بسته بندی مواد غذایی آماده، بیشترین زباله های راه یافته به اقیانوس های دنیا

به گزارش جام پارسی، نتایج یک آنالیز جامع نشان می دهد: بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی آماده و نوشیدنی ها بیشترین نوع زباله هایی هستند که به اقیانوس های دنیا راه پیدا می نمایند.

بسته بندی مواد غذایی آماده، بیشترین زباله های راه یافته به اقیانوس های دنیا

به گزارش خبرنگاران، نتایج این آنالیز نشان داد: کیسه های یکبار مصرف، بطری های پلاستیکی، ظروف غذا و بسته بندی مواد غذایی چهار نوع از بیشترین زباله هایی هستند که دریاها را آلوده می نمایند و تقریبا نیمی از زباله های فراوری شده به وسیله بشر را تشکیل می دهند.

بعلاوه در این آنالیز تعیین شد: فقط 10 محصول پلاستیکی از جمله درهای پلاستیکی و تجهیزات ماهیگیری سه چهارم زباله ها را تشکیل می دهند که به علت استفاده گسترده و تجزیه بسیار کند آن هاست.

محققان اظهارکردند: با شناسایی منابع اصلی پلاستیک های راه یافته به اقیانوس ها تعیین می گردد که برای جلوگیری از راه یابی زباله از منبع آن چه اقداماتی ضروری است.

محققان اسپانیایی افزودند: این موضوع که مواد پلاستیکی 80 درصد زباله ها را تشکیل می دهد تعجب آور نیست اما وجود سهم بالایی از بسته بندی پلاستیکی مواد غذایی آماده و نوشیدنی ها ما را شگفت زده نموده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، این اطلاعات یاری می نماید تا سیاستگذاران در راستای کوشش برای متوقف کردن ورود زباله ها به اقیانوس و نه تنها پاکسازی منابع آبی اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 1381

به "بسته بندی مواد غذایی آماده، بیشترین زباله های راه یافته به اقیانوس های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته بندی مواد غذایی آماده، بیشترین زباله های راه یافته به اقیانوس های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید