خبرنگاران 370 واحد مسکن محرومان در سمیرم احداث می گردد

به گزارش جام پارسی، اصفهان- خبرنگاران- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم از احداث 370 واحد مسکونی برای محرومان این شهرستان اطلاع داد.

خبرنگاران 370 واحد مسکن محرومان در سمیرم احداث می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

روح الله افشاریان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به سفر معاون رییس جمهوری در تیر امسال به اصفهان و اختصاص سه هزار واحد مسکن محرومان به این استان اضافه نمود: از این تعداد 370 واحد به سمیرم اختصاص یافت و از مجموعه اخیر نیز 70 واحد سهم نهادهای حمایتی است.

به گفته وی، در این مدت کارشناسان از یک هزار و 400 واحد ساختمانی قدیمی روستاها و شهرهای کم جمعیت منطقه بازدید کردند که از این تعداد حدود 400 واحد برای احداث مسکن جدید محرومان انتخاب شد و در دستور کار اجرای طرح نهاده شد.

مدیر بنیاد مسکن سمیرم، دلیل رجحان این تعداد نسبت به 370 واحد اختصاص یافته را احتمال ریزش شمار متقاضیان بدلیل ناتوانی در تامین ضامن وام بانکی و دیگر عوامل دانست و گفت: از 70 واحد اختصاص یافته به نهادهای حمایتی، 50 واحد مربوط به کمیته امداد سمیرم و 20 واحد مربوط به کمیته امداد بخش پادناست.

افشاریان، متراژ این واحدها را 60 متر مربع اظهار داشت و اضافه نمود: پروانه ساختمان، نقشه، نظارت، استعلام های اداری و بیمه این واحدها نیز رایگان است.

وی گفت: 500 میلیون ریال تسهیلات با سود پایین و 300 میلیون ریال یاری بلاعوض دولتی برای احداث هر واحد ساختمانی مسکن محرومان در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسوول، عمده واحدهای منتخب شناسایی شده این شهرستان در روستاهای بخش وردشت در شمال و پادنا در جنوب سمیرم واقع است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم در ادامه به حدوث سیل فروردین سال 98 این شهرستان و اختصاص 120 واحد ساختمانی برای آسیب دیدگان اشاره نمود و گفت: کار ساخت این ساختمان های دو طبقه به مرحله نازک کاری رسیده است.

افشاریان توضیح داد: بدلیل نوسان زیاد قیمت ها و توان اقتصادی اندک آسیب دیدگان، احتیاج به بیشتری به یاری دولتی و خیران برای تکمیل این ساختمان های 100 متری داریم.

وی ادامه داد: برای خدمات زیربنایی همچون برق، آب و گاز این واحدها هنوز اقدامی نشده و قرار است تامین لوله گازرسانی به این واحدها تا اواخر آبان جاری انجام گردد.

به گفته مدیر بنیاد مسکن سمیرم، 95 واحد ساختمانی شهری و 260 سازه روستایی این شهرستان با هزینه 389 میلیارد و 410 میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض و تسهیلات بانکی، بازسازی یا احداث و 308 واحد نیز به شکل اساسی تعمیر شده اند.

ساختمان های 120 واحدی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سمیرم در ضلع شاقتصادی شهرک آبشار در جنوب شرق منطقه در دست ساخت برای محرومان و آسیب دیدگان ناشی از سیل است.

شهرستان سمیرم در 163 کیلومتری جنوب استان اصفهان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 933

به "خبرنگاران 370 واحد مسکن محرومان در سمیرم احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 370 واحد مسکن محرومان در سمیرم احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید