تاکید بلینکن بر افزایش توانایی ناتو در برابر چین و روسیه

به گزارش جام پارسی، وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تعهدات این کشور به ناتو و احیای اتحادها، بر افزایش توانایی ناتو در برابر چین و روسیه تاکید نمود.

تاکید بلینکن بر افزایش توانایی ناتو در برابر چین و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارشدفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه از از حضور آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور در نشست مجازی وزیران خارجه ناتوکه به میزبانی ینس استولتنبرگ دبیرکل این اتحاد برگزار گردید اطلاع داد.

بلینکن در این نشست با اشاره به تعهد آمریکا به ناتو تاکید نمود:اولویت این دولت احیای اتحادهاست.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با تاکید بر افزایش توانایی و مقاومت بیشتر ناتو در برابر چین و روسیه، به تشریح حمایت از کوشش های دبیرکل برای انطباق اتحاد با ابتکار ناتو 2030 پرداخت.

وی اظهار کرد: این امر سبب افزایش مقاومت و توانایی ناتو در مواجهه با چالش های نظام مند همانند روسیه، چین و پاسخگویی به چالش های نوظهور و در حال تحول همانند تغییرات آب و هوایی و تهدید های دوگانه و سایبری می گردد.

بلینکن با اشاره به اهمیت شراکت های اتحاد همانند همکاری ناتو-اروپا، اضافه کرد: ناتو باید در جهت تعمیق همکاری خود با استرالیا، ژاپن، نیوزلند و کره جنوبی کوشش کند.

در نیمه ماه ژوئن قرار است نشست سران کشور های عضو ناتو برگزار گردد و طبق اخبار منتشر شده، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم میخواهد تا در حاشیه این نشست با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ملاقات و رایزنی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1431

به "تاکید بلینکن بر افزایش توانایی ناتو در برابر چین و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بلینکن بر افزایش توانایی ناتو در برابر چین و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید