تی شرت هوشمندی که به تشخیص یائسگی یاری می نماید

به گزارش جام پارسی، محققان به تازگی یک تی شرت پنبه ای توسعه داده اند که مملوء از سنسورهای ریز است و می تواند به تشخیص راحت تر یائسگی یاری کند.

تی شرت هوشمندی که به تشخیص یائسگی یاری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان چینی به تازگی یک تی شرت توسعه داده اند که مملوء از سنسورهای ریز است و می تواند به تشخیص راحت تر یائسگی یاری کند.

این تی شرت پنبه ای با تکنولوژی بالا و پر از سنسور برای اندازه گیری تغییرات دما و شناسایی تعریق ناشی از گرگرفتگی، توسعه داده شده است.

سنسورها که نزدیک پوست قرار دارند، هر 30 ثانیه یکبار شرایط بدنی را آنالیز می نمایند؛ نتایج به وسیله یک سیم نازک به یک کنترلر رایانه ای ریز منتقل و سپس به وسیله بلوتوث به رایانه پزشک منتقل می شود.

یائسگی یا منوپوز یکی از دوره های طبیعی زندگی اغلب زنان است که در آن قاعدگی برای همواره متوقف می شود و آنان دیگر قادر به بچه دار شدن نخواهند بود. یائسگی معمولاً در حدود سن 49 تا 52 سالگی آغاز می شود.

دانشمندان امیدوارند که این توسعه، فرایند یائسگی را با چالش کمتر روبرو کند؛ در حال حاضر ممکن است تشخیص یائسگی چند سال به طول بی انجامد؛ افسردگی، نوسانات خلقی، خستگی، سردرد و مسائل وزن ممکن است از علائم آغاز این دوره باشد.

دانشمندان دانشگاه گوانجو امیدوارند که این تی شرت هوشمند بتواند به زنان در سن 50 سالگی یاری کند و تشخیص سریع این دوره را فراهم کند؛ چراکه علائم مربوط به این دوره معمولا به اختلالات دیگری ارجاع داده می شود.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 768

به "تی شرت هوشمندی که به تشخیص یائسگی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تی شرت هوشمندی که به تشخیص یائسگی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید