خبرنگاران برنامه های علمی و اداری دانشگاه اصفهان دایر است

به گزارش جام پارسی، اصفهان - خبرنگاران - رییس دانشگاه اصفهان گفت: برنامه های علمی و اداری این دانشگاه دایر است و برنامه های آموزشی به صورت الکترونیک و از راه دور ارائه خواهد شد.

خبرنگاران برنامه های علمی و اداری دانشگاه اصفهان دایر است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مشاوره تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

هوشنگ طالبی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران درباره اطلاعیه برنامه های آموزشی اسفند دانشگاه اصفهان، شرح داد: با توجه به اظهار نگرانی دانشجویانی که هفته گذشته پس از اعلام تعطیلی کلاس های درس به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به شهرهای خود عزیمت کردند، دانشگاه، حضور و غیاب را از کلاس های درس حذف و غیبت ها را مجاز کرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت های آموزشی نیز در روزهای آینده متوقف نمی گردد و به صورت الکترونیک و از راه دور ارائه خواهد شد، توضیح داد: با توجه به برگزار نشدن کلاس ها به دلیل حضور نیافتن دانشجویان، در تقویم نیمسال دوم تحصیلی، تجدیدنظر شده و درس های عملی برگزار نمی گردد.

هیات رییسه دانشگاه اصفهان چهارشنبه شب با صدور اطلاعیه ای درباره برنامه های آموزشی این دانشگاه از دهم تا انتها اسفند امسال، گفت: فعالیت های علمی، اداری و اجرایی کماکان جاری و بدون وقفه ادامه دارد و اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی به انجام وظایف موظف مشغول خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، اعضای هیات علمی جوابگوی سوال ها و مراجعات علمی دانشجویان به ویژه در دوره های تحصیلات تکمیلی هستند و با تمهیدات لازم برای ارائه آموزش الکترونیک، اعضای هیات علمی از این شیوه برای یاری به جبران عقب ماندگی درسی دانشجویان استفاده می نمایند.

همچنین دانشگاه اصفهان گفت که با توجه به ارائه آموزش های الکترونیکی و از راه دور در این ایام در صورت عدم حضور فیزیکی دانشجویان (به ویژه دانشجویان غیر بومی از شهرهای دور) غیبت ها مجاز و حضور و غیاب توسط اعضای هیات علمی در کلاس اجباری نیست.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز چهارشنبه شب درباره تعطیلی دانشگاه ها گفت: دانشجویان یک هفته نزد خانواده های خود رفتند و برای ما سخت است که ابتلا یا عدم ابتلا تشخیص داده گردد. در نتیجه ستاد (ملی مقابله با کرونا) تصمیم گرفت که دانشگاه ها یک هفته دیگر تعطیل باشد. البته همه این موارد باید به تایید رییس جمهوری برسد. دانشگاه های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود؛ به شرطی که اساتید به محل کار بروند و دروس مربوطه را به شکلی به دانشجویان ارائه بدهند تا شبهه نقل و انتقال ویروس به خوابگاه ها و کلاس ها وجود نداشته باشد.

دانشگاه اصفهان با 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی، یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور است.

پیش از این نیز هیات رییسه دانشگاه صنعتی اصفهان با صدور اطلاعیه ای گفت که با توجه به محدودیت های به وجود آمده درباره بیماری کرونا و مسائل سکونت گاه های اجتماعی در پیشگیری و کنترل این بیماری و به منظور حفظ سلامت دانشگاهیان به ویژه دانشجویان، با تشکیل نشدن کلاس های آموزشی حضوری و آزمایشگاه ها تا انتها امسال موافقت شد.

در اطلاعیه با قدردانی از اعلام آمادگی دانشگاهیان صنعتی اصفهان مبنی بر جبران کامل تعهدات آموزشی معوقه به روش های مختلف (تمدید ترم تحصیلی، استفاده از روش های الکترونیکی آموزشی و برگزاری کلاس های جبرانی در وقت مقتضی) بر حضور فعال کارکنان و اعضای هیات علمی در دوره فوق برای انجام تعهدات آموزشی غیر حضوری (به صورت قابل انجام)، پژوهشی، فناوری و اجرایی تأکید شد.

کلاس های درس همه دانشگاه های استان اصفهان از روز یکشنبه چهارم اسفند بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا انتها این هفته تعطیل اعلام شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 492

به "خبرنگاران برنامه های علمی و اداری دانشگاه اصفهان دایر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برنامه های علمی و اداری دانشگاه اصفهان دایر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید