ترامپ از زمانبندی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان انتقاد کرد

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، رئیس جمهور سابق آمریکا از طرح جو بایدن رئیس جمهور فعلی این کشور برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان تا 11 سپتامبر 2021 انتقاد کرد و تسریع در این خصوص را خواستار شد.

ترامپ از زمانبندی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان انتقاد کرد

دونالد ترامپ در بیانیه ای که توسط برخی رسانه های آمریکایی منتشر شده است، گفت: دوست ندارم که بایدن از 11 سپتامبر به عنوان محدوده زمانی برای عقب نشینی نیروهای ما از افغانستان استفاده کند.

ترامپ علت مخالفت خود را با این زمانبندی دو موضوع گفت و در توضیح علت اول گفت: خروج ایالات متحده از افغانستان باید به شکلی سریعتر انجام شود چرا که نیروهای آمریکایی مدت هاست آنجا حضور دارند.

ترامپ ادامه داد: علت دوم این است که تاریخ 11 سپتامبر با حوادث و دوره ای بسیار فاجعه بار در تاریخ ایالات متحده مرتبط است و باید به عنوان تاریخی برای ادای احترام به قربانیان این حادثه باقی بماند.

گفتنی است که منابع رسانه ای غربی پیش از این اعلام کرده بودند که رییس جمهور آمریکا تا 11 سپتامبر همه نظامیان تروریست این کشور را از افغانستان خارج خواهد کرد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پُست و خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر به نقل از منابع آگاه گفتند که بایدن با نقض توافق دوحه میان طالبان با دولت ترامپ در سال گذشته در خصوص خروج نظامیان تروریست آمریکایی از افغانستان در روز اول ماه می سال جاری میلادی، در صدد است تا 11 سپتامبر همه نیروهایش را از این کشور خارج کند.

این در حالیست که جو بایدن رییس جمهور آمریکا پیشتر و در جریان نخستین کنفرانس خبری خود گفته بود که نمی تواند به وعده کشورش در خصوص توافق دوحه در تاریخ اول ماه می عمل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1263

به "ترامپ از زمانبندی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ از زمانبندی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید