دو ایرانی در لیست جنایت های قاتل زنجیره ای کانادا

به گزارش جام پارسی، بروس مک آرتور، مرد کانادایی که متهم به قتل های زنجیره ای در تورنتو کانادا شده اکنون با اتهام قتل هفت مرد از جمله مجید (حمید) کیهان و سروش محمودی روبرو شده است. مک آرتور متهم است که اجساد قربانیان را مثله نموده و در گلدان های مختلف به مشتریانش داده است.

دو ایرانی در لیست جنایت های قاتل زنجیره ای کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پلیس تورنتو می گوید اکنون ناپدید شدن عبدالبشیر فیضی، 42 ساله، در سال 2010 را هم به عنوان یکی از قربانیان بروس مک آرتور طبقه بندی می نماید. خبر بازداشت بروس مک آرتور در هجدهم ژانویه گذشته خیلی زود به صدر اخبار کانادا راه یافت چرا که پلیس در هشت سال گذشته بارها برای یافتن سرنخی در ارتباط با ناپدیدشدن چند مرد دگرباش در یکی از محله های تورنتو که به دهکده دگرباشان جنسی شهرت یافته، کوشش نموده بود اما به جایی نرسیده بود. روز چهارشنبه (یازدهم آوریل) پلیس تورنتو خاطرنشان کرد در تازه ترین یافته های خود، بقایای جسد عبدالبشر فیضی را که در کنار دیگر اجساد مثله شده جمع آوری شده اند شناسایی نموده است.

بقایای این اجساد مثله شده که در گلدان های مختلفی جا داده شده بودند در یک مجموعه مسکونی در مرکز شهر پیدا شده اند. گمان می رود مک آرتور قربانیان خود را از میان مردانی که به طور متناوب به دهکده دگرباشان جنسی تورنتو می رفته اند، انتخاب می نموده است. هانک ایدسینگا، کارآگاه ارشد پلیس تورنتو امروز (چهارشنبه) همچنین گفت با پیشرفت تحقیقات اکنون پلیس پرونده 15 قتل بی رحمانه در حد فاصل سال های 1975 تا 1997 را مورد بازبینی قرار داده تا درباره ارتباط احتمالی آنها با بروس مک آرتور تحقیق کند.

ماجرای قتل های زنجیره ای منتسب به بروس مک آرتور در ماه ژانویه گذشته و پس از آن علنی شد که پلیس بقایای اجساد را در گلدان هایی یک مجموعه مسکونی سال مندان در محله لی ساید تورنتو پیدا کرد.

بروس مک آرتور که حرفه او باغبانی بوده با این مجموعه مسکونی سالمندان توافق نموده بود در برابر کوتاه کردن چمن های محوطه آنها لوازم باغبانی خود را در گوشه ای از محوطه آنجا نگه داری کند. پلیس هنوز در حال آنالیز هویت یکی از هفت جسد کشف شده است.

قربانیان چه کسانی هستند؟

تا به امروز همه قربانیان به نوعی مرتبط با دهکده دگرباشان جنسی تورنتو معرفی شده اند. اغلب آنها هم آسیایی یا تبار خاورمیانه ای دارند.

نخستین قربانیانی که شناسایی شدند اندرو کینزمن، 49 ساله، و سلیم اسن، 44 ساله، معرفی شدند که هر دو سال گذشته (2017) ناپدید شده بودند.

پس از آن پلیس خاطرنشان کرد معتقد است سروش محمودی، 50 ساله، که در سال 2015 مفقود شده بود و همچنین مجید کیهان، 58 ساله، که از سال 2012 ناپدید شده به همراه سه مرد دیگر از قربانیان بروس مک آرتور هستند.

اگرچه روزنامه های محلی در تورنتو این دو نفر را ایرانی تبار و در جایی سروش محمودی را افغان تبار معرفی نموده اند اما هنوز در خصوص نحوه قتل آنها و جزئیات بیشتر زندگی شان گزارش دقیقی منتشر نشده است.

پزشکی قانونی تا به امروز هویت شش نفر از قربانیان را شناسایی نموده و تنها کسی که هنوز بقایای جسد او شناسایی نشده کیهان است.

پلیس می گوید تنها وجوه اشتراک قربانیان، مراجعه مکرر آنها به دهکده دگرباشان تورنتو بوده است و تمایلات جنسی آنها، اما تا پیش از بازداشت بروس مک آرتور شواهد دیگری از جمله جسدی که حاکی از قتل آنها باشد پیدا نشده بود.

همزمان فعالان حقوق دگرباشان جنسی در کانادا پلیس را به اهمال و کم کاری متهم می نمایند و می گویند احتمالا ماموران به آن علت که قربانیان زندگی دو گانه جنسی داشته اند کنکاش بیشتری درباره ناپدید شدن آنها ننموده است.

عکس مجید کیهان (چپ) در کنار عبدالبشیر فیاضی و اسکاندا ناواراتنم پیش تر به عنوان یکی از مفقودانی که پلیس در قالب پرونده هوستون در دست داشت منتشر شده بود

قرار است پلیس در ماه مه آینده جستجو از 75 خانه که مک آرتور کار باغبانی آنها را انجام می داده شروع کند.

در ماه مارس گذشته پلیس با انتشار یک عکس از عموم خواست که در زمینه شناسایی قربانیانی که در این پرونده نامشان مطرح شده به پلیس تورنتو یاری نمایند.

از آن موقع تا کنون پلیس می گوید حدود 500 گزارش مردمی دریافت اما تنها 22 مورد از آنها را قابل آنالیز دانسته و در دست تحقیق دارد.

رسیدگی به این پرونده به خبر بزرگی در شرق کانادا بدل گشته و پلیس تحقیقات گسترده ای در تورنتو و حومه ترتیب داده است. گزارش اولیه ناپدید شدن بعضی از این قربانیان به ده ها سال پیش باز می شود.

منبع: جام

منبع: خبر فوری
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 470

به "دو ایرانی در لیست جنایت های قاتل زنجیره ای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو ایرانی در لیست جنایت های قاتل زنجیره ای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید