سیاست های کلی تامین اجتماعی در همه بخش های حاکمیتی با جدیت پیگیری می گردد

به گزارش جام پارسی، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست سازمان تأمین اجتماعی گفت: سیاست های کلی تامین اجتماعی که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و در دستور کار است اهمیت زیادی دارد و باید در همه بخش های حاکمیتی با جدیت پیگیری گردد.

سیاست های کلی تامین اجتماعی در همه بخش های حاکمیتی با جدیت پیگیری می گردد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر میرهاشم موسوی در جلسه ای با مدیران حوزه معاونت حقوقی، مجلس، دولت و امور بین الملل این سازمان گفت: برنامه هفتم توسعه و همین طور قانون بودجه سال 1401 هم اهمیت بالایی دارند که باید در همه این موارد پیگیری دقیق و جدی برای انتقال دیدگاه های سازمان انجام گردد.

وی ارتباط مناسب و موثر با مجلس، دولت و نهادهای بین المللی را اساس کار معاونت حقوقی، مجلس دولت و امور بین الملل دانست و اضافه نمود: البته وظیفه این معاونت بسیار فراتر از برقراری ارتباط است و انتظار می رود که انتقال نقطه نظرات تخصصی و کارشناسی سازمان به مجلس و دولت و بعلاوه انتقال و پیگیری صحیح مطالبات و دیدگاه های این مراجع در سازمان به وسیله این معاونت انجام گردد.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی اضافه نمود: نخستین نکته ای که در حوزه مجلس و دولت باید مورد توجه قرار گیرد، تغییر منظره و نگرش مراجع تصمیم گیری نسبت به تامین اجتماعی است که برای تحقق این هدف باید دیدگاهها و نظرات کارشناسی و تخصصی بطور صحیح و به نحو مناسب پیگیری گردد.

موسوی ادامه داد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تعامل مثبت و سازنده است که باید با جدیت مورد توجه قرار گیرد و تعاملات سازمانی شرایطی را فراهم کند که بتوانیم درباره مسائل مهم سازمان با همکاری مراجع مختلف، تصمیم محکم و درست بگیریم و تصمیمات را به خوبی اجرا کنیم.

وی برنامه محوری را از مسائل بسیار مهم در این سازمان برشمرد و گفت: در حوزه حقوقی، مجلس، دولت و امور بین الملل هم برنامه ریزی اهمیت مضاعف دارد و باید اساس کار باشد. در این حوزه باید پیش بینی شرایط محتمل آینده را هم داشته باشیم.

موسوی توضیح داد: پیش بینی آینده این نیست که تصویری از آینده ترسیم گردد بلکه هدف نهایی ما ساختن آینده و تأثیرگذاری بر تحولاتی است که در آینده روی می دهد.

وی اصلاح بعضی تصورات درباره تأمین اجتماعی را از دیگر مسائل حائز اهمیت برشمرد و گفت: بسیاری افراد تحلیل درستی از فعالیت سازمان ندارند. فهم درست از سازمان تامین اجتماعی اگر در جامعه شکل گیرد امکان اتخاذ تصمیم درست درباره مسائل مهم سازمان تامین اجتماعی را فراهم می نماید.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی انتقال تجارب پیروز بشری را از اقدامات درست و از الزامات این سازمان برشمرد و گفت: ما در تامین اجتماعی رویکرد دینی خود یعنی اصول عدالت و تکافل اجتماعی و بعلاوه فراهم آوردن آرامش و آسایش جامعه را مبنای عمل قرار می دهیم و در کنار آن تجارب پیروز بشری را هم مطالعه می کنیم و کارهایی که در سایر کشورها در حوزه تأمین اجتماعی انجام می گردد را هم آنالیز می کنیم.

ابراهیم جواهری، معاون حقوقی، امور مجلس، دولت و بین الملل سازمان تأمین اجتماعی هم در این جلسه گزارشی از اقدامات اجرا شده در این حوزه ارائه کرد و گفت: مطابق آنالیز و ارزیابی ای که به وسیله مجلس شورای اسلامی اجرا شده است بیش از 10 درصد طرح ها و لوایح در دستور کار مجلس، با سازمان تامین اجتماعی ارتباط مستقیم دارد و در تمامی طرح ها و لوایح پیشنهادی، نظرات کارشناسی و تخصصی سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگان محترم و کمیسیون های تخصصی مجلس ارائه می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 مهر 1400 بروزرسانی: 12 مهر 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1471

به "سیاست های کلی تامین اجتماعی در همه بخش های حاکمیتی با جدیت پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست های کلی تامین اجتماعی در همه بخش های حاکمیتی با جدیت پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید