خودرو سال به اوج خود رسیده است. یکی از مهم ترین رقابت های این حوزه، رقابت خودرو سال موتورترند است که شامل سه بخش خودرو، شاسی بلند و پیکاپ می گردد. در این رقابت آن دسته از خودرو هایی شرکت داده می شوند که کاملا جدید بوده یا فراورینمایندگان آن ها را نسبت به نسل قبل به کلی به روز نموده باشند.

موسسه موتورترند بهتر از سایر موسسه ها خودرو های سدان و هاچ بک، شاسی بلند و پیکاپ ها را مورد آنالیز قرار می دهد؛ از این رو اگر به دنبال بهترین خودرو سال هستید تا آن را خریداری کنید، حتما به دنبال برنده رقابت بهترین خودرو سال موتورترند باشید. در این رقابت خودرو های متعددی شرکت نموده اند که داوران تمام جوانب آن ها را آنالیز نموده اند.

از خودرو های شرکت نماینده در این دوره از رقابت باید به آئودی A8، بی ام و Z4، بی ام و سری 3، بی ام و سری 7، بی ام و سری 8، کادیلاک CT5، شورلت کوروت، کیا K900، کیا نیرو EV، کیا سول، مزدا 3، مرسدس بنز A کلاس، مرسدس AMG GT 4، نیسان لیف پلاس، نیسان ورسا، پورشه 911 کاررا S، سوبارو لگاسی، تویوتا کرولا، تویوتا سوپرا، تسلا مدل 3 و فولکس واگن آرتئون اشاره نمود.

معیار های موسسه موتورترند

معیار های موسسه موتورترند برای انتخاب خودرو سال همانند تغییراتی که خودرو ها طی 70 سال گذشته تجربه نموده اند، دچار تغییر شده اند. علاوه بر اینکه آزمایش های حرفه ای می تواند محدودیت این خودرو ها را آشکار سازد، اما کارشناسان موسسه موتورترند این خودرو ها را در شرایط واقعی نیز مورد تست قرار می دهند؛ همانگونه که یک راننده معمولی از آن ها استفاده می نماید. این خودرو ها در آغاز رقابت طی یک هفته مورد آزمایش های معمولی مانند مانور های جلوگیری از تصادف، پیست هشت شکل، مسافت 400 متر، توقف از سرعت 96 کیلومتر و شتاب 0 تا 96 کیلومتر توسط تیم موتورترند قرار گرفتند.

پیش از اینکه فینالیست ها نیز از میان شرکت نمایندگان انتخاب شوند، تمامی خودرو ها در جاده های پیچ درپیچ، بیضی سرعت بالا و جهت های ناهموار مورد آنالیز قرار گرفتند. در نهایت، پس از اینکه این تست ها به خاتمه رسید، از میان 21 خودرو رقابت خودرو سال 2020، 9 خودرو شامل آئودی A8، شورلت کوروت، کیا سول، مرسدس بنز A کلاس، مرسدس AMG GT 4، پورشه 911 کاررا S، سوبارو لگاسی، تسلا مدل 3 و تویوتا سوپرا به عنوان فینالیست های این رقابت معرفی شدند.

خودروی سال 2020 موتورترند؛ شورلت کوروت C8

تسلا مدل S خودرویی بود که توانست چشم انداز صنعت خودروسازی دنیا را تغییر دهد و به همین دلیل پیروز شد در سال 2013 به عنوان خودرو سال موتورترند انتخاب گردد. در رقابت خودرو سال 2020 موتورترند نیز شورلت کوروت C8 با تحول شگرف خود توانست فاتح این رقابت مهم گردد. در واقع تا قبل از این خودرو یک وسیله نقلیه با چنین قیمتی در کنار امکانات و ویژگی خارق العاده در دسترس نبود. شورلت کوروت نسل هشتم خود را تجربه می نماید. در ادامه با مشخصات این خودرو موتور وسط آشنا می شویم.

مشخصات شورلت کوروت C8

شورلت کوروت C8 از یک موتور 6.2 لیتری V8 بلوک کوچک جنرال موتورز بهره می برد که در پشت کابین تعبیه شده است. در رانندگی در محیط های شهری صدای جاده به کابین وارد نمی گردد و آرامش خاص آن جلب توجه می نماید. در حالت رانندگی تور این خودرو، احساس راحتی بسیار فوق العاده ای همانند نیسان لیف را ارائه می دهد و نکته حائز اهمیت این است که اگر حالت رانندگی را به اسپرت یا پیست تغییر دهید، کیفیت سواری تغییر پیدا نمی نماید.

کابین باکیفیت شورلت کوروت C8 یکی دیگر از نکات برجسته این خودرو به شمار می رود؛ چراکه قیمت این خودرو با توجه به اینکه نسبت به گذشته کاهش پیدا نموده است، اما طراحان کیفیت کابین را تغییر نداده اند و در کابین شاهد کیفیت ساخت مناسب هستیم و از ارگونومی مناسبی نیز بهره می برد. تنها نقطه ضعف این خودرو ظاهر آن است. اگر به خودرو نزدیک شوید، شاهد خطوط بی هدفی خواهید بود که بدون هیچ دلیلی بر روی بدنه کشیده شده اند. همچنین در بدنه شکستگی ها و چین های متعددی را مشاهده می کنیم که در نسل قبلی نیز وجود داشتند. محتمل است طراحان با شبیه کردن این نسل به نسل قبلی سعی داشتند نگاه مشتریان نسل های قدیمی را به این خودرو جلب نمایند.

در مورد طراحی ظاهری این خودرو نیز یان کالوم، مدیر طراحی پیشین جگوار که در این رقابت به عنوان داور مهمان حضور داشت بیان کرد کوروت C8 برای رانندگی یک خودرو بسیار عالی محسوب می گردد، اما استایل آن باعث خجالت خواهد شد. هرچند شورلت طی سال های آینده با انجام به روزرسانی های میان دوره ای می تواند این ضعف طراحی را رفع سازد.

شورلت کوروت C8 از پرفورمنس بسیار مناسبی بهره می برد. موتور این خودرو می تواند با فراوری قدرتی برابر با 495 اسب بخار ظرف مدت 2.8 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که کوروت C7 ZR1 با قدرت 755 اسب بخار از شتاب 3 ثانیه و فراری 812 با قدرت 800 اسب بخار از شتاب 2.8 ثانیه بهره می برد. قدرت فراوری شده از این موتور توسط گیربکس 8 سرعت دو کلاچه سریع کوروت به چرخ ها منتقل می گردد. این خودرو ظرف مدت 11.1 ثانیه می تواند حدود 400 متر مسافت را طی کند.

منبع: motortrend

منبع: برترین ها
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 300

به "شورلت کوروت C8؛ خودروی سال 2020 به انتخاب موتورترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورلت کوروت C8؛ خودروی سال 2020 به انتخاب موتورترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید