بانوان پرشور، ملی پوشان قدردان و کوشش ناکام برای فتنه گری

به گزارش جام پارسی، در روزی که حضور بانوان در استادیوم آزادی توجهات را به خود جلب نموده بود، اقداماتی برای فتنه گری صورت گرفت که با بی توجهی سکو ها روبرو شد.

بانوان پرشور، ملی پوشان قدردان و کوشش ناکام برای فتنه گری

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، نزدیک درب شرقی استادیوم آزادی، برخلاف همواره که مملو از آقایانی می شد که منتظر ورود بودند، این بار طرفداران خانمی در انتظار بودند تا بتوانند رقابتی فوتبالی را از نزدیک ببینند. البته، این اتفاق در سال های گذشته نیز روی داده بود؛ اما در این تجربه، حواشی زیادی ایجاد شده و شاهد یک فرآیند رسانه ای خاص بودیم.

شاید از نظر فنی و تکنیکی، دیدار برابر کامبوج چندان قابل توجه نبود اما این اتفاقات و حواشی آن باعث شد تا نگاه های داخلی و خارجی به این استادیوم کهنسال جلب گردد. در چنین فضایی، حدود شش هزار طرفدار ایرانی که 3200 نفر آنها را خانم ها تشکیل می دادند، شاهد این دیدار در مرحله مقدماتی جام جهانی 2020 قطر بودند. در این بین، حضور بانوان در استادیوم آزادی نکات ریز و درشتی داشت که با هم مروری بر آنها خواهیم داشت.

*از جمعیت بیش از 3 هزار نفری بانوان که در استادیوم آزادی حضور داشتند، مشاهدات میدانی نشان می داد که بیشتر آنها اولین تجربه خود را پشت سر گذاشتند. در این بین، بعضی بودند که در دیدار پرسپولیس برابر کاشیما انتلرز در لیگ قهرمانان آسیا هم به آزادی آمده بودند. طبیعتا، این تجربه برای این طرفداران جذابیت و لذت قابل توجهی داشت.

*طرفداران خانم قبل از ورود به داخل استادیوم و صندلی های تعیین شده، توسط همیاران تماشاگر خانم که برای این بازی آموزش های لازم را دیده بودند، توجیه می شدند. این باعث شده بود تا تماشاگران با محیط و جزئیاتش آشنایی بیشتری داشته باشند.

*بیش از 70 همیار طرفدار برای راهنمایی طرفداران زن در سکوها، حاضر بودند و کوشش زیادی برای یاری به حاضران داشتند. آنها با کاورهای سبز در پله ها مستقر بوده و با خوشرویی با تماشاگران در تعامل و همکاری بودند. البته، بانوان نیروی انتظامی هم با نظم جالب و قابل توجهی، در محل های تعیین شده خود ایستاده و نظارت دقیقی بر کارها داشتند.

*لحظه ورود از تونل به سکوها، همواره جذاب و پرهیجان است. خانم هایی که به استادیوم آمده بودند، این تجربه را از دست ندادند! صدای بوق و شادی خانم ها حسابی شنیدنی و جالب بود.

*به هنگام ورود دروازه بانان تیم ملی کشورمان به زمین چمن برای گرم کردن، سکوهای بانوان به شدت آنها را تشویق کردند. این اتفاق به هنگام ورود تیم ملی برای گرم کردن بیشتر شد و جالب بود که سکوهای متعلق به مردان خالی از تماشاگر و هر صدایی بود!

*از همان لحظه ورود طرفداران خانم به سکوها، عکاسان رسانه های مختلف که در بین آنها عکاسان و خبرنگاران خارجی هم دیده می شد، به مدت دو ساعت صندلی خود را مقابل سکوهای بانوان قرار داده و مشغول تهیه اخبار و تصاویر بودند. برای آنها این حضور حسابی جالب بود و وقتشان را به ثبت این تصاویر اختصاص داده بودند.

* دو دکه اغذیه فروشی در صندلی خانم ها قرار داشت. اختصاص یک سالن سرویس بهداشتی به گونه ای بود که هیچ مشکل رفت و آمدی نداشتند. البته، این مشکل همچنان برای آقایان وجود دارد!

*در حاشیه بازی، تعداد انگشت شماری در کوشش بودند تا حواشی را ایجاد نمایند که با بی توجهی زنان حاضر در استادیوم روبرو شدند. این معدود اقدامات به جایی نرسید که با ناراحتی و عصبانیت عاملان همراه شد که در انتها، استادیوم را نیز ترک کردند و نتوانستند به اهدافشان برسند.

*در انتها بازی که با پیروزی قاطع کشورمان همراه شد، بازیکنان به سمت صندلی بانوان آمده و به تشکر از حضور و حمایت آنها پرداختند. بانوان نیز به این احترام و ادب ملی پوشان، واکنش نشان داده و آنها را تشویق ویژه ای کردند. در این مسابقه، تماشاگران خانم با انرژی و شور قابل توجهی به تشویق تیم ملی کشورمان پرداختند.

*در انتها، بانوان حاضر در استادیوم با راهنمایی ماموران انتظامی و حراستی، به سمت ایستگاه های اتوبوس و محل پارک ماشین ها رفتند و استادیوم آزادی تهران را ترک کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 111

به "بانوان پرشور، ملی پوشان قدردان و کوشش ناکام برای فتنه گری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانوان پرشور، ملی پوشان قدردان و کوشش ناکام برای فتنه گری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید