بهترین روش پخش بروشور و تراکت کدام است ؟

به گزارش جام پارسی، یکی از دغدغه های اغلب افرادی که اقدام به چاپ بروشور و چاپ تراکت می نمایند، دارند، نحوه پخش تراکت و بروشور است. اغلب ما پس از چاپ اقلام چاپی تازه به این فکر میافتیم که کجا باید این تراکت و بروشور را پخش کنیم و بازار هدف ما دقیقا چه کسانی هستند و نحوه پخش ما باید به چه صورت باشد تا بهترین بازدهی را برای ما به ارمغان داشته باشد

بهترین روش پخش بروشور و تراکت کدام است ؟

روش های متعددی برای پخش بروشور و تراکت وجود دارد که انتخاب آنها بستگی به بودجه و میزان اثربخشی مورد نظر از توزیع بروشور دارد. ما در ادامه به چند روش مرسوم اشاره خواهیم کرد که با مطالعه آنها شاید بتوایند تصمیمی درست برای نحوه پخش اقلام چاپی خود بگیرید.

توزیع تنها بروشور و تراکت تبلیغاتی (solus Distribution)

به روشی گفته می گردد که بروشور به تنهایی تحویل مخاطب داده می گردد و بروشور تبلیغاتی دیگری که در جلب توجه مخاطب با بروشور شرکت رقابت نماید وجود ندارد. این نوع از توزیع به شرکت برای هدف گیری دقیق مخاطبین یاری می نماید. شرکت های پخش غالبا، بروشور را بر اساس بخش بندی های مبتنی بر کد پستی مخاطبین تحویل می دهند، اگر چه بسیاری پیشنهاد هدف گیری بر اساس محله ها یا خیابان ها را نیز مطرح نموده اند.

توزیع تنها بخاطر ماهیت آن (هدف گیری مخاطبین) گرانترین روش توزیع بروشور می باشد. اما اثربخشی قابل توجه این روش، آنرا به ارزشمندترین روش توزیع پس از چاپ بروشور تبلیغاتی تبدیل نموده است.

توزیع مشارکتی بروشور و تراکت تبلیغاتی (Shared Distribution)

این روش زمانی بکار میرود که شرکت تصمیم دارد همزمان بیش از 3 بروشور را پس از چاپ بروشور توزیع کند. در این روش ممکن است بروشورها ترویج نماینده محصولات شرکت های مختلف در صنایع متفاوت باشند که برای جلب نظر مخاطبین با یکدیگر رقابت نمایند. به همین دلیل اثربخشی این روش اندکی کاهش می یابد.

به علاوه، هدف گذاری دقیق تر در توزیع به وسیله این روش توزیع مقدور نمی باشد، زیرا که شرکت های دیگر برخلاف شرکت شما می خواهند مخاطب هدف شما را در زمان مشابهی که مشخص نموده اید هدف قرار دهند. بنابر این توزیع مشارکتی فراتر از بخش بندی های مبتنی بر کدپستی اجرا می گردد.

توزیع مشارکتی اغلب 50٪ ارزانتر از توزیع تنها می باشد، بنابراین حتی با اثربخشی کمتر این روش توزیع، اغلب به عنوان گزینه ارجح انتخاب می گردد.

قراردهی بروشور و تراکت تبلیغاتی درون روزنامه (Inserted in Local Newspaper)

اصلی ترین مزیت قراردهی بروشورها در داخل روزنامه های محلی این است که تحویل این روزنامه ها معمولا خیلی دقیق و قابل اطمینان انجام می گردد. بنابراین می توان به طور نسبی مطمئن بود که بروشورها بجای اینکه دور انداخته شوند، به خانه های مردم می رسند. این روش توزیع دارای توجیه مالی نیز است، زیرا که توزیع روزنامه ها باید صورت گیرد. از این رو شرکت های روزنامه نگاری معمولا، مبلغ کمتری نسبت به روش تنها با توزیع مشارکتی بابت قبول پخش بروشورها مطالبه می نمایند. این مقرون به صرفه بودن معمولا همراه با اثربخشی کمتر بروشور درون روزنامه نیز می باشد زیرا بسیاری از مردم روزنامه های محلی را نمی خوانند و هرگز بروشور پنهان شده درون روزنامه را نمی بینند.

قرار دهی بروشور و تراکت تبلیغاتی بر روی برف پاکن ماشین (Placed on Car Windscreens)

در ایران، هیچ گونه قانونی برای جلوگیری از قراردهی بروشورها بر روی برف پاکن ماشین وجود ندارد. ولی، دقت کنید و مطمئن شوید که به صورت تصادفی به نحوی به ماشین مردم آسیب نرسانید یا در مورد دارایی شخصی آنان بی احتیاطی ننمایید.

برای اجتناب از آسیب رساندن، توصیه می گردد که بروشور را زیر برف پاکن نگذارید. بعلاوه بسیاری از مردم این کار شما را بسیار دردسر ساز می دانند، بخصوص اگر باران بروشور را خراب نموده باشد یا آنها فقط آنرا بعد از روشن کردن ماشین شان ببینند. عصبانی کردن مردم قبل از اینکه آنها طراحی بروشور را ببینند، روش مناسبی برای خلق مشتریانی که پذیرنده محصول باشد، نیست.

همچنین به یاد داشته باشید، نیروهای خدماتی شهرداری هر گونه بروشور خراب شده و غیر قابل استفاده ای را سریعا از خیابان ها جمع می نمایند.

با توجه به موارد بالا، اندازه بروشور تبلیغاتی اغلب مهمترین نکته است. طراحی بروشور تبلیغاتی را در اندازه های 29 و 21 سانتی متر و هر لت را حتی بزرگتر از چاپ کارت ویزیت بازرگانی انجام می دهند، و آنرا بین کاپوت ماشین و یا بین شیشه های پنجره ماشین قرار می دهند.

دادن بروشور تبلیغاتی و تراکت به دست مردم (Handing out Leaflets)

این روش نیز، مشابه قراردهی بروشورها بر روی ماشین می باشد. بروشورهای کوچکتر کاربرد بهتری دارند، چرا که مردم می توانند بجای اینکه بروشورها را دور بیاندازند، آنها را درون کیف جیبی خود قرار دهند. توزیع دستی بروشورها در محل های تنگ و شلوغ به این دلیل که مردم نمی توانند به شما توجه ننمایند کاربرد بیشتری دارد. وقتی که بروشور را به دست مردم می دهید، باید پرانرژی به نظر برسید، ارتباط چشمی با گیرنده بروشور برقرار کنید و بگویید که راجع به چیست، مثلا، تخفیف زدید یا توزیع نصف قیمت دارید …

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 899

به "بهترین روش پخش بروشور و تراکت کدام است ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین روش پخش بروشور و تراکت کدام است ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید