جایگاه داران سوخت هم مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می شوند؟

به گزارش جام پارسی، خبرنگاران : مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: جایگاه داران سوخت از ابتدای امسال مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند.

جایگاه داران سوخت هم مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می شوند؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، میرحیدر رضوی، اظهار کرد: همه جایگاه داران سوخت (فرآورده های نفت و گاز) با هر حجم از فروش یا درآمد کالا و ارائه خدمات که به موجب فراخوان های قبلی برای دریافت اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده فراخوان نشده اند، از ابتدای امسال مشمول اجرای قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده هستند.

وی اضافه کرد: این اشخاص که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تأسیس و به ثبت می رسند و یا شروع به انجام فعالیت می کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت) مشمول اجرای قانون از تاریخ شروع فعالیت هستند.

این مسئول ادامه داد: کارمزد، اقتصادیات و عوارض ارزش اضافه کرده جایگاه داران در قیمت های تکلیفی فرآورده های نفت و گاز لحاظ شده است و جایگاه داران اجازه وصول اقتصادیات و عوارض ارزش اضافه کرده مازاد بر قیمت معین شده را از خریداران سوخت ندارند.

رضوی با بیان اینکه فعالان اقتصادی فراخوان شده می بایست از تاریخ درج اطلاعیه در جراید، با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک اقتصادیاتی (ثبت نام الکترونیک) به نشانی tax.gov.ir نسبت به ثبت نام در سامانه فوق الذکر اقدام کنند، شرح داد: جایگاه دارانی که واجد شرایط فراخوان های قبلی و اجرای قانون اقتصادیات بر ارزش اضافه کرده بوده اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله هشتم ثبت نام این نظام اقتصادیاتی جزو مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط، خواهند بود.

مدیرکل امور اقتصادیاتی استان زنجان یادآور شد: اشخاص مشمول این فراخوان، از اول فروردین امسال مکلف به اجرای تکالیف مقرر در قانون از جمله وصول اقتصادیات و عوارض ارزش اضافه کرده نسبت به کارمزد فروش فرآورده و فروش سایر کالاها و خدمات از خریداران کالا و خدمات، ارائه اظهارنامه و واریز اقتصادیات و عوارض بر ارزش اضافه کرده به حساب های معین شده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 860

به "جایگاه داران سوخت هم مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه داران سوخت هم مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید