رییس اتاق صناف: واحدهای متخلف پلمب و تا بعد از تعطیلات عید بازگشایی نخواهند شد

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران/کرمان رییس اتاق اصناف کرمان گفت: در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مقرر شد که نظارت بر بازار و تعطیلی واحدهای صنفی از سوی بازرسان استانداری، اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سایر نهادهای انتظامی و نظارتی به صورت مرتب صورت گیرد و در صورت عدم اجرای این مصوبه از سوی واحد صنفی خاصی، با دستور دادستانی مرکز استان واحد صنفی متخلف پلمب و تا بعد از تعطیلات نوروز بازگشایی نخواهد شد.

رییس اتاق صناف: واحدهای متخلف پلمب و تا بعد از تعطیلات عید بازگشایی نخواهند شد

یوسف جعفری درباره آخرین تصمیمات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا درباره فعالیت اصناف اظهار کرد: اصناف همواره یار و یاور نظام و انقلاب بوده و هستند و بعضا نیز مورد بی مهری مسئولین قرار گرفتند.

وی با اشاره به مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا با توجه به حساسیت شرایط موجود در شهر و استان کرمان به دلیل افزایش شیوع ویروس کرونا، و در راستای جلوگیری از ازدحام مردم در بازارها، مقرر شد به جزء 12 واحد صنفی ضروری، تمامی واحدهای صنفی دیگر سطح استان کرمان از فردا تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند.

جعفری با تاکید بر اینکه این تصمیم، یک تصمیم بین مرگ و زندگی بود اضافه نمود: در شرایط کنونی همه باید دست به دست یکدیگر بدهیم تا بتوانیم از بحران پیش رو به راحتی عبور کنیم و در این راستا نیز از مالکین واحدهای صنفی می خواهیم رعایت حال مستاجران را داشته باشند.

رییس اتاق اصناف کرمان با اشاره به اینکه از دولتمردان می خواهیم بسته های حمایتی برای اصناف در نظر بگیرند اضافه نمود: برای واحدهای صنفی مهمترین موضوع، سرمایه در گردش است که از دولت می خواهیم در این راستا تسهیلات ویژه ای را از سوی بانکها به واحدهای صنفی اعطا نمایند.

جعفری با اشاره به اینکه بهتر بود در شرایط کنونی ادارات دولتی و بانکها نیز تعطیل می شدند، درباره تعطیلی صنف خشکبارها و قنادان نیز گفت: در جلسه امروز ستاد استانی مقابله با کرونا خیلی کوشش کردیم تا بتوانیم صنف خشکبارها و قنادان را جزء 12 صنف ضروری برای باز بودن در ایام عید مطرح کنیم ولی با توجه با بالا بودن احتمال تجمعات در قنادی ها و خشکبارها در ایام نزدیک به عید نوروز، این موضوع مورد تایید ستاد قرار نگرفت و صرفا 12 صنف ضروری شامل صنف آپارتی ، بنکداران و عمده فروشان مواد غذایی، خواربارفروشان، لوازم و تجهیزات پزشکی، قصابی ها، لبنیات و مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مرغ و ماهی فروشان، میوه فروشان، نانوایان، میادین میوه و تره بار، تعویض روغن و کارواش مجوز فعالیت در این ایام را دارند.

وی با تاکید بر اینکه سایر اصناف می توانند به صورت اینترنتی و تلفنی خدمات ارائه دهند توضیح داد: هیچ منعی برای ارائه خدمات به صورت اینترنتی و تلفنی از سوی سایر واحدهای صنفی وجود ندارد و صرفا تاکید شده است که سایر اصناف فعالیت فیزیکی که منجر به تجمع مردم می گردد، نداشته باشند.

رییس اتاق اصناف با اشاره به تعطیلی پایانه های مسافربری کرمان و همچنین پیشخوان های دولتی اضافه نمود: شرکت های عظیم زنجیره ای غیر از 12 صنف ضروری و همچنین برندها نیز شامل این مصوبه خواهند بود.

جعفری خاطر نشان کرد: همچنین در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا مقرر شد که نظارت بر بازار و تعطیلی واحدهای صنفی از سوی بازرسان استانداری، اتاق اصناف و سایر نهادهای انتظامی و نظارتی به صورت مرتب صورت گیرد و در صورت عدم اجرای این مصوبه از سوی واحد صنفی، با دستور دادستانی مرکز استان واحد صنفی متخلف پلمب و تا بعد از تعطیلات نوروز بازگشایی نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 536

به "رییس اتاق صناف: واحدهای متخلف پلمب و تا بعد از تعطیلات عید بازگشایی نخواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رییس اتاق صناف: واحدهای متخلف پلمب و تا بعد از تعطیلات عید بازگشایی نخواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید