برنی سندرز: حمله به تأسیسات نفتی عربستان، حمله به آمریکا نیست

به گزارش جام پارسی، به گزارش خبرنگاران، برنی سندرز نامزد پیشرو حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا که از منتقدان سرسخت سیاستهای کنونی کاخ سفید به شمار می رود، روز چهارشنبه در یک پیغام توئیتری خطاب به دونالد ترامپ نوشت: حمله به تأسیسات نفتی عربستان حمله به آمریکا نیست.

برنی سندرز: حمله به تأسیسات نفتی عربستان، حمله به آمریکا نیست

وی در ادامه اضافه نمود: اگر تو [ترامپ] می خواهی وارد جنگ شوی، باید به وسیله کنگره اقدام کنی. ما به تو اجازه نخواهیم داد که مردم آمریکا را درگیر یک جنگ خانمانسوز دیگر در خاورمیانه کنی.

برنی سندرز در سرانجام این پیغام توئیتری به ترامپ اینگونه گوشزد کرد: وظیفه تو بکارگیری دیپلماسی برای حل و فصل مناقشه است- نه راه اندازی جنگ بیشتر.

پیش از این نیز، برنی سندرز به همراه شماری دیگر از قانونگذاران آمریکا بر این نکته تأکید کردند که ترامپ فاقد هرگونه اختیار قانونی از جانب کنگره برای انجام عملیات تهاجمی علیه ایران است.

وی در یک پیغام توئیتری نوشت: آقای ترامپ، قانون اساسی آمریکا کاملاً روشن است. تنها کنگره- و نه رئیس جمهور- می تواند اعلام جنگ کند. و صرفاً به خاطر آنکه دیکتاتوری بیرحم سعودی به تو گفته است، کنگره مجوز آغاز یک جنگ ویرانگر دیگر در خاورمیانه را به تو نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 27

به "برنی سندرز: حمله به تأسیسات نفتی عربستان، حمله به آمریکا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنی سندرز: حمله به تأسیسات نفتی عربستان، حمله به آمریکا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید