فراوری واکسن ضد کرونا توسط برزیل

به گزارش جام پارسی، برزیل توافق نامه ای را برای فراوری واکسن آزمایشی ضد کرونای شرکت انگلیسی آسترازنکا امضا کرد.

فراوری واکسن ضد کرونا توسط برزیل

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، برزیل روز شنبه اعلام نمود، توافق نامه ای به ارزش 127 میلیون دلار آمریکا را امضا نموده است تا به طور محلی واکسن تجربی فراوری شده توسط آسترازنکا را تهیه کند.

واکسن تجربی فراوری شده توسط AstraZeneca نوید مبارزه با بیماری همه گیر کووید 19 را داده است.

شرکت داروسازی آسترازنکا توافق نموده که 400 میلیون دوز واکسن کووید-19 برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا فراوری کند. این توافق، جدیدترین همکاری میان دانشمندان، دولت ها و شرکت های داروسازی در جهت مبارزه با ویروس مذکور است.

طبق اعلام سازمان دنیای بهداشت، واکسن آسترازنکا کاندیدای پیشرو در دنیا و از نظر توسعه برای پیشرفت مجوز و تبدیل شدن به یک واکسن رسمی علیه این بیماری در نظر گرفته شده است.

این شرکت انگلیسی در حال حاضر آزمایشات گسترده ای در خصوص واکسن انجام می دهد که توسط محققان دانشگاه آکسفورد ساخته شده است.

الشیو فرانک، مسئول بهداشت برزیل در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این کشور در ابتدا 30 میلیون دوز از واکسن را فراوری می نماید.

فرانکو گفت: برزیل در حال توسعه واکسن ضد کرونا است اما از اینکه ممکن است موفقیت آمیز هم نباشد مطلع است؛ در صورت عدم موفقیت تمام شرایط لازم برای صدور مجوز واکسن دیگر تأیید می گردد.

برزیل دومین کشور تحت تأثیر همه گیری کروناویروس است که بیش از 1.2 میلیون مورد تا روز آدینه و بیش از 55 هزار کشته در اثر آن گزارش نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 667

به "فراوری واکسن ضد کرونا توسط برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری واکسن ضد کرونا توسط برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید