جزئیات قیمت و تیپ های نیسان آریا 2023 تعیین شد

به گزارش جام پارسی، خودروی شاسی بلند الکتریکی نیسان آریا مدل سال 2023 که مدت ها انتظار آن می رفت، پایان با معین شدن جزئیات تیپ های آن، برای سفارش دردسترس نهاده شد.

جزئیات قیمت و تیپ های نیسان آریا 2023 تعیین شد

به گفته نیسان تأخیر قابل توجه بین اولین نگاه به آریا و نهایی شدن آن برای خط فراوری را می توان به مسائل زنجیره تأمین که همه چیز از رایانه گرفته تا خودرو و هر چیزی که در این بین احتیاج به حمل ونقل یا تأمین از خارج از کارخانه را داشته باشد، مرتبط داست. اما اکنون نیسان نو پایان یک سال دیگر در خیابان ها خواهد بود.

نیسان آریا که در پاییز 2022 با سه تریم دیفرانسیل جلو و یک نسخه چهار چرخ محرک عرضه می گردد، با شروع قیمت از 47 هزار دلار آماده سفارش است و کاربران می توانند این شاسی بلند جمع وجور برقی را با 500 دلار سپرده، پیش سفارش دهند.

مشخصات تیپ ها

نیسان آریا 2023 از 47 هزار و 75 دلار برای تیپ ونچر پلاس (Venture Plus) که مدل ابتدایی تک موتوره و محور جلو محرک است، شروع می گردد. انتظار می رود این نسخه با باتری 87 کیلووات ساعتی خنک شونده به وسیله مایع عرضه گردد و با توان 238 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر، بردی حدود 480 کیلومتر ارائه دهد.

در میان خودروهای الکتریکی امروزی، برد کوتاهی به نظر می رسد اما آریا در کنار این برد، نرخ شارژ سریع 130 کیلوواتی جریان مستقیم (DC) دارد که در مدت کمی بیش از 40 دقیقه شارژ را از صفر تا 100 درصد و طی 32 دقیقه تا 80 درصد می رساند.

این آریا سطح ابتدایی، بعلاوه به صورت استانارد با صنلی های جلوی برقی شش جهته برای پشتیبانی از فضای داخلی سالن-مانند ویژه عرضه می گردد. چراغ های LED جلو، چراغ های غقب و چراغ های روشنایی در روز، یک نشان نورانی نیسان، مانند آنچه به تازگی در بسیاری از خودروهای بنز دیده می گردد هم در این تیپ وجود دارد.

بعلاوه فرمان با روکش چرمی پوشانده شده و فضای داخلی از روشنایی محیطی بهره می برد. سیستم اطلاع رسانی و تفریح هم با چهار پورت شارژ USB در جلو و عقب، فناوری نیسان کانکت (Nissan Connect EV) پشتیبانی و بی سیم از کارپلی اپل و باسیم از اندروید اتو و به روزرسانی نرم افزار پایه تحت اینترنت عرضه می گردد. بعلاوه تهویه مطبوع خودرو، کنترل هوای اتوماتیک دو محدوده ای با دریچه های هوای ردیف دوم دارد.

تیپ بعدی در خط فراوری، آریا ایولو پلاس (Ariya Evolve Plus) است که با قیمت 50 هزار و 125 دلار عرضه می گردد و دقیقا از همان موتور و بسته باتری تیپ قبلی استفاده می نماید اما از یک مون روف برقی پانوراما، در برقی، چراغ های مه شکن LED، برف پاک کن های حسگر اتوماتیک، جایگاه های جلوی برقی هشت جهته هم استفاده می نماید.

این مدل بعلاوه فناوری فرستنده و گیرنده در گاراژ هوم لینک (HomeLink)، شارژ دستگاه بی سیم، جعبه دستکش موتوری، آینه عقب هوشمند، نمایشگر اطراف خودرو و فضای ذخیره سازی در کف دارد.

مدل برتر محور جلو محرک هم تریم پریمیر (Premiere) است که فقط برای کسانی که در برنامه رزرو پیشرفته شرکت می نمایند، دردسترس خواهد بود. این تنها مدل محور جلو محرک آریا است که از فناوری دستیار رانندگی پروپایلوت اسیست 2.0 (ProPILOT Assist 2.0) و دستیار پارک ProPILOT Park بهره می برد.

بعلاوه چرخ های 19 اینچی منحصربه فرد با پوشش آیرودینامیک و رنگ بندی خاص، صفحات ضربه گیر در روشن و نشان های پریمیر در این خودرو وجود دارد و قیمت آن از 54 هزار و 625 دلار شروع می گردد.

نسخه نهایی نیسان آریا 2023 پلاتینیوم پلاس (Platinum Plus e-4ORCE AWD) است که 60 هزار و 125 دلار قیمت دارد. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک ای-فورس (e-4ORCE) بهره می برد که در مجموع 389 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

با باتری 87 کیلووات ساعتی، این خودرو حدود 430 کیلومتر برد قابل استفاده دارد. از نظر تجهیزات این تیپ آریا مشابه تیپ پریمیر است اما نشان بسیار مهم ای-فورس، باعث شده تا در کنار آن به سطوح چرمی ناپا، کنترل صدای فعال، آینه های بغل با حافظه تنظیم و چراغ راهنمای LED، لیفت گیت فعال حرکتی، فرمان تلسکوپی و کج شونده برقی، جایگاه های جلوی خنک شونده با حافظه تنظیم، نورپردازی چند رنگ، سیستم صوتی بوز پریمیوم با 10 بلندگو و چرخ های آلومینیومی 20 اینچی مجهز گردد.

کاربران برای خرید هر یک از مدل های خودروی تمام الکتریکی نیسان آریا 2023 باید به بخش رزرو وب سایت نیسان مراجعه نمایند و پس از ساخت حساب کاربری، پیش سفارش خود را به مبلغ 500 دلار ثبت نمایند تا با شروع عرضه، امکان تحویل گرفتن آن را در نمایندگی ها یا نشانی دلخواه داشته باشند.

با این وجود نیسان فرآیند سپرده گذاری را هم برای تیپ پریمیر خودرو درنظر گرفته و اگر کاربران یکی از 10 هزار نفر اول رزرو آن، پیش از 31 ژانویه 2022 باشند، علاوه بر عضویت رایگان دو ساله در EVgo شامل 500 دلار اعتبار پس از خرید آریا 2023 هم می شوند.

نیسان درباره این کراس اوور الکتریکی خود خاطرنشان می نماید که اگرچه یک مدل با برد طولانی با بسته باتری 91 کیلووات ساعتی هم اشاره شده است، اما قیمت دیگر مدل های آریا در آینده اعلام خواهد شد. این شرکت بعلاوه هنوز هیچ اشاره ای به برد خودرو با پکیج باتری 91 کیلووات ساعت نکرده است اما قطعا طولانی تر از مدل های فعلی با توان پایین تر بسته باتری خواهد بود.

عکس ها: نیسان آریا 2023

Credit: Nissan

منبع: Motor Trend

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1751

به "جزئیات قیمت و تیپ های نیسان آریا 2023 تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات قیمت و تیپ های نیسان آریا 2023 تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید