شتاب دهنده های تخصصی حوزه گیاهان دارویی توسعه می یابند ، لزوم گسترش ارتباطات بین المللی با شرکت های معتبر جهانی

به گزارش جام پارسی، در صد و سی امین نشست نشست ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی، مقرر شد تا شتاب دهنده های تخصصی حوزه گیاهان دارویی در کشور توسعه یابد.

شتاب دهنده های تخصصی حوزه گیاهان دارویی توسعه می یابند ، لزوم گسترش ارتباطات بین المللی با شرکت های معتبر جهانی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در صد و سی امین نشست نشست ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضور پیمان صالحی معاون نوآوری تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، چگونگی تقویت زیست بوم گیاهان دارویی با استفاده از ظرفیت شتاب دهنده های تخصصی مورد آنالیز نهاده شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان ارگان ها و سازمان های مختلف، شتابدهنده ها، مراکز رشد و نمایندگان بخش خصوصی، برگزار گردید، معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر حمایت ویژه این معاونت از ایجاد و گسترش شتاب دهنده های تخصصی در حوزه های مختلف، تاکید نمود واظهار داشت که شتاب دهنده های حوزه گیاهان دارویی نیز با کوشش ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت های ثمر بخشی را پیگیری می نمایند.

در ادامه این نشست، چگونگی گسترش و توسعه فعالیت شتاب دهنده ها پیش از ورود صاحبان ایده و استارتاپ ها به مراکز رشد، مورد برررسی نهاده شد.

راه اندازی یک خط فراوری نیمه صنعتی در شیراز، کار بر روی لوازم آرایشی و بهداشتی با استفاده از ظرفیت گیاهان دارویی و برندینگ گیاهان دارویی، سه اقدامی است که شتابدهنده های فعال در حوزه گیاهان دارویی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجام رسانده اند.

در این نشست همچنین مقرر شد تا با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شتاب دهنده تخصصی حوزه گیاهان دارویی ویژه استان سیستان و بلوچستان تاسیس گردد.

گسترش ارتباطات بین المللی میان بخش خصوصی ایران با شرکت های معتبر جهانی فعال در حوزه گیاهان دارویی و تبادل تجربه و فناوری، محور دیگری بود که در این رویداد مورد آنالیز نهاده شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 448

به "شتاب دهنده های تخصصی حوزه گیاهان دارویی توسعه می یابند ، لزوم گسترش ارتباطات بین المللی با شرکت های معتبر جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شتاب دهنده های تخصصی حوزه گیاهان دارویی توسعه می یابند ، لزوم گسترش ارتباطات بین المللی با شرکت های معتبر جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید