جزئیاتی از گلخانه خورشیدی دانشجویان اسپانیایی

به گزارش جام پارسی، گروهی از دانشجویان انستیتو معماری پیشرفته کاتالوینا اسپانیا، گلخانه ای خورشیدی با سیستم تازه طراحی نموده اند.

جزئیاتی از گلخانه خورشیدی دانشجویان اسپانیایی

به گزارش خبرنگاران و به نقل اینترستینگ انجینیرینگ، تیمی متشکل از دانشجویان انستیتو معماری پیشرفته کاتالوینا اسپانیا توانست یک گلخانه خورشیدی را با سیستم تازه طراحی کند. این گلخانه که 150 فوت مربع مساحت دارد، می تواند انرژی مورد احتیاج خود را بدون انتشار گازهای گلخانه ای تامین کند.

این دانشجویان توانستند طرح خود را در بازه زمانی دو ماهه در تیمی به سرپرستی وینسنته گولارت (Vicente Guallart) و دنیل ایبانز (Daniel Ibáñez) توسعه دهند. آنها می گویند: می خواهیم ثابت کنیم اساسی ترین احتیاجهای بشر را می توان به روش های زیست محیطی تر و منطبق بر سیاست گذاری های زیست محیطی اتحادیه اروپا تامین کرد. این گلخانه برای منطقه ها روستایی و شهری کاربرد دارد.

سقف شیشه ای هلیومورفیک الماس شکل گلخانه به گیاهان اجازه می دهد نور خورشید را به صورت مستقیم جذب نمایند. بعلاوه پنل های خورشیدی نیمه شفاف آن می توانند انرژی مورد احتیاج گلخانه را فراوری نمایند. چراغ های ال ای دی (LED) و یو وی (UV) به رشد سبزیجاتی مانند کاهو، گوجه فرنگی و بادمجان در شب یاری می نمایند. گیاهان گلخانه در طبقه اول جوانه می زنند و در طبقه بالا رشد می نمایند. سقف سازه از طریق پنل های خورشیدی به شکل شطرنجی تزئین شده، بعلاوه پنجره های آن برای تهویه طبیعی باز می شوند.

سیستم آبیاری کاربردی این گلخانه که از مخازن ذخیره سازی و لوله ها برای تغذیه گیاهان با موادمغذی تشکیل شده به تسریع رشد گیاهان یاری می نماید. پنل های خورشیدی این گلخانه وظیفه دارند تا انرژی مورد احتیاج پنل های ال ای دی و سیستم آبیاری گلخانه را تامین نمایند. گلخانه تنها 50 درصد انرژی فراوریی خود را استفاده می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1738

به "جزئیاتی از گلخانه خورشیدی دانشجویان اسپانیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از گلخانه خورشیدی دانشجویان اسپانیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید