پارک پردیسان تهران ؛ ریه تنفسی پایتخت

به گزارش جام پارسی، رها سازی حیوانات خانگی در پارک پردیسان امکان پذیر نیست ولی گشت و گذار حیوانات خانگی همراه با صاحب آن ها و با رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از قلاده و باکس بلامانع است.

پارک پردیسان تهران ؛ ریه تنفسی پایتخت

با گردشی کوتاه در یکی از پارک های بی نظیر تهران، آن هم در یک بعد از ظهر سرد پاییزی چطورید؟ صفحه گردشگری به شما پیشنهاد می دهد امروز عصرمان را در پارک پردیسان تهران بگذرانیم. جایی که طبیعت سبز آن میزبان تهرانگردها و میهمانان خارجی است. می توان گفت اینجا پاتوق ساکنان غرب شهر است. راستش با اینکه پارک پردیسان از نظر فضای سبز بسیار غنی است، اما امکانات تفریحی این پارک نسبت به سایر پارک ها آن چنان قابل توجه نیستند، ولی این ریه تنفسی پایتخت در هر صورت شما را راضی خواهد نمود. با خبرنگاران همراه شوید.

پارک پردیسان تهران

پارک طبیعت پردیسان محبوبیت بالایی بین تهرانی ها دارد. فضای این پارک برای انجام ورزش هایی نظیر پیاده روی، دوچرخه سواری، دو و … بسیار مناسب است. اینجا مکانی برای ورزش های همگانی است که پیر و جوان و زن و مرد هم نمی شناسد. ورزش های روزانه مردم. از موزه تنوع زیستی و باغ وحش کوچک آن نیز می توانید دیدن کنید.

تنها پارک شهری تهران که زیر نظر شهرداری فعالیت نمی کند همین پردیسان است. جالب است بدانید نگهداری و رسیدگی به آن به عهده سازمان حفاظت از محیط زیست ایران است و ساختمان آن نیز در ضلع جنوبی پارک بنا شده است.

راستی پل معلق آسمان هم که بعد از پل معلق مشگین شهر از بزرگترین پل های معلق در خاورمیانه به حساب می آید، حد فاصل بین بوستان نهج البلاغه و بوستان پردیسان است که 285 متر طول دارد، از اتوبان یادگار امام رد شده و این دو بوستان محبوب پایتخت را به هم ارتباط می دهد.

بوستان نهج البلاغه همسایه پردیسان

پارک نهج البلاغه تهران، در دره فرحزاد واقع است و گذر آب از میان آن، هوایی خنک را در فصول گرم سال و منظره ای چشم نواز را در دیگر فصل ها به شما هدیه می دهد. این رود کوچک آن را به دو قسمت مجزا تقسیم نموده است و با یک پل و چندین پله کوچک و بزرگ به یکدیگر متصل شده اند. در منطقه 2 شهرداری واقع شده و یکی از پارک های بزرگ و زیبای تهران است. می توانید برای استفاده از طبیعت بی نظیر پردیسان از پل معلق آسمان بهره برده و به آنجا هم سربزنید.

چطور به پارک پردیسان برویم؟

جهت اول: شهر تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، نرسیده به خروجی شیخ فضل الله نوری

جهت دوم: شهر تهران، اتوبان حکیم غرب، نرسیده به یادگار امام

موزه تنوع زیستی بوستان پردیسان

در شمال غرب این پارک بزرگ موزه تنوع زیستی واقع شده و هدف از تاسیس آن افزایش آگاهی افراد است با مباحثی مربوط به محیط زیست. حدود 900 گونه از جانوران مهره دار و بی مهره تاکسیدرمی شده در آن واقع شده است که همه از حیوانات واقعی هستند.

گذر از پل معلق پارک پردیسان

نخستین پل معلق پایتخت ایران همین پل معلق آسمان است. از پارکینگ پارک نهج البلاغه در بلوار عربشاهی تا بوستان پردیسان با 285 متر طول و نزدیک به 2 متر عرض کشیده شده و ارتفاع آن 65 متر است.

ایستگاه بادبادک های پارک پردیسان

تا به حال ده ها بار برایتان رخ داده که در حال گذر از اتوبان هستید و متوجه پرواز بادبادک ها در آسمان شده اید. خوب آن ها دقیقاً از ایستگاه بادبادک های بوستان پردیسان به هوا برخواسته اند. درواقع این پارک به دلیل مرتفع بودن ، پاتق بادبادک بازها هم شده است. فضایی باز و مرتفع که رنگین کمان بادبادک ها را در آسمان نقش می زند.

باغ وحش پارک پردیسان

مجموعه ای کوچک از حیواناتی مانند اردک، طاووس، لاک پشت و … در پردیسان وجود دارد که به باغ وحش کوچک معروف است. در شمال غرب پارک قرار داشته و بازدید از این باغ وحش شبانه روزی، رایگان است.

تفریحات همگانی پارک پردیسان

  • پیکنیک
  • پیاده روی و دویدن
  • دوچرخه سواری (اگر دوچرخه داشته باشید.)
  • بادبادک بازی
  • تماشای منظره بی نظیر از دورنمای پایتخت و برج میلاد
  • استفاده از دستگاه های بدنسازی کارگذاشته شده در پارک

امکانات پارک پردیسان تهران

  • سرویس بهداشتی
  • کلینیک حیوانات
  • نیمکت
  • پارکینگ
  • آبخوری
  • آلاچیق
  • انتظامات

حرف آخر

اینجا یکی از معدود پارک های تهران است که می توانید حیوانات خانگی خود را در آن بگردانید. البته رها سازی حیوانات در این پارک امکان پذیر نیست ولی گشت و گذار حیوانات خانگی همراه با صاحب آن ها و رعایت نکات ایمنی مانند استفاده از قلاده و باکس بلامانع است.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: jameparsi.ir شناسه مطلب: 414

به "پارک پردیسان تهران ؛ ریه تنفسی پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک پردیسان تهران ؛ ریه تنفسی پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید